Muziekbibliotheek verschijnt niet in Bluos app

Started by Huub-13, July 4, 2018, 20:11:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Huub-13

Sinds gisteren heb ik een AV-receiver van NAD, de T777 V3.
Daarin zit een Bluesound module, waarmee je o.a. muziek vanuit een muziekbibliotheek (bijv. op PC of NAS) kunt afspelen/streamen.

Op mijn iPad heb ik de Bluos app geïnstalleerd, waarmee je dit kunt bedienen.
Mijn muziek staat in een map (Qmultimedia) op een Q-Nap NAS.
Nadat de Bluos app die niet uit zichzelf vond, heb ik het adres van de muziekmap ingetikt en daarna begon de app met indexeren van de tracks.
Dat bleek uit meldingen als: 100 tracks geïndexeerd . . . 1000 tracks geïndexeerd . . enz.

Echter . . . de muziekbibliotheek verschijnt nergens in de app . . .??!!

Tot nu toe streamde ik mijn muziek met Minim Server (ook op de Q-Nap NAS aanwezig) en die werd steeds door de app Mconnect zonder problemen gedetecteerd. Bluesound heeft echter een eigen systeem en Minim Server werkt er niet mee samen. Die zie je tenminste nergens in de Bluos app verschijnen.

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe, of wat ik vergeet te doen?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Rondr

Is het indexeren al klaar? Dat kan best even duren en pas als dat klaar is, kun je via Bibliotheek naar je muziek.
NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

Huub-13

Wat bedoel je met "kun je via bibliotheek naar je muziek"?
Die bibliotheek vind ik nergens, dat is juist het probleem.

Het indexeren is gisteravond begonnen en kan toch geen 24 uur duren?
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Rondr

Ik heb zelf een Synology, maar ga er vanuit dat het bij jou er hetzelfde uit ziet:
Open Bluos app
Open het menu via drie horizontale strepen linksboven in scherm
Open Bibliotheek
Open Mappen
Ik zie dan de map op mijn Synology die ik bij Instellingen als netwerklocatie heb aangegeven: //SynOleron/Music
(SynOleron is de naam die ik.mijn Nas heb gegeven, /Music is de standaard map voor muziek bij Synology)
Open (in mijn geval) SynOleron/Music en de mappenstructuur op mijn Nas wordt getoond, maw mijn muziekcollectie

Herkenbaar bij jou?
Anders kijken we morgen verder

Check zo nodig via Instellingen-Muziek bibliotheek-Netwerkmappen/locaties of je daar de Nas-map ziet waarin je je muziek hebt staan
NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

Huub-13

Beste "Rondr",
Hartelijk dank voor je meedenken en je hulp.
Het probleem is intussen echter al opgelost.
Blijkbaar is het indexeerproces ergens vastgelopen en daarom verscheen er geen "bibliotheek" in mijn app.

Eerst durfde ik het indexeren niet te herhalen, omdat ik bang was dat het dan weer 1 dag zou duren.
Vanmorgen heb ik toch een nieuwe indexeer-operatie gedaan en binnen een half uur was toen de zaak voor elkaar.
Inmiddels is "bibliotheek" verschenen in het menu en kan ik muziek afspelen.

Nogmaals bedankt!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Rondr

NAD M10v2 - Scan Speak Reference Monitor SE - Dynaudio Stand 4 - BK Gemini 2 - W&M LS-03

djaxx

 Ben al enkele jaren fervent fan van mijn bluesound en zeker de app. Enkel het steeds moeten indexeren hangt wel mijn voeten uit stilaan. Verder echt top!

vik

In principe doe je dat enkel als je nieuwe muziek toevoegt. Problemen met indexeren (lang wachten) kan ook te maken hebben met metadata die niet klopt. Ook .wmv files die er tussen staan bijvoorbeeld kunnen problemen opleveren. Dat heb ik vernomen van gebruikers in mijn omgeving.


Quote from: djaxx on July  5, 2018, 18:49:48
Ben al enkele jaren fervent fan van mijn bluesound en zeker de app. Enkel het steeds moeten indexeren hangt wel mijn voeten uit stilaan. Verder echt top!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike