PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Started by PascalP, July 12, 2018, 16:02:14

Previous topic - Next topic

PascalP and 1 Guest are viewing this topic.

PascalP

Quote from: anton on March 27, 2021, 19:47:01
Als je die film niet hebt dan kun je hem bij mij oppikken Pascal...

Ik kom van de week anders wel even een bakje doen  :coffee:
Heb de film wel, maar dan 'digitaal', prefereer het toch op disc uiteraard.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

morca

Quote from: skyfox on March 27, 2021, 19:00:38
Heb je San Andreas al op je watchlist? Als je ergens een subwoofer workout mee hebt dan is het deze film wel! UHD is niet vereist voor het beeld, en de bluray heeft dacht ik al een Atmos track... Spektakel gegarandeerd!
Als dat je demo film is ,moeten jullie toch echt eens met BEQ files gaan testen.
Dat was hier met BEQ pas echt een workout tot 10 hz.

Ik vond hem ook al erg goed als demo voor de sub,s
Maar met de BEQ file is het net alsof die dam echt barst,
de energie die vrijkomt is echt knettermooi en echt niet normaal meer.

Afspraak voor demo staat vrij  :popcorn: ;D

Teejoo

Morgen gaan we het meemaken! Visiting the MK&K kelder cinema! 8)

vik

Leuk Njoy! Veel veranderd sinds dat ik er ben geweest.  8)

Quote from: Teejoo on April  7, 2021, 22:14:08
Morgen gaan we het meemaken! Visiting the MK&K kelder cinema! 8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Yes tot morgen Teejoo!
Ben er helaas wel niet maar aan toe gekomen om iets aan EQ te doen, dus je zult het 'au naturel' meemaken en zelfs de subs staan zonder EQ te draaien momenteel...

Wel nog in de weer geweest met wat andere zaken, zo kwam vandaag (eindelijk!) de verwarmingsmonteur om een andere radiator te plaatsen zodat ik de akoestische panelen beter kwijt kan.
Dus net nog met de kwast in de hand gestaan om e.e.a. te verven wat tevoorschijn kwam achter de oude radiator :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: vik on April  7, 2021, 22:21:35
Leuk Njoy! Veel veranderd sinds dat ik er ben geweest.  8)

Inderdaad Vik! En er staan nog wat spulletjes in bestelling zoals je weet ;)
Veel gedaan sinds je laatste bezoek, maar er zit ook nog veel in de pijplijn :D
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: PascalP on April  7, 2021, 22:45:57
Yes tot morgen Teejoo!
Ben er helaas wel niet maar aan toe gekomen om iets aan EQ te doen, dus je zult het 'au naturel' meemaken en zelfs de subs staan zonder EQ te draaien momenteel...

Wel nog in de weer geweest met wat andere zaken, zo kwam vandaag (eindelijk!) de verwarmingsmonteur om een andere radiator te plaatsen zodat ik de akoestische panelen beter kwijt kan.
Dus net nog met de kwast in de hand gestaan om e.e.a. te verven wat tevoorschijn kwam achter de oude radiator :P
Geen probleem!

anton

Benieuwd naar je review Teejoo  :nopompom:, have fun, maar dat gaat wel goed komen bij Pascal  :headbanging:

Richard70…

Ben ook wel benieuwd wat jij van de muse vind
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

MLCinema

Ah dus weer extra kan op een plaatselijke aardbeving regio Venray[emoji2].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

PascalP

Quote from: Kamdioblitz on April  8, 2021, 07:13:59
Ah dus weer extra kan op een plaatselijke aardbeving regio Venray[emoji2].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Komt door de gaswinning hier :P
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

#1561
Vanochtend na een rit van een uurtje vanuit Maastricht in het Venrayse aangekomen. In eerste instantie om de geleende M&K T150's terug te brengen, maar ook meteen een kans weer eens een ander HT te bewonderen en te beluisteren.

Dat laatste was zeker interessant vanwege een paar redenen:

- M&K S300
- De inzet van meerdere M&K T150's
- De nieuwe push – pull subs
- NCore eindversterking
- Acurus processor
- En uiteraard hoe anderen hun set hebben ingeregeld qua totaalklank. Dat vind ik altijd leerzaam als referentie.

Genoeg reden om met de beperkte tijd snel de kelder in te duiken. Blijft geweldig zo'n aparte HT-ruimte! Deze is daarop geen uitzondering met z'n goede kleurstelling en inrichting.

Wat meteen opvalt is dat de ruimte mooi breed is met 4 meter ruimte. Dat vind ik altijd wel positief. Diepte is ook voldoende, maar wel wat asymmetrisch door de deur. Ik ervaarde dat niet direct als een issue, wellicht al door de genomen akoestische maatregelen.

Het was ook duidelijk dat Pascal z'n HT volop in beweging is qua speakers, apparatuur en akoestische maatregelen. En dat is best veel tegelijkertijd. Ikzelf vind het dan moeilijk om te bepalen wat welk effect heeft.

Na eerst alles bewonderd te hebben qua apparatuur ging het licht uit en de verschillende test discs in de Sony UHD speler! Gezien mijn eigen testwerk van de afgelopen periode hadden we de volgende discs geselecteerd:

- Dolby Atmos testdisc
- Lucy
- Tron
- Arrival
- Oblivion

Zittend op de hotspot zat ik natuurlijk eerste rang om alles te beoordelen 😊.
Het scherm is allereerst best groot voor de kijkafstand, primair bij 16:9. Al moet ik zeggen dat ik er geen last van had ondanks dat ik hier normaal minder goed tegen kan i.v.m. mijn evenwichtsperikelen. Ik zou ook hier zelf eens nadenken over een 21:9 scherm. Dat heeft als voordeel dat je ook flexibeler bent met je subs. Hier hebben we het niet over gehad, maar bedacht ik me in de auto op de terugweg.

M&K S300:
Ik vond het een erg goed klinkende speaker, die nog wat verder doorliep in het laag dan mijn S150's. Dat sprak me wel erg aan en klonk goed. Omdat er 3 als fronts worden ingezet was de uniformiteit meteen dik in orde. Dat vind ik ook bij mezelf de grootste stap die je kunt maken in een HT.

M&K T150's
Als surrounds èn atmosspeakers worden de tripoles ingezet. Daarbij was me meteen duidelijk dat het beter werkt als je zowel als side als voor back surround de tripoles inzet. Daarbovenop kwamen ook nog 2 tripoles als atmos speakers. Het gevolg is dat je een 'grote naadloze wolk' van surroundgeluid om je heen hebt wat je bij veel films onderdompelt in de ambient noises waardoor je ook lekker in de film zit.

Daar zit echter ook de keerzijde aan, en dat is dat het allemaal minder directioneel wordt. Zeker als je erop gaat letten. Als bij Oblivion de drones langs je af knallen komen die toch een stuk minder intensief en direct langs dan ik thuis met de S150's als surrounds gewend ben.
2e Punt dat hier direct mee te maken heeft is dat het verschil tussen de 3 fronts en de surrounds best groot is. Het was niet één homogene bubble. Je gaat van het meer directe frontstage naar de meer diffuse surround-omgeving.

Kortom, tripool vs monopool heeft voor en nadelen, en het is aan ieder uiteraard wat hij het mooiste vindt. En wat het beste past bij de ruimte en opstelling.

Upmixer
Pascal en ik hebben het op het forum vaker gehad over het wel of niet gebruiken van een Upmixer. Zoals jullie weten ben ik fervent voorstander omdat ik het resultaat vaak nog beter vind dan een echte Atmos mix. Let wel, ik heb het over de Dolby surround upmixer. Zowel DTS als Auro vind ik echt minder. Dat bleek ook in de set van Pascal: Zonder upmixer miste ik ondanks de tripoles L&R toch wel wat. Nadat Pascal de upmixer had ingeschakeld was het echter helemaal niet goed: zelfs de center werd beïnvloed en klonk zachter en bedompt. Toen bleek het echter om de DTS upmixer te gaan. Omschakeling naar de Dolby upmixer loste dit issue op en klonk wat mij betreft het beste, en zeker beter dan zonder upmixer.

Subwoofers
De subs waren zoals Pascal al had aangegeven niet ingeregeld, wat ook goed hoorbaar was omdat ze onder hun niveau presenteerden. Het lijken me echter super subwoofers als ze straks goed ingeregeld zijn, zeker als die 3e er op hoogte bij komt. Nu miste ik de balans, gelaagdheid en slam. Maar dat gaat dus helemaal goedkomen.
Wat ik wel interessant vond was dat ze goed in staat waren het mid-bass gebied weer te geven. Dat heeft me wel aan het denken gezet om ook een 3e push-pull sub erbij te zetten voor dat gebied.

Acurus Muse
Het was de eerste keer dat ik de Acurus kon bewonderen en beluisteren. Hij ziet er top uit en ik vond hem goed klinken. Ik kan het verder niet vergelijken met andere processors omdat alles anders was, dus dat heeft geen zin.

Wel vind ik het gebrek van een goede roomEQ een echt gemis voor deze processor. Dat hoor ik in alle kanalen doorklinken, en doet zowel de processor maar ook de rest van de top apparatuur tekort. Er zijn vast mensen die roepen dat het allemaal direct en puur moet zijn zoals het op de disc staat, maar zeker met films heeft dat geen enkele waarde omdat niemand dezelfde ruimte heeft als de opname studio. Tel daarbij op dat compleet alles in een film is gemixt en gemaakt in de studio bestaat er niet zoiets als 'het' origineel. Je hebt het over een gecreëerde werkelijkheid waardoor bijvoorbeeld als iemand bij Arrival in zo'n pak zit alles helemaal anders klinkt dan het moment erna als je er van buiten tegenaan kijkt.
Het gaat erom dat je dat goed kunt laten horen in jouw ruimte met jouw speakers jouw apparatuur. En dat kan (volgens mij) alleen maar door en de ruimte goed aan te pakken, speakers goed te positioneren, in te regelen en de inzet van roomeq.

NCore eindversterking:
Ik heb vorig jaar in de Teejooscoop getest met ICE eindversterking. Dat was het dus niet voor mij omdat het te schel klonk, en Pascal herkende dat wel. Hiervan heb ik echter niets gemerkt in zijn HT. Nu is die ook goed gedempt met panelen, dik vloerkleed en MEGA stoffen bank, maar dat klonk dus prima.

Tot slot:
Ik denk dat veel mensen dromen van zo'n mooi en ruim HT in een aparte ruimte, en dan ook nog (binnenkort bijna tot aan het plafond!) gevuld met allerlei audio-& videofiele apparatuur!
Het klonk nu al goed, maar als Pascal zo meteen alles binnen heeft zou ik de komende periode de set eens optimaal gaan instellen om zo de volle potentie eruit te halen. Stapje voor stapje. De ruimte, apparatuur en kennis heb je!

MLCinema

Leuk verslag om te lezen Teejoo!



Moest aan Pascal denken[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Teejoo

#1563
Quote from: Kamdioblitz on April  8, 2021, 18:28:52
Leuk verslag om te lezen Teejoo!

Moest aan Pascal denken[emoji13].
Hij gaf ook al aan dat hij al alles aan het warmdraaien was 😂

denoontje

Leuk verslag...moet ook weer eens met Pascal afspreken, maar zal ff wachten tot alles is ingeregeld ;-)

papaleo

Zeker een leuk verslag om te lezen...,en van iemand die zelf ook niet de minste spullen thuis heeft en weet hoe een goed ingerichte HT kan klinken.  :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

#1567
Was een leuke en gezellige ochtend Teejoo, altijd leuk om het gezicht achter de avatar te ontmoeten ;)

