Hoe sluit ik een Anti-Mode 8033 (SII) aan?

Started by R0N, October 16, 2012, 21:08:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

R0N

Op onze website hebben wij al een overzicht van aansluitmogelijkheden, maar er zijn vast nog andere situaties.
Kom je er niet uit, stel je vraag hier en je krijgt antwoord.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

hansvk

Aanvullend vraagje wat ik niet via de hiervoor genoemde verwijzing en de handleiding beantwoord krijg. Maakt het uit of je de Anti-Mode vlak bij de AVR of vlak bij de Sub aansluit als de sub 10 meter van de AVR staat?
Denon AVR-3311 | Emotiva XPA-3 | KEF iQ50/iQ60c/iQ10 | BK XXLS 400 met Anti Mode | Logitech Squeezebox Touch | Eminent EM7080 | Panasonic TC-P55VT60 | Beyerdynamic DT-770

yorkie13

Ik zou de antimode wegwerken in de buurt van de AVR.

maakt in de praktijk weinig uit.

R0N

Quote from: RA SUBS on May 30, 2014, 15:19:43
Ik zou de antimode wegwerken in de buurt van de AVR.

maakt in de praktijk weinig uit.
Inderdaad, voor een sub is het niet zo'n punt.
Na calibratie is AM+kabel+sub één geheel geworden. Het is dus een klein voordeel de AM dicht bij de versterker te plaatsen i.v.m. korte inputkabel(s) naar AM.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

h3d

Hé. Net een 8033 s binnen en de sweeps gaan door de kamer.  Maar als ie straks klaar is op welke stand zet ik de sub dan? Vol volume, crossover aan, etcetera. Of regelt de antimode alles?
Jerry pre, Pinkfaun dac2, Yamaha B1 (Jerry mod), Pinkfaun bekabeling, acoustat spec 11, zelfbouwsub, Philips cd104 (hutsversion)
op de reservebank, tannoy dmt15, Scylla (jerry mod)

R0N

Quote from: h3d on December  1, 2015, 21:21:50
Hé. Net een 8033 s binnen en de sweeps gaan door de kamer.  Maar als ie straks klaar is op welke stand zet ik de sub dan? Vol volume, crossover aan, etcetera. Of regelt de antimode alles?

O, o, meteen begonnen, niet de handleiding gelezen.....
Volume: begin eens met 25%, is het te laag, ga dan hoger (50%)
x-over: maximaal
fase: 0 graden
Beter nog, sluit de kabel naar de sub aan op de lfe-ingang, dan worden de filters overgeslagen. Alleen volume blijft bruikbaar.
Als de Anti-Moide klaar is met meten verander je niks meer aan de sub-instellingen.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

h3d

Ho ho, wel degelijk gelezen. Daar stond volume op half. Verder zelfde gedaan.  :clapping: In de handleiding stond wel degelijk iets over volume terugdraaien en filter op sub weer inschakelen.

LFE moet ik uitzoeken. Dan zal ik dat een keer proberen.

Ik moest nu het volume iig sterk terugdraaien, anders was de bas veel te hard.

De ervaring tot nu toe: de bas wordt wel wat strakker, maar de resonantie is niet geheel weg. Mss niet zo gek met speakers die zelf ook tot 35 hz gaan? Mss moet ik toch naar een andere oplossing?
Jerry pre, Pinkfaun dac2, Yamaha B1 (Jerry mod), Pinkfaun bekabeling, acoustat spec 11, zelfbouwsub, Philips cd104 (hutsversion)
op de reservebank, tannoy dmt15, Scylla (jerry mod)

R0N

Quote from: h3d on December  3, 2015, 14:13:54
.....
De ervaring tot nu toe: de bas wordt wel wat strakker, maar de resonantie is niet geheel weg. Mss niet zo gek met speakers die zelf ook tot 35 hz gaan? Mss moet ik toch naar een andere oplossing?

Tja, de AM8033 doet alleen de sub. Als je alle laag wilt aanpakken, heb je een AM20DC nodig.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Leeuwarden

Ik zie dat een 8033SII passieve subs kan aansturen. Dat zou dus betekenen dat de volgende situatie werkt:

Voorversterker > volume regeling voor sub (passief) > 8033SII > eindversterker > passieve sub.

Klopt deze werkwijze?


R0N

Quote from: Leeuwarden on November 10, 2017, 08:56:50
Ik zie dat een 8033SII passieve subs kan aansturen. Dat zou dus betekenen dat de volgende situatie werkt:

Voorversterker > volume regeling voor sub (passief) > 8033SII > eindversterker > passieve sub.

Klopt deze werkwijze?

Ja dat kan.
(versterker + sub) = (actieve sub)
Zit de volumeregeling niet in de voorversterker dan? Li+re+sub zouden toch simultaan geregeld moeten kunnen worden...

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Leeuwarden

Dank, ja er zit wel een volume regeling in de voorversterker uiteraard maar is het niet gewenst dat het volume van de sub ook geregeld kan worden?

R0N

Quote from: Leeuwarden on November 10, 2017, 09:37:36
Dank, ja er zit wel een volume regeling in de voorversterker uiteraard maar is het niet gewenst dat het volume van de sub ook geregeld kan worden?
Ja, dat kan als tie te hard of te zacht staat. Maar voor de rest gaat het volume met Li+Re mee neem ik aan.

Waarom niet dit: Voorversterker > 8033SII > volume regeling voor sub (passief) > eindversterker > passieve sub?
En: voorversterker > eindversterker > L+R luidsprekers
[volume regeling voor sub (passief) > eindversterker > passieve sub] = [active sub]
Zo kun je de sub goed inregelen en nadien gelijkmatig laten meespelen met L+R.

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

Leeuwarden

Ik besef dat mijn verhaal niet compleet was. Situatie zou inderdaad zijn als jij beschrijft:

Voorversterker > 8033SII > volume regeling voor sub (passief) > eindversterker > passieve sub?
En: voorversterker > eindversterker > L+R luidsprekers