Vraag over materiaal voor concertfotografie

Started by Sjaak_Banaan, June 28, 2018, 17:39:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaak_Banaan

Komende dagen mag ik op een festival fotograferen, maar ik twijfel nog wat ik mee zal nemen.
Helaas heb ik geen toegang tot de fotopit, maar verder mag ik overal gaan en staan waar ik wil.

Nu heb ik de mogelijkheid om mijn eigen Sony A77 II mee te nemen en een Sony 24-70 f2.8 objectief te lenen.
Of een Sony A99 II te lenen en eventueel mijn eigen Tamron 70-200 f2.8 mee te nemen.

De A99 II is fullframe, dus dan twijfel ik of de 24-70 2.8 voldoende is, aangezien ik niet helemaal vooraan in de fotopit mag, sta ik misschien net te ver weg.

Ik neig dus naar de A99 II met 70-200 f2.8 objectief, maar weet niet of hier andere nadelen aan kleven. Het Sony objectief is weer sneller heeft waarschijnlijk beter glaswerk dan de Tamron.

Iemand tips? Beide meenemen wordt een beetje veel van het goede. :P
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Erik

#1
Een kennis van mij was in zijn avonduren concert fotograaf van beroep tot hij ernstig ziek werd.
Hij nam altijd een 70-200mm F2.8 mee.

Zelf hou ik niet van slepen en nam altijd een 50mm f1.8 mee.
En dan zorgen dat je tegen het hek aan kan staan. Dan sta je dichtbij genoeg. Wisselt ook per festival de afstand hek podium.

Scheelt ook of het binnen of buiten is, s middags of s Avonds.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Welke nadelen kleven er aan dan als je de A99/70-200 combi mee neemt? Behalve gewicht kan ik niet zo snel iets bedenken.

Voordeel van de A99 tov de A77 is 42 MP tov 24 MP, daarmee heb je de cropfactor er dus ook uit.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Sjaak_Banaan

Het is voornamelijk in grote tenten, van 's middags tot 's nachts, dus wel donker verwacht ik.
Geen idee wat de afstand is tot het podium.
De muziek is heftig, punk en hardcore, dus misschien nog een reden om iets meer zoom te hebben en een beetje afstand te houden van wild publiek?
Het gewicht maakt mij niet zoveel uit.

@Nahpets, geen idee, daarom stelde ik de vraag.
Ik neig ook naar die combi, maar heb nog niet de ervaring om te weten of het verstandig is.
Het nadeel waar ik op doelde is dat de Tamron een relatief goedkoop objectief is t.o.v. de Sony (Zeiss), dus verwacht dat de Sony beter is qua glaswerk. Van horen zeggen kun je verschillen zien tussen goed en minder goed glaswerk.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Erik

#4
Ik zou sowieso voor de fullframe gaan als je slecht licht verwacht. Pakt toch meer licht en mede daardoor betere foto's. Punk is snel dus veel snelle bewegingen en dan wil je toch minstens 1/200 wil je geen bewogen beelden ook dan FF in voordeel.

Ik heb zelf veel bij post-punk gestaan heel wat Gooi en smijtwerk gezien nooit problemen gehad. Wel opletten natuurlijk.

Volg het zelf niet meer zo door steeds weer terugkerende tinnitus. Welk festival was het eigenlijk?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Sjaak_Banaan

Thanks.

We gaan naar Jera on Air in Ysselsteyn.
De oordoppen gaan zeker mee, merk aan één kant dat het in het verleden wel iets heeft geleden, dus 2 jaar geleden doppen op maat laten maken, wel een must tegenwoordig.
Klipsch KL-650-THX® Ultra2 • Klipsch RF-83 • Klipsch RB-81 II • Klipsch RS-62 II • 21" DIY sub 18Sound • dual Klipsch SPL-150  •  dual XTZ Cinema 3x12 • Marantz SR7013 • Marantz UD7007 • Sony KDL-55HX850 • JVC X5900BE • 3m DIY screen

Bouw HT in kelder

Rob Eric Blank

Quote from: Sjaak_Banaan on June 28, 2018, 20:53:06
Thanks.

We gaan naar Jera on Air in Ysselsteyn.
De oordoppen gaan zeker mee, merk aan één kant dat het in het verleden wel iets heeft geleden, dus 2 jaar geleden doppen op maat laten maken, wel een must tegenwoordig.
Goei festival, aardige organisatie!