Welke BK Subwoofer?

Started by sonsan, June 25, 2018, 19:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sonsan

Afgelopen week de sub naar de andere kant van de tv verplaatst. Leek even goed te gaan tot gisteravond. Na zo'n vier uur tv kijken begon het gebrom weer, gewoon spontaan. Het ligt dus ook niet aan de plaatsing t.o.v. de tv.
Ik ben er nu wel klaar mee. Ik heb een duidelijke mail naar BK gestuurd met het verzoek om spoedig met een oplossing te komen. Het makkelijkst is het opsturen van een nieuwe versterker. Anders gaat de hele sub retour en wil ik mijn geld terug. Dan ga ik wel op zoek naar een andere. Jammer want de momenten dat deze sub het wel deed waren heel aangenaam!
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Al antwoord op je email gehad van Tom Pearce ?

sonsan

Meerdere reacties ontvangen afgelopen weken, dit zijn de laatste twee, van 10 augustus en 14 augustus. Uiteraard antwoord gegeven op zijn vragen maar na de 14e niks meer vernomen.

10-8-18
Hello Frans
I am not sure what the problem is, I will read over your emails and listen again to the recording and see if I can come up with a solution, please bear with me I will contact you shortly
Regards
Tom

14-8-18
Hello Frans
I can also hear the buzz at 100hz, is this very loud are your recording next to the speaker or at distance?
Regards
Tom
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Dan zit je in elk geval bij de juiste persoon .

PorscheHD

Haha klopt! Denk dat ik de XLS200 doe maar moet eerst even sparen. Rond de 400 geloof ik.

W.Otter

Denk aan import etc voor 2 xls200ff in hoogglans ben je 1000 euro kwijt

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Ralf67

PM gestuurd

Ze zijn er al voor €340

sonsan

Heb jij positieve ervaringen met Tom? Ik vind de mailwisseling wat moeizaam gaan. Misschien is hij er op de achtergrond wel druk mee bezig hoor maar ik merk dat niet zo....
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

2007 t/m 1014 BK dealer geweest, dus wel zeer goede ervaringen mee. :D

sonsan

Dat wist ik, maar ik weet niet hoe de service is zoals het afhandelen van klachten/defecten.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Ging altijd goed, maar ben er bijna 4 jaar uit.

Tom Pearce is de persoon die je moet hebben.

PorscheHD

Heb hem besteld, dank RALF!! :headbanging:

jossie

#137
Gezien je klachten schat ik zo in dat er ergens een component slecht gesoldeerd is. Dat zou verklaren dat je af en toe klachten hebt. Maar kan evengoed een half defecte component zijn die af en toe opspeelt (veel lastiger) of een slecht contact makende connector of een die er half af ligt.

Het geheel heeft niks met plaatsing en/of bekabeling te maken, geen enkele goed ontworpen sub heeft daar last van.

Je zou in overleg met BK de module kunnen demonteren (moet toch als hij uitgewisseld wordt) en een visuele inspectie van de print(en) kunnen doen. Ik neem dan even aan dat je (nu) begrijpt waar je op moet letten.
Omni !

PorscheHD

Nu heeft de Marantz een sub uitgang. Wat nu het beste gebruiken??

Ralf67

Gewoon Subwoofer uitgang gebruiken.

PorscheHD

#140
Okay top! Nu geduld hebben.....

Ik heb een audioquest black lab kabel besteld, die ground; waar moet die op aangesloten worden?

tonv

is een Audioquest optie, hoeft niet gebruikt te worden

sonsan

Quote from: jossie on August 18, 2018, 22:23:31
Gezien je klachten schat ik zo in dat er ergens een component slecht gesoldeerd is. Dat zou verklaren dat je af en toe klachten hebt. Maar kan evengoed een half defecte component zijn die af en toe opspeelt (veel lastiger) of een slecht contact makende connector of een die er half af ligt.

Het geheel heeft niks met plaatsing en/of bekabeling te maken, geen enkele goed ontworpen sub heeft daar last van.

Je zou in overleg met BK de module kunnen demonteren (moet toch als hij uitgewisseld wordt) en een visuele inspectie van de print(en) kunnen doen. Ik neem dan even aan dat je (nu) begrijpt waar je op moet letten.
Prima! Dat was eigenlijk mijn volgende vraag, kan een versterker ook een "beetje" kapot zijn? Dus zoals je omschrijft daardoor af en toe klachten en niet altijd. Zo gaat het inderdaad in mijn geval, dagen gaat het goed en plotseling treed de storing op. Maar dat is dus blijkbaar heel goed mogelijk.
Ik heb BK een mail gestuurd en wacht even af wat hun opties zijn. Ik verwacht (hoop) dat ze een nieuwe versterker gaan opsturen. Dan kan ik inderdaad de printplaat eens gaan bestuderen, kijken of mij iets opvalt.

Edit: ik zie dat de mod een topic met dezelfde naam als mijn topic heeft samengevoegd.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Lees net op het AVF dat de BK xxls400 met PR niets anders is dan de P12-300sb-PR
maar dan met een Éminence LAB12 woofer.

Totaal geen Peerless xxls12 woofer meer dus.

sonsan

Dus toch een 400 met PR.....
Terwijl net voor de aanschaf van mijn 300 PR nog werd verteld dat er geen 400 PR zou komen! :embarassed:

PS nog geen reactie gehad op mijn mail richting BK.....
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

#145
Zoals eerder vermeld gaat het om een custom made prototype.

Je kan ook eens bellen , wie weet.

sonsan

#146
Als ik binnen een paar dagen nog niks hoor zal ik eens bellen.
En zoals ik eerder al aangaf voldoet deze 300 voor mij voldoende, als de storing tenminste achterwege blijft.....

Ik verwacht dat als die custom made 400 PR bevalt deze best wel eens op de markt gebracht zou kunnen worden. Maar als ik je bericht goed lees dan is de versterker hetzelfde als in de 300, dus geen 400 W zoals bij de XXLS400?
Maar ik blijf nog ff bij de 300 PR, tenzij deze retour moet i.v.m. de klachten.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Wat moet gebeuren , is dat je onder garantie gewoon een andere plate amp krijt.

sonsan

Daar hoop ik dan maar op, het retour sturen van de hele sub is ook zo'n gedoe.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

sonsan

#149
Vandaag bericht gekregen van Tom Pearce. Ze gaan een nieuwe versterker opsturen. Die wordt eerst grondig getest vertelde hij.  Het vervangen levert geen gevaar op voor de garantie bevestigde Tom.

Ook nog de vraag voorgelegd of er een 400 PR komt. Ze hebben een PR gemaakt met een 400W versterker icm een Lab12 speaker en een klant, tevens AVForumlid, is die aan het testen. Ze hebben zeker geen ambitie om deze sub op te nemen in hun assortiment aldus Tom.

Op mijn vraag of mijn huidige 300W versterker niet vervangen kan worden voor een 400W van de XXLS400 (we gaan nu toch vervangen....)  gaf Tom aan dat deze versterker 25 mm langer is en dat het extra vermogen de speaker teveel zou kunnen belasten.
Aan de andere kant heb ik de gain nu op 25% staan, wat moet ik dan met een nog zwaardere versterker.....
En nu maar wachten op de post!
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50