PascalP's MK&K kelder cinema - En opnieuw beginnen....

Started by PascalP, July 12, 2018, 16:02:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Oh jee.. en dat allemaal na een bezoekje in Mestreech.

Mooie stappen Pascal!

PascalP

Quote from: Teejoo on July 21, 2021, 13:07:36
Oh jee.. en dat allemaal na een bezoekje in Mestreech.

Mooie stappen Pascal!

Ow ow Mestreech....
Nu die Classé amps nog Teejoo  :devil:

Maar denk weer veel veranderd sinds je hier was, tijd voor een herhaling  :coffee:
Vanavond komt Anton nog even op de koffie, kan die even keuren, dan kan ik hopelijk volgende week verder met alles afwerken en plaatsen van de RPG Modex Plates.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

papaleo

Quote from: PascalP on July 19, 2021, 21:46:11
Daar staat ie dan al, top service  :headbanging:
'S middags de deal beklonken en ik ga de kinderen in bed leggen en Vik staat al voor de deur als ik onder kom :D

Even kort getest, maar oh oh oh wat mooi weer!
Beeld heeft meteen meer 'pop' en geluid ook weer een mooie stap gezet t.o.v. de Sony X800

Morgen maar eens aan de gang met het rack opnieuw inrichten...

Mooi stapeltje weer,Pascal   :worship:

Nu je toch niet te stoppen bent en er 'nog' geen vaccin tegen jouw upgrade-virus gevonden is... komt er dan ook nog een mooie videoprocessor naast/onder/boven die mooie Soundproccesor en disc spinner te staan...om het uhhhh geheel af te maken zeg maar?  :tounge: :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Mr. A

Ik zou zeggen word het gezien jouw set niet tijd voor echt native 4K dan? Samen met een mooie anamorphische lens op je 2.35:1 scherm zou dit het geheel echt helemaal af maken. Wat betreft audio heb je het volgens mij allemaal dik voor elkaar. Of zit dit al lang in de planning??

buckler

Klinkt zeer goed Pascal. Zeer goede keuze van grondlaag speakers vind ik zelf, pin direct is gewoonweg de beste route te volgen.
Als atmos is denk ik MP150/IW150 een beetje overkill... Denk dat je met de 95/950 al prima zit en misschien kan je er zelfs 6 van nemen (of vier plus een VOG want ik zit toch nog steeds met een scheef oog naar dat Auro 3d te kijken).
En wat vind je van de MP950? Dat lijkt mij een enorm goede speaker voor atmos, ook een mogelijkheid? Al vind ik persoonlijk van die bakken om een in wall speaker ook het vetste staan hoor.
Tja, keuzes...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: papaleo on July 21, 2021, 18:56:26
Mooi stapeltje weer,Pascal   :worship:

Nu je toch niet te stoppen bent en er 'nog' geen vaccin tegen jouw upgrade-virus gevonden is... komt er dan ook nog een mooie videoprocessor naast/onder/boven die mooie Soundproccesor en disc spinner te staan...om het uhhhh geheel af te maken zeg maar?  :tounge: :D

Nou dat vaccin is er wel hoor Leo, en dat vaccin heet de 'saldo check in mijn bankieren app' :P  :devil:
Maar ja zo'n videoprocessor (en jij weet denk ik ook wel welke) staat zeker ergens op het verlanglijstje, maar dat gaat zeker geen 2021 zijn en wellicht ook geen 2022, heb nog genoeg andere dingen op het moment en die VP is meer de kers op de taart zullen we maar zeggen...

Quote from: Mr. A on July 21, 2021, 20:34:52
Ik zou zeggen word het gezien jouw set niet tijd voor echt native 4K dan? Samen met een mooie anamorphische lens op je 2.35:1 scherm zou dit het geheel echt helemaal af maken. Wat betreft audio heb je het volgens mij allemaal dik voor elkaar. Of zit dit al lang in de planning??

Idem als die videoprocessor die Leo aangeeft, komt wel een keer, maar wanneer, laatste maanden weer even genoeg uitgegeven en dan moet ik de Atmos laag nog.
Al valt het plaatje van mijn RS400/X5000 mij echt niet tegen hoor, ook met HDR met een custom Gamma curve is het gewoon heel erg lekker naar mijn mening  :happy:

Quote from: buckler on July 21, 2021, 22:21:33
Klinkt zeer goed Pascal. Zeer goede keuze van grondlaag speakers vind ik zelf, pin direct is gewoonweg de beste route te volgen.
Als atmos is denk ik MP150/IW150 een beetje overkill... Denk dat je met de 95/950 al prima zit en misschien kan je er zelfs 6 van nemen (of vier plus een VOG want ik zit toch nog steeds met een scheef oog naar dat Auro 3d te kijken).
En wat vind je van de MP950? Dat lijkt mij een enorm goede speaker voor atmos, ook een mogelijkheid? Al vind ik persoonlijk van die bakken om een in wall speaker ook het vetste staan hoor.
Tja, keuzes...

Het is inderdaad 'anders' dan de Tripoles, zelf denk ik nu mijn ruimte akoestisch wat beter is aangepakt dat dit ook heel veel doet en dat gecombineerd met de hogere output van de MP150's maakt het plaatje gewoon compleet.
MP150/IW150 zal zeker overkill zijn, maar het zal de klank en homogeniteit wel ten goede komen lijkt me als ik dit ook voor de side/rear surrounds heb,

Die MP950 heb ik zeker al eens bekeken en initiëel had ik mijn zinnen ook op de 95/950 serie gezet, maar heb dan ook zo iets dat ik hem op zijn kant ga leggen om 'dwars' aan het plafond te hangen en dan ga je dus je verticale en horizontale afstraling omdraaien en hier heb ik weinig zin in.
Zeker omdat ze zo dicht op het plafond komen wil ik de vertical afstraling zo veel mogelijk beperken en de speakers liever in hun oorspronkelijke richting plaatsen zeg maar.
Keuzes.....
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

anton

Gisteravond een paar uur bij Pascal geweest. Sinds het laatste bezoek is er weer het een en ander veranderd. Grootste switchen zijn de Bryston ipv de Acurus en de Oppo 203 met de stufe 2 modificatie ipv de sony 800. Vorige keer viel me op dat de akoestiek enorm erop vooruit gegaan was, de Bryston en Oppo CM hebben nu voor een vooruitgang gezorgd die ik gerust met MEGA kan beschrijven. De muur van geluid die op me af kwam was imposant, kristalhelder zonder scherp te worden, brachiaal en ongelofelijk meeslepend. De plaatsing van de nieuwe M&K directstralers aan de zijkant (komen ook achter) zorgde voor een vergroting van de bubbel en de totaalbeleving van zowel film alsook concerten.
De 4 subs integreren prachtig in het totaalplaatje en zorgen dat je een filmbeleving ondergaat om een puntje aan te zuigen  :wub: :wub:
Nog wat te mekkeren ??? Zowel Pascal als ik vonden de bas bij sommige fragmenten een beetje na " sudderen". De extra dempingspanelen staan echter al klaar in de zij ruimte dus dat probleempje wordt binnenkort ook getackeld.
Nog even over het beeld: ondanks het feit dat de JVC X5000 al een paar jaartjes meegaat moet ik zeggen dat het fantastisch is om te zien wat een prachtig plaatje hij nog steeds weet neer te zetten (hier speelt de Oppo CM een van zijn troef kaarten weer uit), heel erg mooi.....
Conclusie: Chapeau Pascal !!!!!!!

PascalP

Was ook weer gezellig Anton  :coffee: En bedankt voor de wijze woorden ;)

Als het goed is worden de RPG Modex plates (2 stuks om te beginnen) vandaag opgehangen, even wat dingetjes voor werk afronden en dan ga ik eraan beginnen.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Richard70…

Quote from: PascalP on July 22, 2021, 09:46:16
Was ook weer gezellig Anton  :coffee: En bedankt voor de wijze woorden ;)

Als het goed is worden de RPG Modex plates (2 stuks om te beginnen) vandaag opgehangen, even wat dingetjes voor werk afronden en dan ga ik eraan beginnen.

Jij bent wel echt enorm goed bezig .  :clapping:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

skyfox

Weer mooie stappen, Pascal, en mooie plannen ook nog. Je pakt lekker door [emoji1320]

Zodra ik terug ben van vakantie appen we wel even voor het prikken van een bezoekje aan jouw mooie ruimte. [emoji3060]
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PascalP

Nou 2 stuks RPG Plates hangen, wel tijdje mee bezig geweest en flink gevloekt af en toe, maar ze hangen  :devil:
Straks even de bende opruimen en testen  :headbanging:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: skyfox on July 22, 2021, 10:12:12
Weer mooie stappen, Pascal, en mooie plannen ook nog. Je pakt lekker door [emoji1320]

Zodra ik terug ben van vakantie appen we wel even voor het prikken van een bezoekje aan jouw mooie ruimte. [emoji3060]

je weet me te vinden  :coffee:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

#2287
Zo hangen ze er nu bij;
Arcadekasten staan ervoor, heb de platen zo hoog mogelijk ophangen maar heb wat verwarmingsleidingen endergelijke daar lopen.
Kast wil ik nog aanpassen nu denk ik, een smallere kast (60cm) die precies tussen de platen invalt en dan van boven tot onder gebruiken voor films.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: PascalP on July 22, 2021, 09:19:08
Die MP950 heb ik zeker al eens bekeken en initiëel had ik mijn zinnen ook op de 95/950 serie gezet, maar heb dan ook zo iets dat ik hem op zijn kant ga leggen om 'dwars' aan het plafond te hangen en dan ga je dus je verticale en horizontale afstraling omdraaien en hier heb ik weinig zin in.
Zeker omdat ze zo dicht op het plafond komen wil ik de vertical afstraling zo veel mogelijk beperken en de speakers liever in hun oorspronkelijke richting plaatsen zeg maar.
Keuzes.....

Zit inderdaad wat in... zo heb ik het nog niet bekeken.
En welke 95/950 speaker bedoel je dan exact?

Lekker bezig, zeker als ik zo'n mooi verslag van Anton leest. Lof.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Ook gaaf dat je ook aan een video processor denkt... in de toekomst... en dan heb jij het over een Lumagen natuurlijk. Mooi hoor.
Persoonlijk geef ik eerder de voorkeur aan video dan aan audio al is het beide belangrijk natuurlijk maar zelf heb ik dat ik alles wel ziet en opvalt qua beeld en dat ik bij audio eenmaal in de film zittende het wat meer langs me heen gaat. Vandaar. Van het beeld geniet ik nog meer laat ik het zo zeggen...

Ps, en anders neem je volgend jaar toch gewoon mijn NX9 over Pascal  :pompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: buckler on July 22, 2021, 17:48:24
Ook gaaf dat je ook aan een video processor denkt... in de toekomst... en dan heb jij het over een Lumagen natuurlijk. Mooi hoor.
Persoonlijk geef ik eerder de voorkeur aan video dan aan audio al is het beide belangrijk natuurlijk maar zelf heb ik dat ik alles wel ziet en opvalt qua beeld en dat ik bij audio eenmaal in de film zittende het wat meer langs me heen gaat. Vandaar. Van het beeld geniet ik nog meer laat ik het zo zeggen...

Ps, en anders neem je volgend jaar toch gewoon mijn NX9 over Pascal  :pompom:

Hij zal wel moeten...,want als ik lees dat zijn geluid tegen de absolute perfectie aanloopt moet hij wel aan zijn beeld gaan beginnen  :D
En wat als hij dit straks ook perfect in orde heeft....dan kan hij niets meer upgraden dan valt hij in een zwart gat  :tounge2: :D òf Pascal zien we hier minder actief terug en zit gewoon thuis in zijn kelder te genieten  :worship: ;)

Lees ik door de regels door dat jij je huidige Nx9 tzt (wil) gaa(n)t vervangen?
Laat me raden....,het tover woord "Laser" JVC of de overstap naar een Sony?

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Weet het nog niet maar inderdaad zijn er een aantal opties voor mij en dan praat ik wel over volgend jaar he....
JVC laser?
Komt Epson met een native 4 k laser?
Of mijn NX9 houden.

