Welke BK Subwoofer?

Started by sonsan, June 25, 2018, 19:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-art

Met een EAT Conductor Classic powercord zo te zien?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Ralf67


Ralf67

Voor de liefhebber, er staan 2 mooie BK subs in de markt.

sonsan

#278
Quote from: Contour on March  7, 2019, 16:32:11
Waarschijnlijk kan het filter in het blok niet veel stroom aan, voor een reciever of versterker kan dit de dynamiek beperken wat nadelig is.

Gr. Walter
Inderdaad was de uitleg, die ik van Supra via de mail kreeg, dat door een filter bij een grote stroomverbruiker de dynamiek aangetast kan worden.

En, even afkloppen, al meerdere dagen geen gebrom meer gehoord na het uitzetten.....
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Mooi resultaat weer  8)

Top service van Supra.

Ralf67

Vandaag mijn witte BK P12-300sb DF binnen gehad.

Tot mijn verrassing zat er een duurdere Peerless XXLS12 woofer in.

Klinkt al lekker na een paar uurtjes inspelen.

Cantodea

Ik ben ook op zoek naar een sub en omdat ik voorheen al eens een BK had gehad... de vorige was een frontfire exemplaar, maar nu zou ik en dit is puur op vraag van de wederhelft, een downfire nemen. Ik heb geen ervaring hiermee. Maakt dit iets uit voor de klank? De sub zal 90% muziek voor zijn kiezen krijgen en moet samenwerken met een paar Arendal Sound Tower speakers (gesloten kast)
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Ralf67

Een xxls400 DF lijkt me een prima optie.

Wat voor vloer heb je ?

Anders een Belgisch hardsteen tegel eronder, werkt prima.

Cantodea

Een gewone vloertegel.
Ik sta enorm in twijfel tussen de BK (die ik goed ken, want al eens gehad) en de Arendal Sound Sub 1, ongeveer het dubbele in prijs, maar of dit ook zo in prestaties is? Het zijn dus beide gesloten subs, met een vergelijkbaar vermogen. De Arendal heeft wel een grotere woofer (13,7 inch).
Ik heb Arendal speakers en kan alleen maar zeggen dat dit de beste speakers zijn die hier tot nu toe hebben gestaan. Als ik de gebruikers reviews mag geloven omtrent hun subwoofers, dan kan ik er bijna niet omheen.
Moeilijk....
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Ralf67

Krijg je zoiets  :D

chansig

Zow dat wil ik ook.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Cantodea

Quote from: chansig on March 29, 2019, 19:14:23
Zow dat wil ik ook.

Gr. Hans

Die speakers zijn top Hans en helemaal niet zo bruut als ze eruit zien. Ze zijn, met de poorten dicht, heel lichtvoetig, maar ze kunnen enorm uithalen als het moet.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

chansig

Zien er zeker erg netjes uit. De sub van Arendal die ik nu heb ziet er ook retestrak uit. Daarnaast klinkt ook nog eens zo.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

N1v3K

Quote from: Ralf67 on March 29, 2019, 19:13:35
Krijg je zoiets  :D

Uhm... Dat is dual Sub3  ;D

Niet echt een eerlijk vergelijk  :P

Cantodea

Is een Monolith Plus DF te preferen boven een XXLS 400 voor muziekweergave?
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Timvg

#290
Quote from: Cantodea on April  1, 2019, 10:44:56
Is een Monolith Plus DF te preferen boven een XXLS 400 voor muziekweergave?

Hangt van de plaatsing/ruimte af. De monolith zal sowieso meer reserve hebben in het 20-40Hz octaaf. Beste is nameten dmv een USB microfoon a la UMIK of UMM-6. Meerdere subs (indien dat kan) is ook nooit een slecht idee om het laag over een groter luistergebied te egaliseren.

Cantodea

Vandaag een mooie Arendal Sound Sub 1 gescoord op marktplaats. Als ik vrij heb/krijg dan kan ik er volgend weekend om.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Ralf67

Verkeerde topic dus  :D

Mooie subwoofer wel.

Cantodea

Quote from: Ralf67 on April  3, 2019, 06:18:51
Verkeerde topic dus  :D

Mooie subwoofer wel.

Inderdaad, maar omdat ik met een vraag omtrent BK ben gestart.. mijn verdere avonturen met de Arendal sub kun je volgen op het Arendal topic.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

theetjuh

#294
Ik kijk al even mee, maar aangezien ik mijn volgende huis bouw, zou ik graag wat advies van jullie willen.

Ik zit te denken aan de P12-300SB-DF of P12-300SB-PR van BK Elec.
Maar aangezien dit mijn eerste 'echte' aanschaf van een subwoofer is, zou ik graag willen weten of dat genoeg is of misschien zelfs overkill voor de ruimte.
Ik hou qua de aanleg van loze leidingen rekening met twee, maar zal waarschijnlijk eerst met één beginnen.

Ik heb de lay-out van mijn nieuwe huis bijgevoegd.
Elke X is een loze leiding voor de 5.2 speaker layout.
Elke Z wordt gebruikt voor luidsprekers in het plafond voor Dolby Atmos.
Het volume van de woonkamer inclusief de keuken is 133,62 m3.

Mijn huidige apparatuur is vrij eenvoudig en dit zijn mijn eerste 'echte' speakers na de nodige HT setjes:
Receiver: Onkyo TX-RZ820
Front: Q Acoustics 2050i
Center: Q Acoustics 2000Ci
Back: Q Acoustics 2020i
Sub: Q Acoustics 2070Si
Voor de Atmos-luidsprekers denk ik aan Q Acoustics QI65C in een B&W BB165C back box.
LG 77G1 • Onkyo TX-RZ70 • Q Acoustics F:2050i C:2000Ci R:2020i A:QI65C • 2x BK Elec XXLS400-DF
Vero V (OSMC) • Nvidia Shield TV Pro (2019) • Sony UBP-X800M2 • Sony PlayStation 5

fluissie

#295
Ziet er goed uit en niks mis mee  :thumbs-up:
Hele fijne receiver ook trouwens de 820

Je kunt rustig die BK kopen hoor, absoluut geen overkill....
Liever wat headroom ipv dat je steeds tegen de max van de sub zit te spelen

Ik zou zeggen zet er 2 neer zelfs na weer wat sparen
Bijna altijd betere verdeling van het laag


Ralf67

#296
P12-300SB-DF of P12-300SB-PR van BK Elec

Heb ik allebei staan in een 30m2 woonkamer.

Gaat prima samen voor zowel HT als stereo.

Aangesloten op een Denon X4300 en ingemeten met Audessey xt32.

De PR variant gaat net iets lager.
Zelfde afmetingen, maar net dat beetje extra.

1 subwoofer heb ik ook High level aangesloten voor pure direct afspelen van muziek.

Raymond187

4heb de monolith + DF hier staan en bevalt me goed. Een Ff kan ik moeilijk plaatsje hier maar ff gaat prima. En vermogen zat

Ralf67

DF bedoel je denk ik ?

Raymond187

Quote from: Ralf67 on May 26, 2019, 10:08:34
DF bedoel je denk ik ?
?
Ja dat staat er toch ook :)

Quote from: Raymond187 on May 25, 2019, 16:41:48
4heb de monolith + DF hier staan en bevalt me goed. Een Ff kan ik moeilijk plaatsje hier maar ff gaat prima. En vermogen zat

Wij hebben een kleine huiskamer 30m2, met wel een overloop naar de keuken die 25m2. Dus helaas geen afgesloten huiskamer.

Nu ik de bank tegen de achterwand heb geplaatst (met veel tegenzin van de bazin) is de dip van 20db weg. Behoorlijke winst dus en dat maar de bank 1.5m naar achter geplaatst.

Mijn eerste sub van een REL Stadium II dat is een DF. Daarna een SVS PB12 FF, welke ik niet goed gepaatst kreeg. Daarna de SVS met een Klipsch SW15 FF v.ervangen. Ok dan ging wel mwahh, maar de dip van 10db kreeg ik er niet uit. Toen de Monolith+ DF ERBIJ en dat ging wel goed......Alleen de vrouw had me bijna het huis uitgestuurd, vanwege de 2 subs  :D :D

En de buurman zei dat de sponningen gingen resoneren, wanneer wij een film gingen kijken, terwijl ozne huisen niet verankerd zijn  :headbanging:

Dus de Klipsch is weggegaan.

De Monolith+ staat er nog en ondanks dat ik iets anders zou willen proberen.....nahhh toch maar niet doen, want het klinkt nu gewoon goed.

Dus voor mijn huiskamer situatie als die van ons, kan ik zeker een monolith+ aanraden. Gain staat ook op 40% en de sub instelling op de receiver -9db