Panasonic DP-UB820

Started by Edliver, June 29, 2018, 12:08:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Edliver

Hallo
Zijn er al gebruikers ervaringen van deze 4K BD speler.
Hier is deze nog niet in de winkelen m'n huidige is aan vervanging toe dus ben hier wel in geïnteresseerd.
Is er iemand die weet wat de bijkomende letters betekenen = EFK / EGK / EF ,kan hier nergens info over vinden.
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

riwi

Dit las ik op AVS :

Quote from: Des511As somone who has both the Panasonic 820 and an Oppo 203, the 820 is a long way away from the being an Oppo replacement. It has a cheap build with a noisy drive and a fan that is constantly on. The Panasonic UB700 seemed to be built better. Its a shame about that they put all their video goodness in such a cheap shell.
https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2935460-official-jvc-dla-rs440-dla-x5900-17.html#post56400536

Akosoft

Niet zo gek dat de bouw van de Pannie minder is als de 2x zo dure Oppo lijkt me. Beeld en geluid zal close zijn, al zullen weinig Oppo bezitters dit toe te geven...  :D

road rebel


riwi

Ik snap dat jullie graag luidruchtige loopwerken en lawaaierige fans in jullie apparaten zien. Deze Panny zal dan ook snel in de top plekken van jullie aankoopwensenlijst komen te staan  ;D

Woonkomer of dedicated maakt toch geen fluit uit. Waarom zou je in de een wel een luidruchtig loopwerk willen en in de andere niet?
Ik volg de redeneringen hier even niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Edliver

Er zijn dus ( nog ) geen echte gebruiker ervaringen !
Zelf lees ik in allerhande artikels zeer vele positieve reacties,enkele negatieve ,maar overwegend positieve.
Het zou me verwonderen dat Panasonic ( die toch wel een van de pioniers is op gebied van BD ) zich na goede spelers nu zou uitpakken met een minderwaardig product.
Zelf al een 10 tal jaren een tevreden gebruiker ( genieter ) van hun DMP-BP30 ! maar nu is het tijd om wat nieuw.
Dus ben nog op zoek.
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

road rebel

#7
Quote from: riwi on July  5, 2018, 20:40:23
Woonkomer of dedicated maakt toch geen fluit uit. Waarom zou je in de een wel een luidruchtig loopwerk willen en in de andere niet?
Ik volg de redeneringen hier even niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Omdat jouw apparatuur in een aparte kast zit, met een muur ertussen hoor je geen verschil. Een fan daarentegen is een plus, als het te warm wordt (zoals nu twee weken aan een stuk 30graden) dan kan die de hitte tenminste kwijt. Maar ik zal wel op een andere planeet leven [emoji57]

Edliver

Voor mij maakt dit wel degelijk verschil uit,mijn kast met alle apparatuur staat vlak achter m'n luister / kijk positie op +/- 1 meter en op oor hoogte .M'n huidige Panasonic (DMP-DB30 ) is echt fluister stil dit in combinatie met de Panasonic projector die een zacht "briesje" laat horen,is een ideale (voor mezelf ) situatie.
iIk hoop dat de DP820 dezelfde geluid productie heeft,van de beeld kwaliteit zal er geen ( hopelijk ) klagen zijn.
Een dezer dagen komt deze binnen en laat mijn ervaringen hier genoteerd.
Heb geen twijfel dat de Oppo een klasse toestel is,maar vind deze te duur en dit in combinatie dat ze er geen meer gaan maken,maakt voor mij de Panasonic de nummer 1.
De technologische vooruitgang op media gebied,die voor mij op hoge snelheid draait,kan een aankoop snel op een disolutie laten keren.
In Nederland is het omruilen blijkbaar een gewone zaak,in Belgie niet  :(
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

riwi

Quote from: road rebel on July  9, 2018, 08:40:11
Omdat jouw apparatuur in een aparte kast zit, met een muur ertussen hoor je geen verschil. Een fan daarentegen is een plus, als het te warm wordt (zoals nu twee weken aan een stuk 30graden) dan kan die de hitte tenminste kwijt. Maar ik zal wel op een andere planeet leven [emoji57]

