Wat is het verschil tussen de Dyna vector DV20x2 en de AT95 met shibata.
Dyna vector DV20x2 900Euro
AT95 28 Euro Shibata 160Euro
Laag:
Dynavector en wat minder gecontroleerde aangezette subbas.
AT95 geen mist de zware subbas maar meer kick in de bas, maakt afhankelijk van de muziek een fijne levendige klank.
Mid:
Dyna vector DV20x2 heeft wat zachter mid gebied waardoor het verder naar achteren klinkt als meer diepte in het geluid beeld.
AT95 super strak helder open midden gebied komt hierdoor meer naar voren. Erg duidelijk zuiver en open ik houd er van.
Hoog:
In het hoog doet de Dyna vector DV20x2 iets extra's in vergelijk met de AT, waarschijnlijk is dan de MC techniek toch superieur over magnetisch dynamisch.
De AT heeft in het hoog met de shibata naald het gat naar het hogere segment gedicht, al doet de dynavector het daar wat beter. Misschien voor klassiek is de Dyna vector dan de betere keus.
Conclusie:
Ik luister liever naar de AT95, over de hele linie heeft de klank van de AT meer mijn oren gestreeld dan de DV20x2 het midden gebied is gekunsteld bij de dynavector jammer.
Bij de AT 95 is het midden gebied juist zo aantrekkelijk door de openheid en dan nog de dynamische bas maakt het een aantrekkelijk element. En een top prijskwaliteit verhouding als er een shibata naald in zit.

kan je geen buil aanvallen. Standaard mist de AT95 de verfijning van de shibata naald. En het is geen toeval dat er een shibata stylus voor de AT95 te koop is, in deze combinatie is er niet veel meer te vinden op vinyl.