47 Laboratory Inc. Model 4722

Started by buizesmurf, July 10, 2018, 15:10:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Zag deze,47 Laboratory Inc. Model 4722,te koop staan.Vind er niet veel van terug op het net.Is een 1 weg systeem monitor.
Zou goed klinken met stemmen,kleine bezettingen,enz.in een niet te grote ruimte.Iemand ervaring ermee?
Mischien samen met een sub als een 2.1 systeem....

solitaire

47 Laboratory Lens, en vlgs mij de bijna vergelijkbare Air Tight speaker, is super snel omdat er geen lage tonen kunnen worden weergegeven. Je hebt dus een sub nodig die snel is (gesloten waarschijnlijk dan) en vrij hoog moet kunnen weergeven. De mannen van Audio Life hebben vast ervaring.
De Lens ken ik, is prachtig, maar ze drukken wel een stevige stempel op alles waarnaar geluisterd wordt. Sub of geen sub.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Pjotr27

Ik heb ze diverse malen gehoord en iedere keer stond ik weer versteld hoe goed ze kunnen klinken. Maar bedenk wel: er is weinig laag en een combinatie met een sub maakt het al snel minder bijzonder.
Bij Audio-Life speelden ze altijd zonder sub...
Let er wel op, het systeem erachter is zeker zo belangrijk, met 47labs apparatuur kan het echt magisch klinken. En het kan best zo zijn dat met andere apparatuur het flink tegenvalt.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

buizesmurf

Quote from: Pjotr27 on July 10, 2018, 16:07:48
Ik heb ze diverse malen gehoord en iedere keer stond ik weer versteld hoe goed ze kunnen klinken. Maar bedenk wel: er is weinig laag en een combinatie met een sub maakt het al snel minder bijzonder.
Bij Audio-Life speelden ze altijd zonder sub...
Let er wel op, het systeem erachter is zeker zo belangrijk, met 47labs apparatuur kan het echt magisch klinken. En het kan best zo zijn dat met andere apparatuur het flink tegenvalt.
Voordeel van 2.1 systeems is dat je sub niet perse hoeft te gebruiken.Naargelang de omstandigheden zet hem aan of uit.
Daar deze speakers slecht 1 luidsprekerunit hebben,zit er dan helemaal geen filter in deze speaker.Kan er niets over terugvinden...

Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

cccp


solitaire

#6
vandaar mijn opmerking 'ze drukken wel een stevige stempel op alles waarnaar geluisterd wordt', echter blijkt zo ook maar eens weer dat je hersenen niet een super gladde frequentiekarakteristiek nodig hebben om tot een prachtige muziekbeleving te komen
Hinterm Horizont geht's weiter.

Pjotr27

Quote from: solitaire on July 12, 2018, 09:43:51
vandaar mijn opmerking 'ze drukken wel een stevige stempel op alles waarnaar geluisterd wordt', echter blijkt zo ook maar eens weer dat je hersenen niet een super gladde frequentiekarakteristiek nodig hebben om tot een prachtige muziekbeleving te komen

Ja met een goede muziekkeuze kunnen ze echt "magisch" klinken.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.