Laser heeft voor en nadelen dus ik moet niet perse een laser hoor.
Lamp heeft ook zo zijn voordelen en is zeker niet minder.
Dus de grootste kans is gewoon houden wat ik heb en een paar jaar van genieten.

Eerst volgend jaar maar eens atmos doen.
Al zit dat Auro 3d ook in mijn gedachte want het onaangetaste grondlaag geluid bevalt me daarvan heel erg en een voice of god speaker heeft ook zijn meerwaarde lijkt mij.
Ik zit daar al een poosje over in te lezen maar weet nog niet welke kant ik op wil.
Vind het vrij moeilijk
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Lijkt mij wel een goed plan Pascal. Wat ik dan aansluitend zou proberen is boven op deze kast een 60x60 3d diffuser plaatsen. Zo hoog mogelijk tussen de absorber panelen bijvoorbeeld.

De Jocavi Ceraflector (porcelain afwerking) versie zou denk ik heel mooi passen.

Diffusie op de achterwand belangrijk punt in een ht ruimte en jij hebt er de diepte voor. Aansluitend zou ik er persoonlijk voor kiezen om de glas platen van de Arcade kasten af te dekken met een soort zelf gemaakte absorber panelen die je kan verwijderen als je weer een spelletje gaat spelen. (reflectie punten)




Quote from: PascalP on July 22, 2021, 13:05:15
Zo hangen ze er nu bij;
Arcadekasten staan ervoor, heb de platen zo hoog mogelijk ophangen maar heb wat verwarmingsleidingen endergelijke daar lopen.
Kast wil ik nog aanpassen nu denk ik, een smallere kast (60cm) die precies tussen de platen invalt en dan van boven tot onder gebruiken voor films.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

PascalP

Quote from: buckler on July 22, 2021, 17:42:03
Zit inderdaad wat in... zo heb ik het nog niet bekeken.
En welke 95/950 speaker bedoel je dan exact?

Lekker bezig, zeker als ik zo'n mooi verslag van Anton leest. Lof.

Zowel de LCR950 als MP950 maar ook de IW950 zit je met hetzelfde.
Of de IW95 zou kunnen of meteen doorpakken naar de (overkill) MP150 of IW150...

Quote from: buckler on July 22, 2021, 17:48:24
Ook gaaf dat je ook aan een video processor denkt... in de toekomst... en dan heb jij het over een Lumagen natuurlijk. Mooi hoor.
Persoonlijk geef ik eerder de voorkeur aan video dan aan audio al is het beide belangrijk natuurlijk maar zelf heb ik dat ik alles wel ziet en opvalt qua beeld en dat ik bij audio eenmaal in de film zittende het wat meer langs me heen gaat. Vandaar. Van het beeld geniet ik nog meer laat ik het zo zeggen...

Ps, en anders neem je volgend jaar toch gewoon mijn NX9 over Pascal  :pompom:

Denken en doen zijn nog steeds twee verschillende dingen, ik denk ook aan een Porsche maar rij nog steeds in een VW :P
Maarre.... de NX9 eruit, toch de Sony GTZ380 besteld dan?  :devil:

Quote from: papaleo on July 22, 2021, 20:24:26
Hij zal wel moeten...,want als ik lees dat zijn geluid tegen de absolute perfectie aanloopt moet hij wel aan zijn beeld gaan beginnen  :D
En wat als hij dit straks ook perfect in orde heeft....dan kan hij niets meer upgraden dan valt hij in een zwart gat  :tounge2: :D òf Pascal zien we hier minder actief terug en zit gewoon thuis in zijn kelder te genieten  :worship: ;)

Lees ik door de regels door dat jij je huidige Nx9 tzt (wil) gaa(n)t vervangen?
Laat me raden....,het tover woord "Laser" JVC of de overstap naar een Sony?



We blijven lekker tweaken met het geluid Leo, nog wat akoestiek links en rechts, nog wat finetuning in de EQ (die ik eigenlijk nog amper benut momenteel) en ook zou ik nog eens met Dirac kunnen gaan stoeien in de Bryston.
Video zal idd nog veel te halen zijn en kan ik nog flinke stappen maken, maar genieten doen we nu al bijna dagelijks :)
Gisteren nog de 'oude' Blade Runner gekeken in de Final Cut, hele mooie TrueHD 5.1 track vond ik, heel 'open' en 'sprankelend' zou ik zeggen.

