Nieuws van "oud" proberen, maar met welke eindversterkers?

Started by JC uit V, May 12, 2019, 02:06:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JC uit V

Nou, ik heb geschoten en door andere treads besloten dat ik eens een Denon DN-500AV wil proberen i.p.v. de huidige Denon AVR-4306. Dit zijn natuurlijk twee totaal verschillende apparaten maar ergens kroop het gevoel naar binnen dat ik niet helemaal tevreden ben met de AVR-4306 als voorversterker. Op zolder ligt nog een PRA-1500, misschien gaat die straks in de verkoop, evenals de AVR-4306, de tijd zal het leren.

Reden voor de DN-500AV zijn de XLR aansluitingen, genoeg HDMI aansluitingen en het feit dat ik het luisteren in Stereo echt geheel wil kunnen scheiden van het luisteren in Home-Cinema. Ik ben al in het bezit van een aantal eindversterkers:

2x POA-6600 voor Stereo en/of Front L+R
2x POA-4400A voor Surround L+R

Nu zoek ik nog naar een mooie combi voor mijn Centerspeaker en mijn Back-Surround en ik wil graag jullie meningen weten.

Zelf zit ik te denken om 3x de POA-800 te nemen in bridged mode en daar een goede, echte XLR aansluiting op te laten bouwen. Dan is de hele set mooi van Denon (Ja sorry, daar kwijl ik een beetje van). Ik zou zelfs die 800ers kunnen combineren met één losse 4400(A) of 6600(A) voor de Centerspeaker. Er is mij ook een mooie Rotel RB-956AX aangeboden, daar twee kanalen bridgen (en laten voorzien van XLR) en heb ik in één klap drie kanalen. Ook de Rotel RMB-100 vindt ik prachtig en compact, evenals een Marantz MA-500.

Wat denken jullie?

Ah.. de luidsprekers?
Front: T+A TMR160
Center: T+A TAL XC
Surround: Quadral Amun mk4 (te koop)
Surrounds worden vervangen door T+A TMR80
Back-Surround: T+A TMR70
Subwoofer: Audio Pro-Logic (nog zoekende naar geschikte REL of SVS).

(Ik hoop dat ik niets vergeten ben..)
Ben heel benieuwd naar jullie meningen en advies

#edit: overige apparatuur vergeten dus bij deze;

CD-speler: Denon DCD-1460
DVD-speler: Denon DVD-3800BD
Cassettedeck: Denon DRS-810
D-A omzetter: Denon DA-500 (origineel)
Pre-amp: Denon PRA-1500
Receiver: Denon AVR-4306

Admin: spullen te koop zetten mag alleen in het marktdeel van het forum.
Je hebt daar nog te weinig posts voor, dus wil je eerst wat vaker gaan bijdragen aan dit forum.
Sluikreclame is niet toegestaan


Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

JC uit V

Dank je Kjelt, wist ik niet.
Vindt trouwens dat ik met 31 bijdragen toch al redelijk bijgedragen heb, geen idee hoe hoog het aantal moet zijn, maar heb het vermoeden dat je eerst een forum spammer moet worden...... :angel:
Marantz AV8801 met Denon POA-6600 in stereo, 8-kanaals Magnus Audio USA in Home-Cinema + Marantz UD7007 + Denon DCD-1460 + Denon DRS-810 + Denon DA-500 met T+A TMR160 + TAL XC + T+A TMR80 + T+A heights + SVS sub

xlr8

Nog 19 bijdragen en dan mag je los gaan met je handel.