5.0 speakersetje upgraden/vervangen

Started by Kanariepiet, July 8, 2018, 07:13:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kanariepiet


Kanariepiet

Ik werd gisteren gewezen om eens naar de Cambridge audio Minx min 22 te gaan luisteren, zijn super mini speakertjes, maar schijnen door hun BMR drivers een geweldige soundstage neer te zetten. Enige nadeel gaat zijn dat ze pas bij 120 Hz beginnen.

Alle reviews zijn lovend, vanmiddag maar eens een luistersessie plannen.

Sjaudio

#27
Misschien zijn de nieuwe monitor audio 50's nog wat voor je?

Zonder grill kan ik ze niet mooi vinden, maar met grill erg netjes.



Of kijk eens bij hificorner naar de Quadral Chromium Style 5.0 set.

Kanariepiet

Quote from: Sjaudio on July 12, 2018, 09:12:48
Misschien zijn de nieuwe monitor audio 50's nog wat voor je?

Zonder grill kan ik ze niet mooi vinden, maar met grill erg netjes.



Of kijk eens bij hificorner naar de Quadral Chromium Style 5.0 set.

Thanks voor de tip, de vierkante MA dozen vind ik persoonlijk niet mooi, dan is de radius 90 een stuk mooier.

Ralf67

die worden 2dehands veel aangeboden, keuze zat dus.

Kanariepiet

Quote from: Ralf67 on July 12, 2018, 10:19:13
die worden 2dehands veel aangeboden, keuze zat dus.
Alleen bijna nooit in het wit helaas [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Kanariepiet

Hmm, interesting, een mooie witte radius 180hd voor 85 euro, nog een setje witte 90hd erbij zoeken en dan dit eens proberen........

En vandaag wordt er ook een setje q acoustics 7000lri geleverd om te testen.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk


Kanariepiet

1e setje staat hier nu te spelen: q acoustics 7000lri.

Alles van Audyssey uit, alleen afstanden overgenomen en cross-over op 110 Hz en jezus wat speelt dat strak en lekker open!

Echt zonder overdrijven lijkt het wel of er een pak grotere speakers staan te spelen in de 2.1 opstelling :clapping:

Kanariepiet

Setje Q acoustics is helaas weer, de vrouw vond ze niet mooi  :o rare wezens die vrouwen.
Geluid was echt veel opener in het hoog dan de Kefs, anyway gisteren een setje Dali Fazon mikro besteld om te luisteren.

Wordt vervolgd weer dus.......

Kanariepiet

De Dali's een weekje op proef en ze komen al aardig los.
Geluid is erg goed, super gedetailleerd in het hoog, maar nergens scherp of vermoeiend.

Ik hoor bij mijn Flac collectie al bij meerdere nummers instrumenten die me eigenlijk nooit opgevallen waren.
Het zijn alle Jezus kleine speakertjes van nog geen 20 cm hoog, maar wat een geluid zeg.

Op de luisterlijst nog:
Kef T101 of T301 en Piega Tmicro 3

Kanariepiet

De Dali's ook weer weg; wel heel erg laid back, mocht iets spannender.
Kef T301c gehad, hoog is sprankelende dan de eitjes, maar mid slaat nergens op.....

Gelukkig ben ik snel tevreden whahaha.
Zoektocht gaat verder:
- Gallo micro se of a diva se
- B&W M1
- Elipson planet M

Moeilijkheidsgraad in deze is ook de vrouw des huizes, standaard rechthoekige doosjes komen er niet in  :crazy:
:withstupid:

evilniek

Quote from: kanariepiet on July 30, 2018, 06:27:48
Setje Q acoustics is helaas weer, de vrouw vond ze niet mooi  :o rare wezens die vrouwen.
Geluid was echt veel opener in het hoog dan de Kefs, anyway gisteren een setje Dali Fazon mikro besteld om te luisteren.

Wordt vervolgd weer dus.......
Weet je zeker dat je alleen een setje nieuwe speakers nodig hebt? :D
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kanariepiet

Quote from: evilniek on August 26, 2018, 17:11:23
Weet je zeker dat je alleen een setje nieuwe speakers nodig hebt? :D

Hahahaha buiten het gez#!k met de speakers zou ik niet zonder mijn vrouwtje kunnen!

Kanariepiet

En een setje Anthony Gallo micro onderweg, eens kijken of dit kwa klank is wat ik prefereer.
Bevallen ze (uiterlijk goedgekeurd door de vrouw) gaan ze als surround en de Gallo aDiva als LCR.

Anders toch eens de Elipson Planet M hoog op de luister lijst ;)

Kanariepiet

De Gallo micro's inmiddels een tijdje geprobeerd en ze bevallen erg goed, alleen de vrouw des huizen wil alleen wit :-X

Er komt echt een super geluidje uit de kleine micro's, stuk mooier dan de Kefs!

Inmiddels een setje Elipson Planet M onderweg en daarna een keus maken of de Elipson of de Gallo a'Diva.

Marco66

Quote from: kanariepiet on September 15, 2018, 08:53:06
De Gallo micro's inmiddels een tijdje geprobeerd en ze bevallen erg goed, alleen de vrouw des huizen wil alleen wit :-X

Er komt echt een super geluidje uit de kleine micro's, stuk mooier dan de Kefs!

Inmiddels een setje Elipson Planet M onderweg en daarna een keus maken of de Elipson of de Gallo a'Diva.

Spuit je ze toch gewoon wit met spuitbus, kan erg netjes als je het juist doet.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Kanariepiet

Quote from: Marco66 on September 15, 2018, 10:57:24
Spuit je ze toch gewoon wit met spuitbus, kan erg netjes als je het juist doet.

Mijn eigen kennende met spuitbussen kunnen ze daarna in de kliko ;)

Kanariepiet

Zo is dat even een tegenvaller, nu een klein weekje de Elipson Planets M's spelen, maar wat een hard kil geluid komt daar uit, zelfs mijn vrouw die het allemaal niet zo boeit zei het gelijk :-X

Ze zien er echt super uit en vallen zo goed als weg in het interieur, maar wat we ook luisteren, Flac: dance, jazz, pop, etc, Blu-ray concerten en films het raakt ons absoluut niet.

De kleine Gallo micro's doen dat in onze mening een heel stuk beter!

Nu helaas maar eens luisteren wat de Gallo a'diva's doen.

solitaire

#43
Mij staan de Planets zeker niet bij als hard en kil: misschien is het de match met de set, misschien moeten ze even inspelen ... maar wellicht zijn ze niets voor jullie.

De Morel Soundspot sp-3 kan ik je aanraden, is klein en rond, dynamischer en opener dan de Planets denk ik (van wat ik me herinner), maar gaat (zeker gevoelsmatig) niet erg diep (ook al zeggen ze zelf van wel). Erg leuk, maar hoe het zit met verkooppunten heb ik niet uitgezocht voor je, en kan wel eens een probleem worden (Morel heeft wel een importeur in NL).
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kanariepiet

Quote from: solitaire on September 19, 2018, 21:43:47
Mij staan de Planets zeker niet bij als hard en kil: misschien is het de match met de set, misschien moeten ze even inspelen ... maar wellicht zijn ze niets voor jullie.

De Morel Soundspot sp-3 kan ik je aanraden, is klein en rond, dynamischer en opener dan de Planets denk ik (van wat ik me herinner), maar gaat (zeker gevoelsmatig) niet erg diep (ook al zeggen ze zelf van wel). Erg leuk, maar hoe het zit met verkooppunten heb ik niet uitgezocht voor je, en kan wel eens een probleem worden (Morel heeft wel een importeur in NL).

Tot nu toe Morel nog niet tegengekomen hier in de buurt.
Gisteren nogmaals met de Planets aan het stoeien geweest en het blijft niet ons geluid.
Mijn vrouw kwam binnen en zei gelijk, wat komt er toch geen fijn geluid uit.

Het blijft een kil geluid, mid is hard, niet kwa volume, maar geluid ansich.
Staan aangesloten op een Denon x3300w icm een SB touch en een botw voeding en een BK xls200 sub.

Van het weekend nog een kans geven en dan daarna de doos weer in.
Erg jammer eigenlijk, waar de Anthony Gallo mij erg aangenaam verraste!

fasteddie

Quote from: kanariepiet on July 12, 2018, 10:20:42
Alleen bijna nooit in het wit helaas [emoji6]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Je kunt ze natuurlijk (laten) wrappen toch?

xlr8

#46
Waarom niet Focal Dome Flax ?   Klinken waanzinnig goed icm een  leuk en veelzijdig ontwerp (of hoe je wil 'design')   :)

https://www.focal.com/en/home-audio/home-theater/dome/miniature-speakers/dome-flax





Ralf67

#47
Je mist body bij dergelijke kleine luidsprekers.

Ik vraag me sterk af of de BK xls200 wel voldoende aanvult in het laag, en dus niet ver genoeg doorloopt.

Vreemd is dat bv Anthony Gallo zelf ook een subwoofer had met een xls10 woofer erin.


xlr8

Ja logisch mis je body, is dat niet inherent bij al die design frutsels ?

De Focals gaan iig lager dan de B&W M1 en variante Kef eitjes om maar wat bekende te noemen. Het is niet alleen het laag maar ook tonaal zijn ze prettiger,  het lukt zelfs om een mooi 3d plaatje neer te zetten en zijn daarbij absoluut niet nasaal zoals bij de vele ukkies  8)

Kanariepiet

Quote from: Ralf67 on September 21, 2018, 08:36:48
Je mist body bij dergelijke kleine luidsprekers.

Ik vraag me sterk af of de BK xls200 wel voldoende aanvult in het laag, en dus niet ver genoeg doorloopt.

Vreemd is dat bv Anthony Gallo zelf ook een subwoofer had met een xls10 woofer erin.

Ik snap dat ik body mis bij welke satelliet speaker dan ook, maar zit wel verschil en de xls200 vult het goed aan hoor.
Mis alleen bij de Planets ruimtelijkheid, de middentonen klinken hard en vlak en weinig dynamiek en geluid komt echt uit de speakers IPV dat het los van de speaker komt.

Bij de Gallo micro heb ik dat gevoe nietl en hoor ik dat absoluut niet.
Zelfs mijn vrouw merkt het op!