En die Buckler, ik denk idd dat laser het toverwoord bij hem is gezien hij natuurlijk al van de Epson laser afkomt

Quote from: buckler on July 22, 2021, 20:44:00
Weet het nog niet maar inderdaad zijn er een aantal opties voor mij en dan praat ik wel over volgend jaar he....
JVC laser?
Komt Epson met een native 4 k laser?
Of mijn NX9 houden.

Laser heeft voor en nadelen dus ik moet niet perse een laser hoor.
Lamp heeft ook zo zijn voordelen en is zeker niet minder.
Dus de grootste kans is gewoon houden wat ik heb en een paar jaar van genieten.

Eerst volgend jaar maar eens atmos doen.
Al zit dat Auro 3d ook in mijn gedachte want het onaangetaste grondlaag geluid bevalt me daarvan heel erg en een voice of god speaker heeft ook zijn meerwaarde lijkt mij.
Ik zit daar al een poosje over in te lezen maar weet nog niet welke kant ik op wil.
Vind het vrij moeilijk

NX9 is zeker geen straf, lekker van blijven genieten zou ik zeggen ;)  :popcorn:
Beter je geld in Atmos steken, dat voegt toch ook wel veel toe vind ik zelf.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: vik on July 23, 2021, 07:50:17
Lijkt mij wel een goed plan Pascal. Wat ik dan aansluitend zou proberen is boven op deze kast een 60x60 3d diffuser plaatsen. Zo hoog mogelijk tussen de absorber panelen bijvoorbeeld.

De Jocavi Ceraflector (porcelain afwerking) versie zou denk ik heel mooi passen.

Diffusie op de achterwand belangrijk punt in een ht ruimte en jij hebt er de diepte voor. Aansluitend zou ik er persoonlijk voor kiezen om de glas platen van de Arcade kasten af te dekken met een soort zelf gemaakte absorber panelen die je kan verwijderen als je weer een spelletje gaat spelen. (reflectie punten)



Great minds think alike zeggen ze wel eens daar ik deze optie ook op het oog had (wel van mijn 'huisleverancier' Sonitus dan).
Maar die Jocavi zien er ook wel blits uit zeg  :headbanging:

Bovenop de kast is echter geen optie, dan zou ik maar een kastje van 120cm hoog kwijt kunnen ofzo, was zelf aan het denk om de kast helemaal te verbannen naar de 'entree' ruimte bij de trap en dan tussen de basstraps 2 stuks diffusers van 60x60 boven elkaar (of misschien wel 3) en eventueel hetzelfde op de zijwanden links en rechts tegen de basstraps aan zeg maar.
Arcadekasten dan nog te bepalen wat ermee gaat gebeuren...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

buckler

Quote from: PascalP on July 23, 2021, 10:46:46
Zowel de LCR950 als MP950 maar ook de IW950 zit je met hetzelfde.
Of de IW95 zou kunnen of meteen doorpakken naar de (overkill) MP150 of IW150...

Denken en doen zijn nog steeds twee verschillende dingen, ik denk ook aan een Porsche maar rij nog steeds in een VW :P
Maarre.... de NX9 eruit, toch de Sony GTZ380 besteld dan?  :devil:

We blijven lekker tweaken met het geluid Leo, nog wat akoestiek links en rechts, nog wat finetuning in de EQ (die ik eigenlijk nog amper benut momenteel) en ook zou ik nog eens met Dirac kunnen gaan stoeien in de Bryston.
Video zal idd nog veel te halen zijn en kan ik nog flinke stappen maken, maar genieten doen we nu al bijna dagelijks :)
Gisteren nog de 'oude' Blade Runner gekeken in de Final Cut, hele mooie TrueHD 5.1 track vond ik, heel 'open' en 'sprankelend' zou ik zeggen.

