Roon blijft initializeren

Started by audio_stabilo, July 2, 2018, 13:37:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Hoi,

Ik ben nu al een tijdje bezig met Roon.
Echter blijf ik de melding houden dat die geen verbinding kan maken. Af en toe doet die het even (soms een paar uur) en dan stopt die weer. Net deed ik de roon core aan (pc) en maakte met geen mogelijkheid verbinding. Blijft initiaizere  staan. Mij telefoon lijkt soms beter verbinding te maken dan mijn tablet.

Wat ik zelf heb gedaan:

Roon rocks installeren
Vaste ip nummers op de apparaten.
Firewall uitgezet.

Helaas niks helpt

Wat kan ik nog doen?

bmateijsen

Heb je 2 routers in het netwerk zitten?

Quote from: audiogek on July  2, 2018, 13:37:49
Hoi,

Ik ben nu al een tijdje bezig met Roon.
Echter blijf ik de melding houden dat die geen verbinding kan maken. Af en toe doet die het even (soms een paar uur) en dan stopt die weer. Net deed ik de roon core aan (pc) en maakte met geen mogelijkheid verbinding. Blijft initiaizere  staan. Mij telefoon lijkt soms beter verbinding te maken dan mijn tablet.

Wat ik zelf heb gedaan:

Roon rocks installeren
Vaste ip nummers op de apparaten.
Firewall uitgezet.

Helaas niks helpt

Wat kan ik nog doen?

rovinggecko

Ik heb thuis twee netwerken:
- gesloten
- open (voor gasten, dit kan ik in mn asus router gewoon aanvinken als optie)

Die zijn gescheiden, je kan dus niet via het open netwerk op mijn gesloten netwerk komen.
Roon server en players staan op mn gesloten netwerk.

Mijn iphone\tablet kunnen op beiden netwerken aanhaken, ik moet dus even opletten dat hij niet op 'guest' staat als ik met Roon aan de gang ga.

Zit je op het goede netwerk?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

audio_stabilo

Quote from: bmateijsen on July  2, 2018, 14:29:38
Heb je 2 routers in het netwerk zitten?

Hi inderdaad ook 2 routers.
Ik zit in een huis met een netwerk die meer mensen delen. Ik wilde mijn eigen aparte interne netwerk in mijn woning. Dit gaat al jaren goed. Maar blijkbaar niet voor Roon ?

bmateijsen

Quote from: audiogek on July  2, 2018, 19:53:52
Hi inderdaad ook 2 routers.
Ik zit in een huis met een netwerk die meer mensen delen. Ik wilde mijn eigen aparte interne netwerk in mijn woning. Dit gaat al jaren goed. Maar blijkbaar niet voor Roon ?

Dat kan wel, maar moet je volledig in een ander segment gaan zitten. Waarschijnlijk heb je nu 2 DHCP servers, waardoor het vaker fout dan goed gaat...

audio_stabilo

Quote from: bmateijsen on July  3, 2018, 09:59:24
Dat kan wel, maar moet je volledig in een ander segment gaan zitten. Waarschijnlijk heb je nu 2 DHCP servers, waardoor het vaker fout dan goed gaat...

DHCP staat op mijn eigen router aan maar heb de apparaten waar Roon op drAait static gezet. Of moet DHCP helemaal uit ? Want volgens mij kan ik de Linn geen static adres geven in de Linn zelf

Lazybird

Nee maar je kan wel een statisch adres toekennen aan je linn device in je router.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

audio_stabilo

Quote from: Lazybird on July  3, 2018, 20:03:12
Nee maar je kan wel een statisch adres toekennen aan je linn device in je router.

Dat heb ik idd gedaan

AudioEnZo

#8
Je 2e router moet je in dit geval gebruiken als switch ipv router.
Daarvoor moet de netwerkabel die vanaf de eerste router komt niet in de wan poort maar in een van de vrije lanpoorten van de 2e router. DHCP uit in de 2e router.
De apparaten welke op 2e router zijn aangesloten krijgen dan een IP adres van de eerste router en zitten dan in dezelfde reeks.
Dat zou probleemloos moeten werken, behalve dat je dan geen echt aparte 2e netwerk meer hebt.

audio_stabilo

Quote from: AudioEnZo on July  4, 2018, 11:28:41
Je 2e router moet je in dit geval gebruiken als switch ipv router.
Daarvoor moet de netwerkabel die vanaf de eerste router komt niet in de wan poort maar in een van de vrije lanpoorten van de 2e router. DHCP uit in de 2e router.
De apparaten welke op 2e router zijn aangesloten krijgen dan een IP adres van de eerste router en zitten dan in dezelfde reeks.
Dat zou probleemloos moeten werken, behalve dat je dan geen echt aparte 2e netwerk meer hebt.

Ja netwerk wil ik wel houden aangezien ik mijn philips hue en alles regel op mijn netwerk.

rovinggecko

volgens mij is de vraag hoe je wifi aan je netwerk hangt.
Heb je twee wifi netwerken?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Roeru117

Waar blijft initialiseren staan? In de app waarmee je verbinding wil maken? Als je gebruik maakt van een Android tablet of telefoon dan kan dit voorkomen, zie ook: https://community.roonlabs.com/t/server-shows-initializing-android-app-cant-connect/10123/58

Het wil soms voorkomen en schijnbaar de enige oplossing is door je tablet of telefoon opnieuw op te starten. Ik heb hier een Samsung Tab S2 die het soms heeft, maar het is nu een stuk minder dan eerder. Ook de Samsung S6 van mijn vriendin heeft dit. Waarom? Geen idee. En mijn Google Pixel 2 XL heeft nergens last van en verbindt elke keer zonder problemen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

J.S.

Quote from: Roeru117 on July  5, 2018, 07:24:46
Waar blijft initialiseren staan? In de app waarmee je verbinding wil maken? Als je gebruik maakt van een Android tablet of telefoon dan kan dit voorkomen, zie ook: https://community.roonlabs.com/t/server-shows-initializing-android-app-cant-connect/10123/58

Het wil soms voorkomen en schijnbaar de enige oplossing is door je tablet of telefoon opnieuw op te starten. Ik heb hier een Samsung Tab S2 die het soms heeft, maar het is nu een stuk minder dan eerder. Ook de Samsung S6 van mijn vriendin heeft dit. Waarom? Geen idee. En mijn Google Pixel 2 XL heeft nergens last van en verbindt elke keer zonder problemen.

Heb ik ook last van inderdaad. Galaxy S7 moet ik herstarten als het scherm uitgaat wanneer Roon op de voorgrond draait. Draait Roon op de achtergrond, dus als ik een andere app gebruik voordat het scherm uitgaat, dan gaat 't goed.

Galaxy Tab met LineageOS heeft geen problemen...