Zoals je zelf al aangeeft zijn er behoorlijk wat dingen veranderd in mijn ruimte de laatste tijd en staan er nog wat veranderingen in de planning, die er hopelijk voor zorgen dat alle puzzelstukjes op hun plek gaan vallen...  :angel:


Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 16:18:58
Het scherm is allereerst best groot voor de kijkafstand, primair bij 16:9. Al moet ik zeggen dat ik er geen last van had ondanks dat ik hier normaal minder goed tegen kan i.v.m. mijn evenwichtsperikelen. Ik zou ook hier zelf eens nadenken over een 21:9 scherm. Dat heeft als voordeel dat je ook flexibeler bent met je subs. Hier hebben we het niet over gehad, maar bedacht ik me in de auto op de terugweg.


Klopt, vind ik zelf ook, voor 21:9 mag het van mij een maatje breder maar voor 16:9 vind ik het nu al té hoog soms.
Ben al langer een ander scherm aan het overwegen, dit ook al veelvuldig met o.a. Kamdioblitz besproken.
Zit nu op 230x130 en zou dan naar iets van 263x110 gaan of net nog een maatje groter.

Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 16:18:58
M&K S300:
Ik vond het een erg goed klinkende speaker, die nog wat verder doorliep in het laag dan mijn S150's. Dat sprak me wel erg aan en klonk goed. Omdat er 3 als fronts worden ingezet was de uniformiteit meteen dik in orde. Dat vind ik ook bij mezelf de grootste stap die je kunt maken in een HT.


Dit had ik eerlijk gezegd niet verwacht gezien je vanuit de UK veelal hoort dat de laatste generatie S150's de 300's zeer dicht benaderd, verschil zal dan toch in het iets grotere volume en de grotere drivers zitten denk ik.
Vind het ook nog steeds een heerlijke speaker en zou niet snel een ander alternatief weten ervoor :D


Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 16:18:58
M&K T150's
Als surrounds èn atmosspeakers worden de tripoles ingezet. Daarbij was me meteen duidelijk dat het beter werkt als je zowel als side als voor back surround de tripoles inzet. Daarbovenop kwamen ook nog 2 tripoles als atmos speakers. Het gevolg is dat je een 'grote naadloze wolk' van surroundgeluid om je heen hebt wat je bij veel films onderdompelt in de ambient noises waardoor je ook lekker in de film zit.

Daar zit echter ook de keerzijde aan, en dat is dat het allemaal minder directioneel wordt. Zeker als je erop gaat letten. Als bij Oblivion de drones langs je af knallen komen die toch een stuk minder intensief en direct langs dan ik thuis met de S150's als surrounds gewend ben.
2e Punt dat hier direct mee te maken heeft is dat het verschil tussen de 3 fronts en de surrounds best groot is. Het was niet één homogene bubble. Je gaat van het meer directe frontstage naar de meer diffuse surround-omgeving.

Kortom, tripool vs monopool heeft voor en nadelen, en het is aan ieder uiteraard wat hij het mooiste vindt. En wat het beste past bij de ruimte en opstelling.


Hier ben ik dan ook nog steeds hartstikke benieuwd naar hoe het dan klinkt met de 150's die jij hebt, zeker bij Oblivion zei je idd dat het je goed was opgevallen.
Dan toch maar eens een trip naar het zuiden maken om dit mee te maken!

Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 16:18:58
Upmixer
Pascal en ik hebben het op het forum vaker gehad over het wel of niet gebruiken van een Upmixer. Zoals jullie weten ben ik fervent voorstander omdat ik het resultaat vaak nog beter vind dan een echte Atmos mix. Let wel, ik heb het over de Dolby surround upmixer. Zowel DTS als Auro vind ik echt minder. Dat bleek ook in de set van Pascal: Zonder upmixer miste ik ondanks de tripoles L&R toch wel wat. Nadat Pascal de upmixer had ingeschakeld was het echter helemaal niet goed: zelfs de center werd beïnvloed en klonk zachter en bedompt. Toen bleek het echter om de DTS upmixer te gaan. Omschakeling naar de Dolby upmixer loste dit issue op en klonk wat mij betreft het beste, en zeker beter dan zonder upmixer.


Klopt ik ben (of was?) flink tegen upmixers gezien mijn mindere ervaringen ermee op de Acurus terwijl ik ze voorheen op de Arcam wel gebruikte.
Denk dat we vandaag wel 'ontdekt' hebben waar het grootste probleem zit en dat is de DTS upmixer, daarme stort echt de grondlaag in elkaar.
Uit mijn vorige ervaringen met de Arcam vond ik de Dolby upmixer het beste bij Dolby content en DTS net zo bij DTS content, de Acurus gebruikt ook de corresponderende upmixer als je hem op standje 'auto' zet en gezien 99% van de content die niet-native Atmos is DTS-HD is gebruikt is altijd de DTS upmixer en heb zelf nooit naar de Dolby variant gewisseld gezien mijn eerdere ervaringen met de Arcam.
Met de Dolby upmixer bovenop DTS-HD content klonk het gewoon wél natuurlijk en stukken beter, ik zal er zeker nog eens verder mee gaan testen na vandaag!

Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 16:18:58
Subwoofers
De subs waren zoals Pascal al had aangegeven niet ingeregeld, wat ook goed hoorbaar was omdat ze onder hun niveau presenteerden. Het lijken me echter super subwoofers als ze straks goed ingeregeld zijn, zeker als die 3e er op hoogte bij komt. Nu miste ik de balans, gelaagdheid en slam. Maar dat gaat dus helemaal goedkomen.
Wat ik wel interessant vond was dat ze goed in staat waren het mid-bass gebied weer te geven. Dat heeft me wel aan het denken gezet om ook een 3e push-pull sub erbij te zetten voor dat gebied.


Niet enkel de subs waren niet ingeregeld, maar de gehele set speelde zonder enige EQ :P
Gaan we zeker aan werken.

Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 16:18:58
Acurus Muse
Het was de eerste keer dat ik de Acurus kon bewonderen en beluisteren. Hij ziet er top uit en ik vond hem goed klinken. Ik kan het verder niet vergelijken met andere processors omdat alles anders was, dus dat heeft geen zin.

Wel vind ik het gebrek van een goede roomEQ een echt gemis voor deze processor. Dat hoor ik in alle kanalen doorklinken, en doet zowel de processor maar ook de rest van de top apparatuur tekort. Er zijn vast mensen die roepen dat het allemaal direct en puur moet zijn zoals het op de disc staat, maar zeker met films heeft dat geen enkele waarde omdat niemand dezelfde ruimte heeft als de opname studio. Tel daarbij op dat compleet alles in een film is gemixt en gemaakt in de studio bestaat er niet zoiets als 'het' origineel. Je hebt het over een gecreëerde werkelijkheid waardoor bijvoorbeeld als iemand bij Arrival in zo'n pak zit alles helemaal anders klinkt dan het moment erna als je er van buiten tegenaan kijkt.
Het gaat erom dat je dat goed kunt laten horen in jouw ruimte met jouw speakers jouw apparatuur. En dat kan (volgens mij) alleen maar door en de ruimte goed aan te pakken, speakers goed te positioneren, in te regelen en de inzet van roomeq.


Is zeker een gemis Teejoo, hoop dan ook echt dat die ASPEQT kit snel komt en dat ie in de praktijk ook echt goed gaat werken.
Zoals we besproken hadden doet deze echt alleen maar het automatiseren van de PEQ middels selecteerbare target curves maar ik hoop dat ze dit nog los gaan laten in toekomstige updates.
Kit had ook al lang beschikbaar moeten zijn want ik ben wel van mening dat op pure geluidskwaliteit de Acurus best mee kan komen met de grote jongens, nu nog de fine-tuning....
Hoop zelf in ieder geval dat de ruimte zelf straks in de basis al 'beter' is door de akoestische maatregelen waar ik nog mee bezig ben en er zo uiteindelijk minder EQ nodig zal zijn zodat ik het ook handmatig met REW al redelijk op orde krijg.

Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 16:18:58
NCore eindversterking:
Ik heb vorig jaar in de Teejooscoop getest met ICE eindversterking. Dat was het dus niet voor mij omdat het te schel klonk, en Pascal herkende dat wel. Hiervan heb ik echter niets gemerkt in zijn HT. Nu is die ook goed gedempt met panelen, dik vloerkleed en MEGA stoffen bank, maar dat klonk dus prima.


Dit is ook wel een puntje wat (soms) aan me blijft knagen, ik hoor soms een scherp randje maar kan ook aan de opname liggen in sommige gevallen, ik weet het niet.
Wel mooi dat jij aangeeft dit nu in mijn set niet te horen, wellicht toch de plaatsing van de panelen op de 1e reflectie punten die al iets doen.
In mijn achterhoofd hou ik nog steeds de optie open om de input buffers/op-amps van de Triple Hypex 500 te vervangen, maar dit is ook geen kleingeld om even te proberen helaas.

Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 16:18:58
Tot slot:
Ik denk dat veel mensen dromen van zo'n mooi en ruim HT in een aparte ruimte, en dan ook nog (binnenkort bijna tot aan het plafond!) gevuld met allerlei audio-& videofiele apparatuur!
Het klonk nu al goed, maar als Pascal zo meteen alles binnen heeft zou ik de komende periode de set eens optimaal gaan instellen om zo de volle potentie eruit te halen. Stapje voor stapje. De ruimte, apparatuur en kennis heb je!


Dank Teejoo, mooi verslag en ben zelf ook altijd benieuwd wat anderen ervan vinden, zowel positief als negatief en waar verbeterpunten liggen.
Zojuist terug van forumlid RvD om de 3e Kreisel sub op te halen, in smetteloze staat overigens  :wub:
Die zo nog even van de trap af slepen en dan wachten op mijn stacking beugels die onderweg zijn uit de UK voordat we er verder mee aan de gang gaan  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: Kamdioblitz on April  8, 2021, 18:28:52
Leuk verslag om te lezen Teejoo!



Moest aan Pascal denken[emoji13].


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Quote from: Teejoo on April  8, 2021, 18:33:04
Hij gaf ook al aan dat hij al alles aan het warmdraaien was 😂

Lol, had een half uurtje voordat je er was inderdaad al even iets opgezet, Mad Max Fury Road, dus dat kan het wel verklaren  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: denoontje on April  8, 2021, 19:51:56
Leuk verslag...moet ook weer eens met Pascal afspreken, maar zal ff wachten tot alles is ingeregeld ;-)

Ik ga men best doen Thuur  :tongue2:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Daar staat ie dan, ff snel met een schuimmatje ertussen, verder ook nog niet aangesloten.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo


MLCinema

Ik herken dat van de hoogte ook. Ik had 230 bij 129. Nu bij 16:9 212 bij 120. Dat kijkt relaxter. Die breedte winst is niet storend. Hoger is intenser. Is niet voor niets dat het iMax formaat het van de hoogte moet hebben.

Widescreen kijkt super rustig. Misschien toch een keer met een laken klooien. Thuur heeft dat ook gedaan.

Hoewel ik mega tevreden ben over de Adeo qua doek zou ik ook een scherm met horizontale masking overwegen ook. Moet zeggen dat het wel meevalt links en echts het witte vlak. Maar de optie van masking is niet verkeerd.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

RvD

Ziet er top uit zo'n stack.  8)
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PF 2 EVO - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

denoontje

Ik zou niet meer zonder enige masking willen.

Mijn Lumene had dat niet dus een diy...nu handmatig ingebouwd...ideaal
Nog leuker is natuurlijk electrisch maar dat vond ik qua prijs way too much.

Dus maximaliseer je beeld en check of je hor of ver dan moet masken.