En die Buckler, ik denk idd dat laser het toverwoord bij hem is gezien hij natuurlijk al van de Epson laser afkomt

NX9 is zeker geen straf, lekker van blijven genieten zou ik zeggen ;)  :popcorn:
Beter je geld in Atmos steken, dat voegt toch ook wel veel toe vind ik zelf.

Nee 'laser' is zeker niet het toverwoord voor mij hoor...
Ik ga het allemaal goed volgen wat er uit komt maar denk dat de kans het grootste is dat ik mijn NX9 gewoon houd want hij bevalt extreem goed en draait als een Switsers klokje.
En volgens mij heb ik er nog maar 300/400 uur op staan.

Jou aangegeven atmos speakers zal ik eens even opzoeken, en ben ook met je eens dat je de afstraalhoek zelf kan bepalen als je kasten erom heen bouwt. Is zo gek nog niet, thanks
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Gelijk ff gekeken en ik denk dat die IW950 perfect zijn en waarschijnlijk al flink overkill.
Serious cinema draait als ik het goed heb met de kleindere IW95 als top speakers en dat moet al indrukwekkend zijn.

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

En ik zit nog steeds aan dat Auro te denken... vooral omdat hij de grondlaag onbewerkt laat.
Wat vind jij daar van?
Kan de Bryston ook Auro?

Vaak vind ik bv dts hd master mooier dan true hd (niet altijd hoor) en als je dan de dolby upmixer en dolby speakers set up gebruikt bij dts hd master veranderd dan het geluid van de grondlaag of? (dts X is voor mij een no go overgens).
En hoe klinkt Auro bij een native atmos geluidspoor? Minder of hou je dan nog steeds hetzelfde karakter van wat Auro heeft?

weet jij dit Pascal? Of andere misschien?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

PascalP

Quote from: buckler on July 23, 2021, 18:45:42
Gelijk ff gekeken en ik denk dat die IW950 perfect zijn en waarschijnlijk al flink overkill.
Serious cinema draait als ik het goed heb met de kleindere IW95 als top speakers en dat moet al indrukwekkend zijn.

Ik zou ook eerder voor de IW95 gaan dan de IW950.
IW950 heeft toch een best formaat ook ook hier zit je weer met de oriëntatie in de knoop als je ze 'dwars' gaat monteren, al geeft MK wel aan dat dit kan en wordt ook wel vaker als centerspeaker zo gedaan.
Heb ooit contact gehad met Per Becher (grote baas MK in Denemarken) en ook hij was voorstander van de IW95 voor Atmos. Maar de 150 is natuurlijk weer next level :P  :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

PascalP

Quote from: buckler on July 23, 2021, 18:57:52
En ik zit nog steeds aan dat Auro te denken... vooral omdat hij de grondlaag onbewerkt laat.
Wat vind jij daar van?
Kan de Bryston ook Auro?

Vaak vind ik bv dts hd master mooier dan true hd (niet altijd hoor) en als je dan de dolby upmixer en dolby speakers set up gebruikt bij dts hd master veranderd dan het geluid van de grondlaag of? (dts X is voor mij een no go overgens).
En hoe klinkt Auro bij een native atmos geluidspoor? Minder of hou je dan nog steeds hetzelfde karakter van wat Auro heeft?

weet jij dit Pascal? Of andere misschien?

Er zijn velen die Auro prefereren, en ja de Bryston (StormAudio) doet ook Auro.
Zeker als je bedenkt dat het bedrijf achter Storm (Immersive Audio Technologies) eigenlijk ontstaan is bij Auro zelf en laterna afgesplitst is ;)

Ik kan een native Atmos track niet upmixen met wat anders, dit hebben meerdere AVR's en Pre-pro's wel en wat je kunt doen om dit te omzeilen is de speler ipv bitstream gewoon PCM laten uitsturen en dit vervolgens upmixen.
Ik heb zelf Auro upmixing eens geprobeerd op een DTS-HD 5.1 track en het klonk als een natte krant en echt nergens naar.
Maar dit zal vooral komen doordat ik enkel top-middle speakers heb conform Dolby richtlijnen en hier kan Auro ook zeer weinig mee.
Kijk maar eens 2 pagina's terug in mijn topic, daar is er ook al enige discussie geweest over dit onderwerp.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono