Nieuwe cartridge voor Clearaudio Performance SE

Started by kruzer, July 3, 2018, 15:37:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kruzer

Ik heb een Clearaudio Performance (SE).  De naald van de huidige en originele cartridge, Clearaudio Maestro Wood, is afgebroken.  Voor +/- 630,- EUR kan ik een exchange bekomen.  heeft er iemand een beter voorstel in deze prijsklasse?  Zoja, dan hoor ik het graag.  Zoniet, dan is mijn keuze gemaakt, want ik was zeker niet ontevreden  ;)
Steven.

Rowdy

Wat is exchange?
Heb je al gedacht om te retippen?

kruzer

Je kan dit als een retip aanschouwen.  CA heeft een programma voor beschadigde cartridges.  Ik denk dat ik een nieuw krijg tegen verminderde prijs.
Vraag is of ik beter vind, of niet?

Helmuth

#3
Het beste element die het uiterste er uit haalt is de gording 1042 met Gyger S.


Er zijn duurdere elementen maar deze is de beste. Dus de beste in alle prijs klasses. ;D koning van de resolutie. En je koop zo weer een nieuwe naald.
Zuivere weergave ,grote signaal ruis verhouding door de hoge output en lage impedantie, neutrale karakteristiek. Perfect kan gewoon niet beter.





Zeg je, ik wil graag meer uitgeven voor hetzelfde dan koop je de audionoot IQ2 / IQ3. De IQ3 heeft een titanium cantilever dat heeft de goldring niet.

Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

addesmo

Quote from: Helmuth on July  4, 2018, 17:21:37
Het beste element die het uiterste er uit haalt is de gording 1042 met Gyger S.


Er zijn duurdere elementen maar deze is de beste. Dus de beste in alle prijs klasses. ;D koning van de resolutie. En je koop zo weer een nieuwe naald.
Zuivere weergave ,grote signaal ruis verhouding door de hoge output en lage impedantie, neutrale karakteristiek. Perfect kan gewoon niet beter.





Zeg je, ik wil graag meer uitgeven voor hetzelfde dan koop je de audionoot IQ2 / IQ3. De IQ3 heeft een titanium cantilever dat heeft de goldring niet.



Dit komt op mij over als totale onzin.
Heb jij alle elementen die er zijn beluisterd in combi met alle armen en loopwerken?
Totaal onzinnige post dus!
Zelf prefereer ik by far het clearaudio element boven deze goldring. Maar dat is mijn persoonlijke keuze en iemand anders met andere apparatuur kiest weer anders.

Helmuth

#5
Quote from: addesmo on July 13, 2018, 06:21:57
Heb jij alle elementen die er zijn beluisterd in combi met alle armen en loopwerken?


Echt overtuigende argumenten addesmo, als je nu met argumenten komt waarom je denk dat het clearaudio element  beter is. Dan praten we ergens over.
Snap je er wel iets van, ondermeer waarom de golding beter is dan de rest.

https://www.whathifi.com/goldring/1042/review

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/g1042e.html

https://www.needledoctor.com/Goldring-1042-Cartridge

https://www.vinylengine.com/cartridge_reviews.php?make=Goldring&model=1042
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

addesmo

En waarom is deze goldring dan beter dan de rest?
Ik heb zelf zowel goldring als clearaudio gehad, jij ook?
Nogmaals, komlete onzin wat jij stelt. Alsof dit element van goldring door niets te overtreffen is. Als bewijs voor je stelling kom je met reviews van mensen en tijdschriten die er tevreden over zijn, maar niet met verglijkingen .
Open your mind!

Helmuth

Ik heb de indruk dat je nooit de golding 1042 gehad hebt.

En dat je dus liegt over je ervaring.
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

addesmo

Goldring eroicagehad.
Gepositioneerd boven de 1042
Nu genoeg wat mij betrefd, als je iemand voor leugenaar uitmaakt houdt het voor mij op.
Blijf maar lekker hangen in je eigen wereldje.

Helmuth

#9
Quote from: addesmo on July 17, 2018, 22:17:41
Goldring eroicagehad.
Gepositioneerd boven de 1042
Nu genoeg wat mij betrefd, als je iemand voor leugenaar uitmaakt houdt het voor mij op.
Blijf maar lekker hangen in je eigen wereldje.

Eroica is geen 1042, Eroica is duurder maar de 1042 is de beste.

Ik wist dat je niet de waarheid sprak omdat jij denkt dat de 1042 niet de beste is.  Je moet het wel optimaal afstellen denk erom aan dat de VTA belangrijk is voor de beste resultaten met de gyger S.
Dan hoor jij het ook addesmo.
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

addesmo

Waar staat dat ik een 1042 heb gehad???
En natuurlijk zijn bij Goldring de goedkopere elementen beter...... :worship:

brtram

Quote from: Helmuth on July 17, 2018, 22:29:25
Eroica is geen 1042, Eroica is duurder maar de 1042 is de beste.


DE beste????
Om het bij de Goldring 10xx serie te houden, heb je als eens de 1042 REFERENCE (ook bekend als Transrotor UC.R) beluisterd?  ;)

Helmuth

Quote from: addesmo on July 17, 2018, 22:32:14
Waar staat dat ik een 1042 heb gehad???
En natuurlijk zijn bij Goldring de goedkopere elementen beter...... :worship:

Prijs als argument om een discussie te winnen is echt een D.O.M verhaal.
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Helmuth

Quote from: brtram on July 18, 2018, 00:11:19
DE beste????
Om het bij de Goldring 10xx serie te houden, heb je als eens de 1042 REFERENCE (ook bekend als Transrotor UC.R) beluisterd?  ;)
Oops nog een clone het zelfde huisje als audionoot.
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

brtram

Quote from: Helmuth on July 18, 2018, 20:06:27
Oops nog een clone het zelfde huisje als audionoot.

Kloon met het zelfde huisje als Audinoot?

Niks kloon!
Het element en naald van de Goldring 1042 ref/UC.R zijn originele Goldring produkten.

Übrigens: Transrotor lässt für seine berühmten High-End-Laufwerke eine spezielle Version dieses Abtasters fertigen: das Transrotor Uccello Reference! Wer über das Klangniveau des Goldring G1042 hinaus einen Tonabnehmer sucht, sollte dieses System auf seine Wunschliste setzen!
Der Uccello-Reference-Nadeleinschub kann übrigens auch für die "normalen" Goldring G1000er-Systeme eingesetzt werden - eine spannende Möglichkeit für ein Upgrade, wenn Sie bereits ein Goldring G1000 System besitzen.