PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Started by PascalP, July 12, 2018, 16:02:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

denoontje

ik heb begrepen dat je als je 2 subs hebt alleen de mini dsp gebruikt om evt de afstanden te regelen. Dan dirac zijn werk ta laten doen. Niet extra dsp van de sub zelf gebruiken.





Tabcam

Quote from: PascalP on July 27, 2019, 20:18:28
Ja een 860 is natuurlijk nog wel een trap (of twee) hoger...
Welke versterkers heb je er nog aan hangen nu?


Ja en nee, Arcam/Dirac heeft maar 1 sub kanaal en een interne splitter voor 2 outputs, hij zal dus gewoon het gemiddelde pakken van beide subs lijkt me.
Dit wil ik in de eerste instantie wel gewoon zo doen om het ff simpel te houden.
Maar mijn gevoel zegt dat wanneer ik met de MiniDSP eerst de beide subs onafhankelijk van elkaar zo goed als mogelijk instel, Dirac er dan weinig meer mee hoeft te doen, maar dit weet ik dus ook niet 100% zeker en wil ik gewoon een keer testen ;)
Dirac kan volgens mij nog een mooie impulscorrectie doen. Ik zou zorgen dat je zo min mogelijk last van staande golven (dippen en boosts) met eerst goed opstellen en de juiste tijdvertraging per sub instellen als je ze niet symmetrisch kan/wil opstellen. Met een vrijwel symmetrische opstelling verwacht ik weinig toegevoegde waarde van de Diracloze miniDSP.

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

activ

Quote from: PascalP on July 27, 2019, 20:18:28
Ja een 860 is natuurlijk nog wel een trap (of twee) hoger...
Welke versterkers heb je er nog aan hangen nu?


Ja en nee, Arcam/Dirac heeft maar 1 sub kanaal en een interne splitter voor 2 outputs, hij zal dus gewoon het gemiddelde pakken van beide subs lijkt me.
Dit wil ik in de eerste instantie wel gewoon zo doen om het ff simpel te houden.
Maar mijn gevoel zegt dat wanneer ik met de MiniDSP eerst de beide subs onafhankelijk van elkaar zo goed als mogelijk instel, Dirac er dan weinig meer mee hoeft te doen, maar dit weet ik dus ook niet 100% zeker en wil ik gewoon een keer testen ;)
Versterking is nu nog Marantz MM8077. Klinkt op zich prima, maar daar kan ik denk ik later nog een stapje maken. Heb wel ook nog andere wensen dus geen idee wanneer dat wordt. Staan ook nog plafond speakers en een (nog) beter laag op de lijst.

Weet niet wat voor subs je hebt, maar als je op de subs zelf zorgt dat ze in fase zijn en eventueel de levels matchen dan kun je Dirac de rest laten doen.  Het zijn vooral de delays die je niet in de Arcam op kunt lossen doordat er maar 1 sub kanaal is.

PascalP

Quote from: denoontje on July 27, 2019, 20:25:44
ik heb begrepen dat je als je 2 subs hebt alleen de mini dsp gebruikt om evt de afstanden te regelen. Dan dirac zijn werk ta laten doen. Niet extra dsp van de sub zelf gebruiken.

Dat zou dan alleen toegevoegde waarde hebben als de subs op verschillende afstanden staan lijkt me?
In mijn huidige setup staan ze links en rechts van het rack en dus vrijwel symmetrisch t.o.v. de MLP.

Quote from: TabCam on July 27, 2019, 22:37:52
Dirac kan volgens mij nog een mooie impulscorrectie doen. Ik zou zorgen dat je zo min mogelijk last van staande golven (dippen en boosts) met eerst goed opstellen en de juiste tijdvertraging per sub instellen als je ze niet symmetrisch kan/wil opstellen. Met een vrijwel symmetrische opstelling verwacht ik weinig toegevoegde waarde van de Diracloze miniDSP.

