wie kent de Etude MP-1 luidsprekers?

Started by gizmo2, June 28, 2018, 11:33:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gizmo2

ik ben op zoek naar een paar tweedehands luidsprekers en nu kwam ik een setje Etude MP-1 tegen.

ik weet dat het oudjes zijn maar het model spreekt me wel aan (ik hou van groot ;D) alleen is er maar weinig te vinden op internet over deze speakers.
wie O wie kan mij iets meer vertellen over deze luidsprekers.


alvast bedankt!
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Nosferatu

http://etude-ownersclub.nl/

Het eerste wat bij mij op kwam was Van Moerbeke o.i.d. En inderdaad, deze belg was in de jaren '80 aardig actief met Etude. Heb'm nog eens een demonstratie zien geven in Nieuwegein tijdens een alternatieve Firato show (ben de naam van deze show kwijt). Wat destijds veel gedraaid werd op vinyl was 'Die Tänzerin' van Ulla Meinecke, waarschijnlijk ook tijdens deze sessie.  ;D Geheugen is een vreemd ding, wat ik vorige week gegeten heb weet ik al niet meer maar dit soort dingen..... Muziek doet rare dingen met het brein.  :D
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

gizmo2

bedankt voor de link :) daar staat inderdaad de Etude mp-1 tussen met een mooi verhaal.

nu heb ik deze luidspreker set op marktplaats gezien voor een vraagprijs van 650 euro, is dat een beetje een realistische prijs?
ik vraag me trouwens af wat deze toen rond de jaren 1980 nieuw gekost hebben.

https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1298836020-etude-mp1.html?c=4dc4183dfac1254e7aa85845826d5acd&previousPage=mympBuyer


en volgens mij zijn deze van dezelfde verkoper alleen vraagt hij daar 850 euro......dat is nogal een verschil.

http://www.vanbeuningenautos.nl/overige_detail.php?id=30
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Nosferatu

Kan je er verder niet mee helpen. Heb ze 1x gehoord tijdens een audio show en dan zit je met veel in een grote zaal. Het uiterlijk, en dan met name de kast opbouw, staat me bij, maar wat er destijds voor gevraagd werd ? Geen idee. In HVT heeft een test gestaan, misschien kan je daarvan nog iets terugvinden on internet ? De bladen uit die tijd zijn bij mij allemaal naar het oud papier gegaan.
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

frits marantz

Ga luisteren en geef er dan voor wat voor jou redelijk is. Het zijn jouw oren en dat is waar het om gaat. Als je er vervolgens 10 jaar heel veel plezier van hebt is 100,- per jaar een kleinigheid.

gizmo2

heb contact met de verkoper opgenomen maar helaas zijn de speakers niet meer in orginele staat....alle tweeters zijn vervangen voor niet dezelfde....hij kon me niet vertellen welke, en hij was ook een beetje schimmig in zijn antwoorden ik had er geen goed gevoel bij.

is jammer dat men dat er niet even in de advertentie  erbij zet.

we gaan weer verder kijken naar andere luidsprekers.


in ieder geval bedankt voor de info.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

#6
update!

heb een paar Spendor SP7/1 speakers aangeschaft  :pompom:

klinken lekker.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

audiolover86

Gefeliciteerd, erg mooie speakers! Persoonlijk probeer ik advertenties met karige of geen omschrijving als de pest te mijden...

gizmo2

#8
daar was ik inmiddels al achter na een paar pogingen op advertenties.

waar ik ze nu gekocht heb is via een vintage winkel in audio (enschede) die persoon (bob van oostrum/ XpAudio) heeft eerder een hifi zaak gehad in het westen van het land.
bij aankomst zag ik al allerlei oude vintage elektronica in de rekken staan dat deed me verlangen naar toen ik nog jong was.

werd heel vriendelijk geholpen en hij had alle tijd voor mij, rustig met een bakkie luisteren naar de spendors en praten over audio.

een leuke zaak voor als je terecht wilt voor oude verstekers/pick-ups/luidsprekers en alles wat erbij komt kijken uit die tijd.
hij voert ook reparaties uit.

voor de geïnteresseerde hier een foto van de Spendor SP7/1 speakers die ik daar aangeschaft heb ;D

by the way de rubbers zijn dit jaar vervangen door nieuwe bij audiolab.....ze kunnen dus weer een poosje mee.





 

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: