Poll: OLED tv ervaringen

Started by Kjelt, July 11, 2018, 09:23:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik bezit een jaar of langer een OLED tv en ben

zeer tevreden
30 (76.9%)
tevreden
4 (10.3%)
neutraal
3 (7.7%)
ontevreden
1 (2.6%)
zeer ontevreden
1 (2.6%)

Total Members Voted: 39

Voting closed: September 9, 2018, 09:23:47

Kjelt

Hi ik ben gewoon eens benieuwd wat de ervaringen zijn van de Oled eigenaren/gebruikers.
Op het internet hoor je vaak alleen de ramp of negatieve ervaringen zoals inbranden, lekken, te weinig licht etc. maar er zijn denk ik meer of bijna zoveel positieve ervaringen die je nauwelijks hoort. Dus ben benieuwd hoe het met de HT forum Oled bezitters is gesteld.

Ik zet de grens op deelname even op een jaar (ongeveer) zodat de eerste verliefdheid van de tv voorbij is en er objectievere ervaringen gedeeld kunnen worden.

Dus graag invullen en optioneel in een post je ervaring toelichten.
:thumbs-up:

pameijer

Ik mag nog niet meedoen van jou maar ik zou mijn LG 55C7V echt iedereen aan kunnen raden. Niet alleen vanwege de fantastische beeldkwaliteit met alle bronnen maar ook de hele user experience, de looks en de probleemloze ervaring. Heb hem nu 3 maanden.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Ian G

Nu 11 maanden een 55c7 in bezit. Erg tevreden mee. Ik kom van een kuro 6090. Vooral de helderheid in het algemeen, de scherpte van 4k en mooie kleuren van hdr zijn pluspunten t.o.v de kuro. Ook blij met de 1080p 120hz optie via pc en het gemak van het LG smart platform.

Nadelen:
*de ABL schakeling is beter zichtbaar dan bij de kuro (vooral bij wit beeld, denk reclames e.d.)
*de bewegingsresolutie is (logischerwijs) slechter dan een plasma.

Malignant

Zeer gelukkig eigenaar van een inmiddels door Frank gecalibreerde 55C7 sinds mei vorig jaar.
Zal echt niet meer terug willen.

Enige waar ik nog geen "vrede" mee heb is de HDR10 weergave.
Dat er geen standaard is, is gewoon RUK, elke film is weer anders.
De een is goed, de ander is te donker, etc etc.
Nu is dit wel deels op te lossen door ActiveHDR op de TV aan te zetten, maar voor mijn gevoel reageerd die te traag waardoor verschil in licht Niveau's zichtbaar is ( pulserend beeld ) bij sommige films.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

TopGun2010

Sinds 4 mnd zeer tevreden met mijn 55'' oled. Kijk je veel film en series? Dan is oled echt een aanrader, kijk je alleen tv? Dan kun je net zo goed een led nemen
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

5061

Ben zeer tevreden over de LG. Kom van  n Samsung 55 LCD. Het enige nadeel van deze LG oled is de niet gecertificeerde satellietontvanger. Dit is op te vangen door een losse satellietontvanger aan te schaffen. De Samsung deed dat probleemloos.
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Raymen

Zeeeer tevreden over mijn lg oled

Heb de lg 65e6 nu 2 jaar en beeld is scherper,uniformer en
Betere kleuren dan mijn pioneer kuro 600m

Wel was de kuro beter met motion

Maar voor de rest 4k hdr dolby vision en 3 d alleen maar beter en de interface van lg vind ik toch wel echt goed
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Snowmaster

Er draait nu 10 uur de Panasonic 65 FZW804 in ons huis. De Pio 500 M hangt er ook nog. Deze laatste is zeker niet verslagen. Ik merk dat de oled moet inspelen. De Pio was de eerste uren beter in detail, weergave van snelle beelden en algehele beeldindruk. De pana begon met blackcrush, oversaturated en regelmatig artifacts. Na korte tijd trok dit al bij.
Ik zie wel de potentie in de oled. Heb nu zoveel mogelijk settings uitgeschakeld en de beste voorkeursetting gekozen. Prof 1 oogt tot nu het beste.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Luciano2008

ik heb de Sony A1 OLED 65 INCH 
hellemaal goed, ook geen inbranden , ik heb hem vanaf jan 2018
perfect beeld en geluid

Snowmaster

Afgelopen week de Pioneer 500 M van de muur gehaald en de Panasonic 804 oled opgehangen.
Omdat ze toch mooi naast elkaar stonden heb ik (overdag) de Pioneer weer even aangesloten. Ik was verbaasd. De Pana was meer vooruit gegaan dan ik mij bewust was.  De Pioneer 500 M bleek volledig kansloos naast de Pana 804. De motion op de Pio bleek ook niet overal vlekkeloos maar dit zit soms ook in bronmateriaal. Dit is het enige waarin de Pio iets beter is dan de Pana.
De motion heb ik bij de Pana nog kunnen verbeteren. Dit is gelukt door de signaalkwaliteit te verbeteren. Met beter materiaal, betere overgangen, meer afscherming, verhelpen van interferentie en vooral goed in pana menu kijken wat het beeld verslechtert. Eigenlijk moet bijna alles op uit, ook blue tooth en WiFi.
Dit soort minuscule verstoringinkjes zie je pas als het de zwakste schakel is. Eerder valt het niet op.
Maar kortom : wat een heerlijke TV. Ik wil hem niet meer kwijt 😃
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Toch een aanvullling over de sigbaalverbetering. Hierdoor wordt beeld met weinig beweging natuurlijk scherper maar.....bij snellere bewegingen ga je de motionproblemen nadrukkelijker zien ☹️.
Natuurlijk zijn ze niet erger maar doordat het scherpere beeld problemen krijgt, valt het meer op.
Ik zit nu naar tv te kijken : voorgrond helemaal top. Op de achtergrond heeft een ober haast. Schokkend beweegt hij van links naar rechts door het beeld. Met een soort halo als een staart achter zich aan. Het hangt wel sterk af van het bronmateriaal, de studiobewerkimg, gebruikte compressietechnieken e.d. Mijn bovenstaande beschrijving komt gelukkig niet zo vaak voor.
Anders word je gek bij studio sport 😉
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Xander32

... komende week ontvang ik een Philips 55oled903/12, mijn ervaringen met deze tv zal ik t.z.t. hier delen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

5061

Zijn er al ervaringen met de Loewe oled te melden?
Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

ppeter

Quote from: Snowmaster on August 31, 2018, 20:11:17
Toch een aanvullling over de sigbaalverbetering. Hierdoor wordt beeld met weinig beweging natuurlijk scherper maar.....bij snellere bewegingen ga je de motionproblemen nadrukkelijker zien ☹️.
Natuurlijk zijn ze niet erger maar doordat het scherpere beeld problemen krijgt, valt het meer op.
Ik zit nu naar tv te kijken : voorgrond helemaal top. Op de achtergrond heeft een ober haast. Schokkend beweegt hij van links naar rechts door het beeld. Met een soort halo als een staart achter zich aan. Het hangt wel sterk af van het bronmateriaal, de studiobewerkimg, gebruikte compressietechnieken e.d. Mijn bovenstaande beschrijving komt gelukkig niet zo vaak voor.
Anders word je gek bij studio sport 😉
En wat zijn ondertussen de ervaringen met de Panasonic?
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

W.Otter

Twee jaar een 55b6v in huis. Waanzinnig beeld, ontzettend helder (helderheid heb ik op 40 procent staan.) Super fijne OS. Geen rare dingen, alles doet wat t moet doen. Enige minpunt die ik zou kunnen noemen is het energieverbruik

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

ppeter

JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **