Author Topic: HDMI geluid naar TV / analoog naar boxen  (Read 215 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline jelleeelco

HDMI geluid naar TV / analoog naar boxen
« on: July 1, 2018, 20:53:27 »
Zijn hier mensen met de SC-LX81? Ik heb deze receiver van iemand overgenomen nadat mijn Onkyo (na de bekende HDMI problemen en gezeur ermee) de geest had gegeven.

Ik zit met het volgende. Ik wil (nou, eerlijk gezegd wil mijn vrouw dat) het geluid van de HDMI aansluitingen via de TV horen. TV heeft zeer goede speakers (is de LX6090 van Pioneer) en mijn vrouw houdt niet van surround sound. Dit betreft eigenlijk alleen een ShieldTV, een HTPC en een BluRay speler.

Om het geluid van de HDMI ingangen naar de TV te krijgen heb ik in de Audio Parameters de 'HDMI' optie op 'THROUGH' gezet. Dit werkt perfect, geluid wordt doorgegeven aan TV.

MAAR... ik heb ook een CD speler, analoog aangesloten. Die hoor ik helemaal niet meer. Pas als ik de HDMI optie op 'AMP' zet hoor ik de CD speler weer (via de luidsprekers aangesloten op de receiver).

Klopt het dat deze optie van THROUGH dus ALLE signalen (dus ook analoog) blokkeert? in de handleiding staat weliswaar dat 'er geen geluid via de receiver zal gaan' maar het staat ook dat het gaat om 'HDMI audio in' .

Dus als er iemand met een SC-LX81 is..... hoor ik het heel graag!!
Bij voorbaat dank,
Jelle

Offline jelleeelco

Re: HDMI geluid naar TV / analoog naar boxen
« Reply #1 on: July 11, 2018, 12:56:54 »
Hetzelfde zou moeten gebeuren met de LX71 / LX72 / LX82. Iemand die deze machines heeft en het kan bevestigen?