Welke BK Subwoofer?

Started by sonsan, June 25, 2018, 19:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ralf67

Subdude testen, en kijken hoe dat uitpakt.

Dan geen spikes eronder, zo zou ik het doen.

chansig

Quote from: Ralf67 on June 26, 2018, 11:12:00
je hebt bij de P12-300sb-PR in elk geval een woofer of PR die Downfiring is.

dus je laminaat gaat trillen.

een 40x40 cm natuursteen tegel eronder werkt heel goed.

Dan gaat je laminaat ook trillen. Tenminste als het komt door het laag wat de woofer afgeeft. Mogelijk niet als de sub zelf veel trilt/beweegt bij de weergave.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Hoe ervaar jij dat dan met de 2 x xls200 op zolder ?

chansig

#28
Dat de sub behoorlijk begint te trillen wanneer het echt hard gaat. Misschien maar eens een tegel of 5 erop en eronder leggen.  :D

Verder resoneert de deur als die dicht zit.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Quote from: chansig on June 26, 2018, 20:37:10
Dat de sub behoorlijk begint te trillen wanneer het echt hard gaat. Misschien maar eens een tegel of 5 erop en eronder leggen.  :D

Verder resoneert de deur als die dicht zit.

Gr. Hans

Hier weinig last met de XLS200. Of t moet wel echt extreem worden. Neem aan dat je laminaat ook op een ondervloer ligt die dempt en niet kaal op t beton.

chansig

De sub begint te trillen. Vloer heb ik nog niet gevoeld. Zal er eens op letten. Is overigens een houten vloer.

En het gaat dan over de 90 dB...zal ook daar eens naar kijken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Ik heb de DF op laminaat met ondervloer. Eigenlijk weinig last of t moet een echte flinke donder zijn op hoog volume. Maar dat lijkt me amper te voorkomen.

chansig

Bij mij ook niet. Normaal staan de subs lekker mee te knorren. Als het op dat niveau een probleem zou zijn...tsja. Daar is dan geen kruid tegen opgewassen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Jawel hoor, gewoon headphones  :D

Ralf67

Stelletje druktemakers met een xls200, en dan al klagen over trillende vloeren  :D

Wat denk je wat er gebeurd als ik hier de 2 Monoliths open draai .

Alles in de woonkamer trilt dan mee .

Dirc


chansig

Quote from: Ralf67 on June 26, 2018, 21:32:48
Stelletje druktemakers met een xls200, en dan al klagen over trillende vloeren  :D

Wat denk je wat er gebeurd als ik hier de 2 Monoliths open draai .

Alles in de woonkamer trilt dan mee .

Ik klaag niet hoor...maar jouw subs zijn zeker groter. Wat ik altijd heb begrepen is dat het gaat om wat je ermee doet.:D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ralf67

Daarom heb ik er ok 2  ^^
Voor het geval er eentje hapert.

sonsan

Nog even een mail naar BK gestuurd en mijn twijfel voorgelegd. Ik heb in die mail gevraagd wat hun voorkeur is in mijn situatie, hoofdzakelijk muziek en af en toe een film. Bij hoofdzakelijk muziek adviseren zij toch nog de XXLS400. Bij meer films de nieuwe P12-300SB-PR. Alhoewel beide natuurlijk geschikt zijn voor muziek. Ik vind het wel aantrekkelijk dat die nieuwe 300 tegen de Monolith aan zit en door de extra speaker aan de onderzijde vergelijkbaar is met een 17 inch sub. (Zoals beschreven op hun website.)
Voordeel van die nieuwe 300 tov de Monolith is dat deze gesloten is en de Mono gepoort. Ik heb nog wel een mail erachteraan gestuurd of er nog een XXLS400 PR in het verschiet zit.....
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

#39
Geloof me, gaat niet gebeuren.

Peerless maakt geen PR meer en de xxls400 werkt met een zogenaamde Linkwitz Transform.

Deze is niet toe te passen op een PR.

Verder is de gebruikte Audio Drive P12-300sb in de Monolith en P12 subwoofers een custom made woofer speciaal voor BK .

sonsan

Quote from: Ralf67 on June 25, 2018, 22:57:50
Krijg deze week de nieuwe BK Double Gem binnen , en ga deze puur voor stereo gebruiken.
En, de BK al binnen? Ik ben nieuwsgierig naar je bevindingen!
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Deze wordt helaas pas morgen geleverd.

sonsan

#42
Vanavond de bestelling geplaatst bij BK! Het is de P12-300SB-PR geworden in Black Ash.
Ben zeer benieuwd.....
Gelijk ook maar een Auralex Subdude gekocht. Daar heb ik ook veel positieve reacties over gelezen.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

sublover

heel benieuwd naar je bevindingen van de PR versie. :pompom:


sonsan

Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

sublover


sonsan

Van BK een nette mail gehad dat het vervaardigen van de sub ongeveer 10 dagen in beslag gaat nemen en het verzenden ook nog eens 4. Het geduld wordt op de proef gesteld...

Als je in Google Maps BK Electronics intoetst kom je bij een achteraf steegje uit bij een kleine loods waar blijkbaar de sub gemaakt en/of gedistrubueerd worden. Ik had wel iets fraaiers verwacht maar het gaat om het product, en dat is blijkbaar wel in orde....

https://www.google.nl/maps/place/BK+Electronics/@51.5692571,0.6799549,3a,60y,90t/data=!3m6!1e1!3m4!1skc8YPT2k9cc5zhq6jH3zHQ!2e0!7i13312!8i6656!4m5!3m4!1s0x47d8d96e8f1bd0d7:0xe886d69fcadfc146!8m2!3d51.5693371!4d0.6798912
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

#48
Maak je niet druk, ze hebben 3 locaties.

Ben zelf 7 jaar dealer geweest van dit mooie subwoofer merk.

Tom Pearce is daar al sinds jaar en dag de technical manager.

Hij ontwerpt de meeste subwoofers voor BK

sonsan

#49
Gisteren de BK sub binnen gekregen. Zeer degelijk en zorgvuldig verpakt. De afwerking is gewoon top! Wat een fraaie subwoofer! Gisteren ondanks het warme weer toch maar even aangesloten en geluisterd. De eerste indrukken waren zeer positief. Het advies van BK is om de sub eerst nog ong. 30 uur in te spelen en dan Audyssey erop los te laten.

Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50