Ja momenteel staan de subs vrijwel symmetrisch t.o.v. de MLP dus zou het weinig zin hebben.
Ben wel al met REW aan de gang geweest en ik heb toch wel wat last van staande golven....
Alle metingen die ik gedaan heb staan hier: https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=171929.50

Maar bijgevoegd de 2 laatste metingen met de SVS SB13-Ultra links van het meubel en de MK Sound V12 rechts van het meubel.
Een lijn is meting via mijn oude AVR (Marantz SR7012) en uiteraard Audyssey uit en de AVR op Pure Direct modus en de andere lijn is de sub direct op de speaker out van de laptop
Moet binnenkort weer aan de gang gaan nu alles er weer staat en wil nog metingen doen met de sub rechts naast de bank en nog een paar plekken aan de achterkant
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#79
Quote from: activ on July 28, 2019, 06:08:56
Versterking is nu nog Marantz MM8077. Klinkt op zich prima, maar daar kan ik denk ik later nog een stapje maken. Heb wel ook nog andere wensen dus geen idee wanneer dat wordt. Staan ook nog plafond speakers en een (nog) beter laag op de lijst.

Weet niet wat voor subs je hebt, maar als je op de subs zelf zorgt dat ze in fase zijn en eventueel de levels matchen dan kun je Dirac de rest laten doen.  Het zijn vooral de delays die je niet in de Arcam op kunt lossen doordat er maar 1 sub kanaal is.

MM8077 is zeker niet mis lijkt me, en nog leuke vooruitzichten zoals je aangeeft met Atmos en meer laag ;)

Ja zoals in de replies hierboven aangegeven is het wellicht verstandiger om de MiniDSP er helemaal tussenuit te laten en enkel de phase en gain op de subs te matchen, afstanden t.o.v. MLP zijn vrijwel gelijk in de huidige setting dus hier zou een waarde in de Arcam moeten volstaan, toch?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

activ

Quote from: PascalP on July 28, 2019, 12:55:48
MM8077 is zeker niet mis lijkt me, en nog leuke vooruitzichten zoals je aangeeft met Atmos en meer laag ;)

Ja zoals in de replies hierboven aangegeven is het wellicht verstandiger om de MiniDSP er helemaal tussenuit te laten en enkel de phase en gain op de subs te matchen, afstanden t.o.v. MLP zijn vrijwel gelijk in de huidige setting dus hier zou een waarde in de Arcam moeten volstaan, toch?
De beperking is dat je geen gescheiden settings kan hebben per sub, je moet dus het verschil opvangen met de settings op je subs. Als er geen verschil is ben je direct klaar, als echter je ene sub bijvoorbeeld 10 ms delay moet hebben en de andere 15 moet je minimaal 5 sec compenseren op de ene sub om het verschil op te lossen. Daarna can de Arcam het dan verder.

PascalP

Quote from: activ on July 28, 2019, 19:43:28
De beperking is dat je geen gescheiden settings kan hebben per sub, je moet dus het verschil opvangen met de settings op je subs. Als er geen verschil is ben je direct klaar, als echter je ene sub bijvoorbeeld 10 ms delay moet hebben en de andere 15 moet je minimaal 5 sec compenseren op de ene sub om het verschil op te lossen. Daarna can de Arcam het dan verder.

ok dus als ik het goed heb, ga ik als volgt te werk om de subs te matchen;
- Alle DSP uit in de subs (enkel de SVS heeft dit, MK niet)
- Phase van beide op 0
- Crossover op max/bypass bij beide
- Testtone spelen (80hz bijvoorbeeld?) en de volumes/gain van beide subs matchen
- Testtone (weer 80hz?) spelen en bij een van de subs de phase verdraaien tot het hoogste SPL level gemeten wordt, normaal gesproken de sub die het dichtste bij de MLP staat, maar omdat ze bij mij een gelijke afstand hebben zou het in theorie niet uitmaken welke ik verdraai, toch?

Al deze metingen zou ik dan vanuit de laptop met de speaker out aansluiting naar de subs kunnen doen alvorens ik met de AVR aan de gang ga.

Vervolgens verder met de AVR als ik het handmatig afstel, of ik skip onderstaande stappen en ga meteen met Dirac aan de gang:
- Afstanden van alle speaker meten en instellen
- Via SPL meter de levels van alle speakers matchen met de ingebouwde pink noise van de Arcam
- Crossovers alles op 80hz zetten (sowieso maar 1 gezamenlijke setting in de Arcam)
- Testtone van 80hz afspelen door de fronts en subs samen en nu de gezamenlijke vertraging van de subs afstemmen op de fronts, dit dan d.m.v. de afstand van de subs te vergroten totdat hoogste SPL waarde gemeten wordt.

Correct me if I'm wrong  8)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Dat wordt nog wel een dingetje hoor twee verschillende subs matchen..
Zeker naast elkaar.
Misschien een rare vraag: waarom ga je niet voor twee dezelfde subs?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

PascalP

#83
Quote from: reza on July 29, 2019, 09:05:26
Dat wordt nog wel een dingetje hoor twee verschillende subs matchen..
Zeker naast elkaar.
Misschien een rare vraag: waarom ga je niet voor twee dezelfde subs?

Geen rare vraag hoor, maar afhankelijk van budget en aanbod op de 2e hands markt is het er nog niet van gekomen ;)

Had eerst de enkele MK V12 en wou voor dubbel gaan, toen werden er 2 stuks hier nieuw aangeboden op het forum, maar uiteindelijk wou de verkoper ze toch niet verkopen en zelf houden en ben ik dus verder gaan zoeken.
Vond de nieuw geïntroduceerde SVS SB-3000 al een zeer interessante sub en was een beetje in die richting gaan zoeken tot ik op Marktplaats een SB13-Ultra van een maand oud tegenkwam (verkoper deed hem weg omdat hij inmiddels geupgrade had naar een SB16-Ultra...)

Dus plan voor de langere termijn is denk ik om nog een SVS SB13-Ultra erbij als ik deze tegenkom tweedehands en dan de MK weg of verplaatsen naar de woonkamer ;)
Of misschien de MK naar achteren naast/achter de bank als 3e sub, dit zou ik dan ook wel eens willen testen  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

activ

Quote from: PascalP on July 29, 2019, 08:44:40
ok dus als ik het goed heb, ga ik als volgt te werk om de subs te matchen;
- Alle DSP uit in de subs (enkel de SVS heeft dit, MK niet)
- Phase van beide op 0
- Crossover op max/bypass bij beide
- Testtone spelen (80hz bijvoorbeeld?) en de volumes/gain van beide subs matchen
- Testtone (weer 80hz?) spelen en bij een van de subs de phase verdraaien tot het hoogste SPL level gemeten wordt, normaal gesproken de sub die het dichtste bij de MLP staat, maar omdat ze bij mij een gelijke afstand hebben zou het in theorie niet uitmaken welke ik verdraai, toch?

Al deze metingen zou ik dan vanuit de laptop met de speaker out aansluiting naar de subs kunnen doen alvorens ik met de AVR aan de gang ga.

Vervolgens verder met de AVR als ik het handmatig afstel, of ik skip onderstaande stappen en ga meteen met Dirac aan de gang:
- Afstanden van alle speaker meten en instellen
- Via SPL meter de levels van alle speakers matchen met de ingebouwde pink noise van de Arcam
- Crossovers alles op 80hz zetten (sowieso maar 1 gezamenlijke setting in de Arcam)
- Testtone van 80hz afspelen door de fronts en subs samen en nu de gezamenlijke vertraging van de subs afstemmen op de fronts, dit dan d.m.v. de afstand van de subs te vergroten totdat hoogste SPL waarde gemeten wordt.

Correct me if I'm wrong  8)
Ja, lijkt mij goed.



Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

PascalP

#85
Kan ik trouwens ook nog iets met een phase meting in REW, geen idee hoe ik dat moet interpreteren?

Hier is een shot van een oude meting die ik gedaan heb met de phase lijn erbij
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

zo ook af en toe wat kleinigheidjes tussendoor :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

kleine update, vandaag een 100" scherm gehangen ipv 92", maakt toch een groter verschil dan ik dacht.
Past mooi, onderkant kijk ik net over de center heen en tot plafond nog 10cm over.
Geeft een prima plaatje :)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

The bigger the better.

Top hoor


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sjaak_Banaan

#89
Cool!
Nu nog een masking oplossing, dan is wordt het helemaal vet. :P

Denk dat ik het hier ook eens met mdf en plakvelours ga proberen, de scubastof van Kwantum werkt prima, maar het op spanning houden over de volle breedte is lastig.
Bevestigen met klittenband, magneetjes o.i.d.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

denoontje

#90
Quote from: Sjaak_Banaan on August  5, 2019, 21:41:51
Cool!
Nu nog een masking oplossing, dan is wordt het helemaal vet. :P

Denk dat ik het hier ook eens met mdf en plakvelours ga proberen, de scubastof van Kwantum werkt prima, maar het op spanning houden over de volle breedte is lastig.
Bevestigen met klittenband, magneetjes o.i.d.
Masking doet echt veel vind ik.

Ik had mdf en dat trekt uiteindelijk wel wat krom door de lange lengte (erg...tja...).
Waren plinten met al schuine zijde eraan en dan zelfs 2 op elkaar. Viel ook binnen het frame (enkele mm van het doek).
1 lat valt binnen het frame de andere erover en die lag op een l steun (links en rechts) welke op de muur zat.
Staan denk ik nog ergens foto's in mijn ht topic.

Ander oplossing waar ik over zat te denken ooit:
velours omzomen, lange pvc pijp vullen met gips of beton voor gewicht en voorkomen doorbuigen.
Pijp in omzoomstuk doen en laten steunen op 2 l steunen op de muur.
Bovenste masking ook vastzetten aan bovenzijde op de muur.
Relatief makkelijk ook op te bergen...onderste oprollen en op 2 l steunen leggen. De bovenste op je top schermrand leggen.

Maar vond het allemaal wel gedoe dus nu maar scherm met ingebouwde handmatige masking [emoji41]



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

Ja die masking is zeker nice en vooral zoals je het nu hebt ben je meteen helemaal klaar @denoontje!

Kun je wat meer detail pics posten hoe het eruit ziet met daglicht in beide standen?
Neem aan dat je kunt switchen tussen 16:9 en 21:9, en geen 4:3 toch? (gezien ikzelf nog wel een 4:3 content afspeel, oudere series maar ook wel wat oudere films af en toe of Laserdiscs...)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#92
@sjaak_banaan, mocht je in een creatieve bui zijn....

https://www.youtube.com/watch?v=tkI9EJ9gcxE

https://imgur.com/a/P1sbL


Of deze, ziet er wat netter uit, heb je wat ideeën ;)

https://youtu.be/1yBhMHehDOc
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: PascalP on August  6, 2019, 07:54:38
Ja die masking is zeker nice en vooral zoals je het nu hebt ben je meteen helemaal klaar @denoontje!

Kun je wat meer detail pics posten hoe het eruit ziet met daglicht in beide standen?
Neem aan dat je kunt switchen tussen 16:9 en 21:9, en geen 4:3 toch? (gezien ikzelf nog wel een 4:3 content afspeel, oudere series maar ook wel wat oudere films af en toe of Laserdiscs...)


Geen 4/3 idd...maar daar doe ik toch niets mee



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje



Met film


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

PascalP

nice man, ziet er echt top uit, genieten zo!  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#96
Dit is wat ik moet hebben, liefst ook in die maat  ;D 8)

https://www.youtube.com/watch?v=ICWkLEgnPZ8
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Kerre

Mooie upgrade kwa scherm. Blijf die dedicated bioscopen mooi vinden. Ben alleen bang dat ik hem in mijn geval te weinig zou gaan gebruiken, vandaar dat ik in de woonkamer een opstelling ga maken. Scherm hangt al klaar, nu nog sparen voor een (eshift/4K) projector.
Beeld: Epson TW7300 - Xtrem screen 106" 0.9 ALR - TV Sony 49X8505 - Apple TV 4K HDR Cinemike - AQ Cinnamon HDMI
Geluid: NAD T758v3 - GhentAudio 4ch Hypex NC122mp [5.1.4] - 2x Sonus Faber Sonetto V - 2x Sonetto I - Sonetto Center II - 4x Dali Altecos C-1 Atmos - XTZ 12.17 Edge - Gaia III - AQ Chicago
Analoog: Pro-ject RPM 1 Carbon 2M Red - Cambridge CP1 - AQ Forrest
Power: Supra Lorad MD06 Black stekkerdoos & Supra Lorad Silver SPC kabel

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

PascalP

Quote from: RalphH on August  6, 2019, 09:23:31
Ga dan meteen voor deze:https://youtu.be/JPf9j_Ejh_U

Zeker gaaf  8)

Maar ook geen koopje...
Wat prijzen die ik via Google vind:
$19K voor 115" oplopend tot $56K voor 254"
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono