Yippie

Author Topic: Panasonic DP-UB820  (Read 1218 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Edliver

• Edd
  • member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 4
  • I love the HTforum
Panasonic DP-UB820
« on: June 29, 2018, 12:08:43 »
Hallo
Zijn er al gebruikers ervaringen van deze 4K BD speler.
Hier is deze nog niet in de winkelen m'n huidige is aan vervanging toe dus ben hier wel in ge´nteresseerd.
Is er iemand die weet wat de bijkomende letters betekenen = EFK / EGK / EF ,kan hier nergens info over vinden.
Edd
LG 55B6V,Panasonic PTAE 2000EU,Denon AVR X3400H,Panasonic DMP BD30,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Offline riwi

• HT forum donateur
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+16)
  • Total likes: 29
  • I need a better slogan
    • Richard's home
Re: Panasonic DP-UB820
« Reply #1 on: July 4, 2018, 14:36:33 »
Dit las ik op AVS :

Quote from: Des511
As somone who has both the Panasonic 820 and an Oppo 203, the 820 is a long way away from the being an Oppo replacement. It has a cheap build with a noisy drive and a fan that is constantly on. The Panasonic UB700 seemed to be built better. Its a shame about that they put all their video goodness in such a cheap shell.
https://www.avsforum.com/forum/24-digital-hi-end-projectors-3-000-usd-msrp/2935460-official-jvc-dla-rs440-dla-x5900-17.html#post56400536

Offline Akosoft

• senior member
  • Trade Count: (+8)
  • Total likes: 5
  • May the force be strong.....
« Reply #2 on: July 5, 2018, 08:57:27 »
Niet zo gek dat de bouw van de Pannie minder is als de 2x zo dure Oppo lijkt me. Beeld en geluid zal close zijn, al zullen weinig Oppo bezitters dit toe te geven...  :D

Offline road rebel

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 0
« Reply #3 on: July 5, 2018, 09:55:59 »

Offline riwi

• HT forum donateur
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #4 on: July 5, 2018, 20:40:23 »
Ik snap dat jullie graag luidruchtige loopwerken en lawaaierige fans in jullie apparaten zien. Deze Panny zal dan ook snel in de top plekken van jullie aankoopwensenlijst komen te staan  ;D

Woonkomer of dedicated maakt toch geen fluit uit. Waarom zou je in de een wel een luidruchtig loopwerk willen en in de andere niet?
Ik volg de redeneringen hier even niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Offline reza

• Jezus loves you!
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 52
  • First i was blind, but now i see
« Reply #5 on: July 5, 2018, 20:46:42 »
😂 Haha haha
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Offline Edliver

• Edd
  • member
  • I love the HTforum
« Reply #6 on: July 8, 2018, 14:29:47 »
Er zijn dus ( nog ) geen echte gebruiker ervaringen !
Zelf lees ik in allerhande artikels zeer vele positieve reacties,enkele negatieve ,maar overwegend positieve.
Het zou me verwonderen dat Panasonic ( die toch wel een van de pioniers is op gebied van BD ) zich na goede spelers nu zou uitpakken met een minderwaardig product.
Zelf al een 10 tal jaren een tevreden gebruiker ( genieter ) van hun DMP-BP30 ! maar nu is het tijd om wat nieuw.
Dus ben nog op zoek.
Edd
LG 55B6V,Panasonic PTAE 2000EU,Denon AVR X3400H,Panasonic DMP BD30,Himedia Pro Q10,B&W 600 serie,Q Acoustic 2010.

Offline road rebel

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+5)
  • Total likes: 0
Panasonic DP-UB820
« Reply #7 on: July 9, 2018, 08:40:11 »
Woonkomer of dedicated maakt toch geen fluit uit. Waarom zou je in de een wel een luidruchtig loopwerk willen en in de andere niet?
Ik volg de redeneringen hier even niet, maar dat zal wel aan mij liggen.

Omdat jouw apparatuur in een aparte kast zit, met een muur ertussen hoor je geen verschil. Een fan daarentegen is een plus, als het te warm wordt (zoals nu twee weken aan een stuk 30graden) dan kan die de hitte tenminste kwijt. Maar ik zal wel op een andere planeet leven
« Last Edit: July 9, 2018, 08:40:46 by road rebel »

Offline Edliver

• Edd
  • member
  • I love the HTforum
« Reply #8 on: July 9, 2018, 10:17:51 »
Voor mij maakt dit wel degelijk verschil uit,mijn kast met alle apparatuur staat vlak achter m'n luister / kijk positie op +/- 1 meter en op oor hoogte .M'n huidige Panasonic (DMP-DB30 ) is echt fluister stil dit in combinatie met de Panasonic projector die een zacht "briesje" laat horen,is een ideale (voor mezelf ) situatie.
iIk hoop dat de DP820 dezelfde geluid productie heeft,van de beeld kwaliteit zal er geen ( hopelijk ) klagen zijn.
Een dezer dagen komt deze binnen en laat mijn ervaringen hier genoteerd.
Heb geen twijfel dat de Oppo een klasse toestel is,maar vind deze te duur en dit in combinatie dat ze er geen meer gaan maken,maakt voor mij de Panasonic de nummer 1.
De technologische vooruitgang op media gebied,die voor mij op hoge snelheid draait,kan een aankoop snel op een disolutie laten keren.
In Nederland is het omruilen blijkbaar een gewone zaak,in Belgie niet  :(
Edd

Offline riwi

• HT forum donateur
  • I need a better slogan
    • Richard's home
« Reply #9 on: July 9, 2018, 12:59:07 »
Omdat jouw apparatuur in een aparte kast zit, met een muur ertussen hoor je geen verschil. Een fan daarentegen is een plus, als het te warm wordt (zoals nu twee weken aan een stuk 30graden) dan kan die de hitte tenminste kwijt. Maar ik zal wel op een andere planeet leven

Je had het over een dedicated HT. Niet over een gescheiden apparatuur ruimte. Maargoed dan nog, een slecht loopwerk blijft een slecht loopwerk. Misschien heerst op jouw planeet een dermate ander omgevings klimaat dat het loopwerk als een zonnetje draait ;)

Ik hoop dat de DP820 dezelfde geluid productie heeft,van de beeld kwaliteit zal er geen ( hopelijk ) klagen zijn.
Ik zou even wachten op de gebruikerservaringen hier (NL, BE, EU). Dit was slechts een posting van 1 amerikaan, waarvan ik niet weet hoe die erin staat. Best kans dat het allemaal wel mee valt.
Kwa video prestaties zou deze Pannasonic 820 erg goed en up to date zijn.

In de Oppo thread staat een nieuwe firmware met veel vernieuwingen vwb Dolby Vision. Dat klinkt wel goed, ik kan het alleen niet verifieren omdat ik geen TV met DV heb.
Oppo blijft de huidige UDP203/UDP205 produceren zolang er vraag is. Ze ontwikkelen alleen geen nieuwe modellen meer. Tenminste zo had ik het begrepen.