Welke BK Subwoofer?

Started by sonsan, June 25, 2018, 19:49:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Contour

Wat ik een beetje mis bij BK zijn de ontwikkeling van echte powersubs, die kunnen concurreren met de grote jongens. Denk aan een heftige 15 of 18 incher.

Gr. Walter

N1v3K

Ik denk dat dat niet hun doel is.

BK zie ik echt als een merk voor woonkamers. Mooie afwerkingen, niet te prijzig en dus doorgaans ook geen megasubs.. Denk dat daar meer hun kracht ligt.

Wat niet wil zeggen dat ze niet in een HT inzetbaar zijn, maar de meeste mensen pakken dan toch sneller een Klipsch of SVS of iets dergelijks.

GPO

Wat voor verzendkosten zou BK eigenlijk rekenen?

Die monolith plus is bv best wel fijn geprijsd omgerekend in euros (~650 euro). Gaat niet super bruut laag maar is natuurlijk wel van super kwaliteit en mooi in te zetten voor hifi en ht. En 500 watt met 20 hz tuning en een zeer deftige driver...

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

naish123

Volgens mij kun je verzendkosten gewoon zien op de BK website. Ergens onderaan, geloof ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk


Ralf67

Denk ergens rond de €75

Dat heb ik eerder dit jaar betaald.

GPO

Quote from: naish123 on December 22, 2018, 20:14:47
Volgens mij kun je verzendkosten gewoon zien op de BK website. Ergens onderaan, geloof ik.

Verstuurd vanaf mijn SM-T550 met Tapatalk

grappig er staat een link op hun website, maar die linkt naar ra-subs.... en die is natuurlijk niet meer actief.  :P

Staat niet echt op hun website dus, maar het zal wel ongeveer datgene zijn wat Ralf vermeld -->

Quote from: Ralf67 on December 22, 2018, 22:36:08
Denk ergens rond de €75

Dat heb ik eerder dit jaar betaald.

ok. Ben benieuwd of dit nog gaat veranderen met de brexit....
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

N1v3K

BK rekent een kleine 30 pond verzendkosten naar Nederland.

Ralf67

Maar niet voor de Monolith helaas .

martien

De verzendkosten staan toch gewoon op de site?
Iets in de 20 pond voor de kleintjes en iets in de 70 pond voor de monolith plus?

N1v3K

Quote from: Ralf67 on December 23, 2018, 10:14:07
Maar niet voor de Monolith helaas .

Dat was voor de P12-300-SB inderdaad. GBP 26,15 om precies te zijn.

Ralf67

Zelf een P12-300sb-PR besteld, en de kost £26 voor verzending.

sonsan

Daar ga je geen spijt van krijgen (verwacht ik...)  :clapping:
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

bsmpower

#237
Mensen hier ervaring met de BK XLS200 DF MK2? Ik zoek een subwoofer ter ondersteuning van mijn KEF LSX luidsprekers. Gebruik is 50/50 muziek en film. Ik ben helaas wat beperkt qua ruimte en heb berekend dat ie eigenlijk niet dieper mag zijn dan 34cm. Dit is precies de diepte van de XLS200  8). De subwoofer komt (zoals ik het nu heb bedacht) in een hoek te staan. De woonkamer is ongeveer 5x4m. Downfire heeft mijn voorkeur ivm jonge kinderen die er waarschijnlijk af en toe tegenaan lopen/botsen/...

naish123

Quote from: bsmpower on January 22, 2019, 09:49:35
Mensen hier ervaring met de BK XLS200 DF MK2? Ik zoek een subwoofer ter ondersteuning van mijn KEF LSX luidsprekers. Gebruik is 50/50 muziek en film. Ik ben helaas wat beperkt qua ruimte en heb berekend dat ie eigenlijk niet dieper mag zijn dan 34cm. Dit is precies de diepte van de XLS200  8). De subwoofer komt (zoals ik het nu heb bedacht) in een hoek te staan. De woonkamer is ongeveer 5x4m. Downfire heeft mijn voorkeur ivm jonge kinderen die er waarschijnlijk af en toe tegenaan lopen/botsen/...

Ik heb een BK XLS200 DF MK2 ter ondersteuning van mijn Kef's LS50. Ben er zeer tevreden over. Hiervoor al 3 keer een Rel sub geprobeerd maar op een of andere manier was dat nooit een succes. De BK was in 1x raak.

bsmpower

Quote from: naish123 on January 22, 2019, 10:59:47
Ik heb een BK XLS200 DF MK2 ter ondersteuning van mijn Kef's LS50. Ben er zeer tevreden over. Hiervoor al 3 keer een Rel sub geprobeerd maar op een of andere manier was dat nooit een succes. De BK was in 1x raak.
Klinkt goed! Nu wachten op een 2e hands  :sleepy:. Prijs met importkosten zijn best fors (420,-)?

chansig

Heb er 2 gehad. Alleen voor muziek en FF. Maar dat mag de pret niet drukken. Fijne subs. Ik zeg doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

timsalabim

Quote from: bsmpower on January 22, 2019, 11:47:42
Klinkt goed! Nu wachten op een 2e hands  :sleepy:. Prijs met importkosten zijn best fors (420,-)?

Deze verkoper op ebay verkoopt gloednieuwe Bk's met hele kleine optische schoonheidsfoutjes. Menigeen vond uberhaupt geen beschadiging op de sub. Wellicht waard om te bekijken.

bsmpower

Quote from: timsalabim on January 22, 2019, 14:16:03
Deze verkoper op ebay verkoopt gloednieuwe Bk's met hele kleine optische schoonheidsfoutjes. Menigeen vond uberhaupt geen beschadiging op de sub. Wellicht waard om te bekijken.
Kijk, dat zijn de betere tips :smile:

sonsan

#243
Quote from: timsalabim on January 22, 2019, 14:16:03
Deze verkoper op ebay verkoopt gloednieuwe Bk's met hele kleine optische schoonheidsfoutjes. Menigeen vond uberhaupt geen beschadiging op de sub. Wellicht waard om te bekijken.
Volgens mij is dat een medewerker van BK zelf. Ik heb deze naam al veel vaker voorbij zien komen met de verkoop van BK sub's met een schoonheidsfoutje.....
Misschien weet Ralf daar iets over te zeggen als ex BK dealer?
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Ralf67

Hij is de eigenaar van BK  ???

Heb ik ergens vernomen ooit     :D

sonsan

Quote from: sonsan on October 12, 2018, 20:57:55
Vandaag reactie gekregen van Tom Pearce (BK) over mijn defecte versterker van de P12-300SB-PR.
Dit stond in de mail: "De versterker die je hebt geretourneerd, had een fout met een voedingscondensator, het zijn gloednieuwe condensatoren, dus een dergelijke storing is zeldzaam."

Inmiddels draait de sub alweer enkele weken probleemloos. Ik ben meer dan tevreden, over de sub en de service van BK!
Zoals hierboven beschreven speelt de sub alweer enige tijd zonder storingen. Echter sinds een paar weken hoor ik na het uitzetten van de sub (met de aan/uit schakelaar) een vervelende brom. Na het omzetten van de schakelaar hoor je na 1 seconden nog een brom, alsof er een korte sluiting plaatsvind. Het maakt niet uit of er wel of geen signaal op staat. Soms zette ik de sub eerder uit, b.v. bij tv kijken. Tom Pearce van BK adviseerde mij om eerst de receiver uit te schakelen voordat ik de sub uitschakel. Maar ook dan hoor ik die brom.
De brom blijft wel achterwege als ik de sub eerst uit laat gaan in de auto on/off stand. Als ik daarna de schakelaar omzet hoor ik niks.
Iemand enig idee? (Ik hoop niet weer de plate amp....)
Ik zal eens een keer een geluidsopname maken en die naar BK sturen. Dat schept misschien wel helderheid.
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

Timvg

Evt vragen voor de versterker om te ruilen.
Service van BK zit normaal gezien wel goed. Vorige week nog een XLS 200 amp verzonden die na 15j dienst de geest gegeven heeft. Mijn allereerste sub(je).
Van de gelegenheid gebruik gemaakt om een nieuw frontje te bestellen en de kist een likje verf te geven. Solide dingen. Goed gebouwd, overal slagmoeren. Met een beetje geluk kan ie er weer 15j tegen.

Ralf67

#247
Een 2de keer een brom in een BK plate amp heb ik zelden mee gemaakt.

Ik zou zelf de oorzaak elders zoeken als veroorzaker.

Maar het kan natuurlijk altijd.

Denk aan dimmer, modem of aardlus.

Anders mogelijk een DC blocker toepassen.

Zelf gebruik ik een BK P12-300sb/PR met dezelfde plate amp met auto on/off.

Verder een tevreden gebruiker van een BK Monolith, al ruim 13 jaar.

sonsan

#248
De sub bromt niet tijdens het gebruik maar direct na het uitschakelen hoor je een korte brom. Alsof je even een sluiting maakt. Die brom blijft achterwege als je wacht totdat de sub in de auto off modus staat. Verder heb ik veel plezier met de P12-200SB/PR!
Sinds enige weken heb ik wel alle audio apparatuur geaard aangesloten, zou dat een rol kunnen spelen?
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

jossie

#249
Wat je omschrijft lijkt me nu niet ernstig. Het lijkt erop dat de laagspanningsvoeding eerder leeg gelopen is dan de hoogspanningsvoeding. Dan gaan de opamps brommen.

Als de sub in standby is, is het uitgangsrelais al afgevallen, dan kan er geen brom meer naar de woofer, intern zal de situatie wel vergelijkbaar zijn.

Alle audio apparatuur geaard aangesloten?  Dit zou invloed kunnen hebben maar dan zou je eerst even en schema moeten tekenen hoe een en ander aangesloten is.

De meest consumenten apparatuur is niet geaard. Als jij de stekker in een geaarde kontaktdoos steekt veranderd dat niet.
Omni !