Je had het over een dedicated HT. Niet over een gescheiden apparatuur ruimte. Maargoed dan nog, een slecht loopwerk blijft een slecht loopwerk. Misschien heerst op jouw planeet een dermate ander omgevings klimaat dat het loopwerk als een zonnetje draait ;)

Quote from: Edliver on July  9, 2018, 10:17:51
Ik hoop dat de DP820 dezelfde geluid productie heeft,van de beeld kwaliteit zal er geen ( hopelijk ) klagen zijn.
Ik zou even wachten op de gebruikerservaringen hier (NL, BE, EU). Dit was slechts een posting van 1 amerikaan, waarvan ik niet weet hoe die erin staat. Best kans dat het allemaal wel mee valt.
Kwa video prestaties zou deze Pannasonic 820 erg goed en up to date zijn.

In de Oppo thread staat een nieuwe firmware met veel vernieuwingen vwb Dolby Vision. Dat klinkt wel goed, ik kan het alleen niet verifieren omdat ik geen TV met DV heb.
Oppo blijft de huidige UDP203/UDP205 produceren zolang er vraag is. Ze ontwikkelen alleen geen nieuwe modellen meer. Tenminste zo had ik het begrepen.

ErikT595

#10
Afgelopen zaterdag de Panasonic dp-ub824egk binnen gekregen.
Daarbij een paar UHD discs gekocht van o.a. Planet Earth II, Batman The Dark Knight en The Borne Ultimatum (DTS:X)
Ik heb nog niet zo gek veel tijd gehad het apparaat uitvoerig te testen maar de eerste indruk is goed. Na aansluiten meteen een Firmware update uit kunnen voeren, dat duurde even. Het toestel start automatisch opnieuw op en je kunt aan de gang.
De Youtube app en Netflix app uitgeprobeerd, deze werken prima. Beide 4K/HDR en Netflix ondersteunt zelfs de Atmos versie van Netflix. Die Atmos wordt door mijn Denon overigens niet herkend zoals bij de full Atmos films op UHD Blu-Ray of Atmos via m'n Zappiti player. In het scherm van m'n Denon komt Dolby Digital Plus + Surround te staan. Als ik het menu van de Denon open op de TV dan staat er iets van Atmos/surround sound. Klinkt best goed overigens maar het is net niet de full Atmos zeg maar.
Vermoedelijk ondersteunt de speler met de nieuwe firmware ook Dolby Vision alleen heeft mijn TV die optie niet dus kan ik niet proberen.
Qua geluidsproductie vind  ik het alles meevallen. Tijdens het updaten van de Firmware hoorde ik de ventilator een beetje vermoedelijk moest de processor flink aan de slag en had wat koeling nodig.
Tijdens het afspelen van een UHD disc geen storende geluiden waar kunnen nemen.
Beeldkwaliteit is prima net als de geluidskwaliteit. Ik heb dan als vergelijkingsmateriaal mijn Zappiti Mini 4K HDR. Geen colorbanding zoals ik zag met de Zappiti bij o.a. Planet Earth II en de algehele beeldkwaliteit is net even een stap beter dan de Zappiti. Zo ook de geluidskwaliteit, klinkt allemaal super naar mijn smaak. De Atmos / DTS:X effecten komen allemaal krachtiger en overtuigender door.
Ik heb de speler niet bedraad aan mijn netwerk gekoppeld maar via WiFi. Dat doet de speler ook prima zonder hikken en supersnel want hij ondersteund WiFi AC en mijn router uiteraard ook. De LAN aansluiting gaat tot maar 100Mb. AC kan theoretisch veel sneller.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

maximus79

Quote from: ErikT595 on December  4, 2018, 14:13:06
Afgelopen zaterdag de Panasonic dp-ub824egk binnen gekregen.
Daarbij een paar UHD discs gekocht van o.a. Planet Earth II, Batman The Dark Knight en The Borne Ultimatum (DTS:X)
Ik heb nog niet zo gek veel tijd gehad het apparaat uitvoerig te testen maar de eerste indruk is goed. Na aansluiten meteen een Firmware update uit kunnen voeren, dat duurde even. Het toestel start automatisch opnieuw op en je kunt aan de gang.
De Youtube app en Netflix app uitgeprobeerd, deze werken prima. Beide 4K/HDR en Netflix ondersteunt zelfs de Atmos versie van Netflix. Die Atmos wordt door mijn Denon overigens niet herkend zoals bij de full Atmos films op UHD Blu-Ray of Atmos via m'n Zappiti player. In het scherm van m'n Denon komt Dolby Digital Plus + Surround te staan. Als ik het menu van de Denon open op de TV dan staat er iets van Atmos/surround sound. Klinkt best goed overigens maar het is net niet de full Atmos zeg maar.
Vermoedelijk ondersteunt de speler met de nieuwe firmware ook Dolby Vision alleen heeft mijn TV die optie niet dus kan ik niet proberen.
Qua geluidsproductie vind  ik het alles meevallen. Tijdens het updaten van de Firmware hoorde ik de ventilator een beetje vermoedelijk moest de processor flink aan de slag en had wat koeling nodig.
Tijdens het afspelen van een UHD disc geen storende geluiden waar kunnen nemen.
Beeldkwaliteit is prima net als de geluidskwaliteit. Ik heb dan als vergelijkingsmateriaal mijn Zappiti Mini 4K HDR. Geen colorbanding zoals ik zag met de Zappiti bij o.a. Planet Earth II en de algehele beeldkwaliteit is net even een stap beter dan de Zappiti. Zo ook de geluidskwaliteit, klinkt allemaal super naar mijn smaak. De Atmos / DTS:X effecten komen allemaal krachtiger en overtuigender door.
Ik heb de speler niet bedraad aan mijn netwerk gekoppeld maar via WiFi. Dat doet de speler ook prima zonder hikken en supersnel want hij ondersteund WiFi AC en mijn router uiteraard ook. De LAN aansluiting gaat tot maar 100Mb. AC kan theoretisch veel sneller.
Als er Dolby digital Plus + surround staat is het gewoon geen atmos signaal.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

ErikT595

Dat klopt, het was om aan te geven dat Netflix Atmos dus inderdaad niet hetzelfde is als Atmos zoals bij UHD films. Ondanks dat er ATMOS staat bij de betreffende serie op Netflix. Dit zal vermoedelijk hetzelfde zijn met de Apple 4K players met nieuwste firmware. Ook die Atmos zal vermoedelijk als DD+ / surround weer worden gegeven.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

maximus79

Nee, bij netflix zal er nog steeds atmos op je receiver moeten komen te staan. Alleen de core is dd plus.
Quote from: ErikT595 on December  4, 2018, 15:38:58
Dat klopt, het was om aan te geven dat Netflix Atmos dus inderdaad niet hetzelfde is als Atmos zoals bij UHD films. Ondanks dat er ATMOS staat bij de betreffende serie op Netflix. Dit zal vermoedelijk hetzelfde zijn met de Apple 4K players met nieuwste firmware. Ook die Atmos zal vermoedelijk als DD+ / surround weer worden gegeven.
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

CineSmurf

Op mijn appleTV 4k wordt een netflix titel met Atmos, als Atmos op mijn versterker weergegeven.

Ik heb hier overigens uitvoerig contact met Netflix over gehad. Kennelijk staat er regelmatig bij Europese titels "Atmos", terwijl er geen Atmos track is... Een titel waarvan ik zeker weet dat ie Atmos is, is "Bright". Die werd ook door Netflix als referentie gebruikt. Als je speler dan geen "Netflix" aangeeft, dan doet de speler het niet...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ErikT595

Quote from: CineSmurf on December  4, 2018, 15:57:17
Op mijn appleTV 4k wordt een netflix titel met Atmos, als Atmos op mijn versterker weergegeven.

Die werd ook door Netflix als referentie gebruikt. Als je speler dan geen "Netflix" aangeeft, dan doet de speler het niet...

Je bedoeld geen Atmos? Ik zal Bright eens gaan proberen.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

ErikT595

#16
Ik had The Iron Fist bekeken en beluisterd ivm Atmos, alleen wordt deze serie door mijn versterker niet als zodanig herkend.

Wellicht Bright wel. Zal vanavond kijken wat de verschillen zijn, ook tussen The Iron Fist via de Netlfix app van mijn TV waar geen Atmos bij staat.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

CineSmurf

Typfoutje. Je receiver moet uiteraard "Atmos" weergeven.
Zou wel de eerste UHD speler zijn die dit kan. Hij staat nog niet op het lijstje bij Netflix: https://help.netflix.com/en/node/64066

Quote from: ErikT595 on December  4, 2018, 16:12:00
Ik had The Iron Fist bekeken en beluisterd ivm Atmos, alleen wordt deze serie door mijn versterker niet als zodanig herkend.
Wellicht Bright wel. Zal vanavond kijken wat de verschillen zijn, ook tussen The Iron Fist via de Netlfix app van mijn TV waar geen Atmos bij staat.

Zeker met series zijn ze nogal rommelig met in de titel aangeven of het atmos is. Kan je kennelijk niet van aan.

Overigens kan je ook in het zoekvak op "atmos" zoeken, dan krijg je titels met atmos (wat dus niet altijd garantie is dat het daadewerkelijk een atmos track is)
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ErikT595

OK, bedankt voor de tip.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

ErikT595

#19
Net Atmos getest met Bright, deze is inderdaad Atmos volgens mijn versterker. Dus deze UHD Player kan op de lijst van Netflix  ;D
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

CineSmurf

Mooi! Dat is de eerste dan. Ga er ook eens naar kijken.

Ik heb indertijd een uur of drie zitten chatten met de helpdesk van Netflix en later nog gebeld met Netflix in de US, om tot de conclusie te komen dat ze maar wat roepen met die Atmos labels. Veel titels hebben kennelijk in de VS een ander (wel Atmos) geluidsspoor dan in Europa, maar de vermelding blijft dan doodleuk staan. Bright is degene die het zeker moet doen.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

ErikT595

Prima ding zover.

Ik heb hem via Otto gekocht €390,- en even knappe HDMI kabel erbij kopen.
Denon AVR-X4300H, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F, Monitor Audio Radius R180HD Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Zappiti 4K HDR Mini, Panasonic TX-65EZW1004, Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.

Edliver

Heb e'm nu +/- een week en niets van storende geluiden  :clapping:  (staat in een kast achter m'n zitplaats, +/- 0,6m en de deuren van deze staan altijd open als we een film bekijken,beeld  :inlove:.
De Netflix app = prima en niet bedraad !
Bij aansluiten werd er geen update gedaan en bij nazicht was dit reeds de allerlaatste.
Als er iemand nog enige tips kan geven i.v.m. de instellingen graag.
Edd
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Edliver

Gisteren een USB HDD achteraan ( USB 3 ) in de Pana UB 820 ingeplugd,en het resultaat is m.i. prima,geen enkel probleem met geluid of beeld,geen haperingen o.i.d, de USB aansluiting vooraan is USB 2.0.
Dit waren eigen reis films in 4K en zagen er beter uit dan via m'n Q10,files van +/- 12 GB (*.mp4 ) .
Dus voor wie de interesse heeft = proberen !
LG 55B6V,JVC X7900,Marantz SR7013,Panasonic UB 820 ,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.