Basstrap of iets soortgelijks

Started by RicooCardoo, June 25, 2018, 10:14:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RicooCardoo

Beste leden,

Aangezien ik wat aan het orienteren ben met akoestiek etc kwam ik dit onlangs tegen op facebook. Nou vraag ik me af, kan dit functioneren als soort basstrap of iets anders als je dit plaatst achter je bank (recht voor de tv)?

Zeker als je er bijv boeken en plantjes in plaatst ofzo? Het is voor in de woonkamer en zoiets zou de vrouw nog wel accepteren.

https://www.decovry.com/nl/showroom/shop-by-brand-discover-over-100-brands/jaanus-orgusaar-1/comb-bookshelf-black.html?cid=4adab6e30e399b15

Mvg. Ricardo

Sopper

Zeker niet als basstrap - heeft veel volume en dichtheid nodig van absorberend materiaal

Ik snap je denkrichting als diffuser, maar een onregelmatig (weerkaats)oppervlak op reflectiepunten maakt nog geen diffuser.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

RicooCardoo

Bedankt voor je antwoord.

Dat is wel erg jammer. Kan dit ding wel ergens anders nog een bepaald nut leveren?

noot87

Ja, dit ding functioneert voornamelijk als kast
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Teleflubbie

Ik maak uit de openingsmail op dat RicooCardoo voornamelijk een probleem heeft met lage tonen/bass.
Daar zal dit 'boekenrek' inderdaad niets aan verbeteren.

Maar als je last hebt van hoge tonen reflecties (bijvb op kale gladde muur), dan zou een dergelijk rekje toch voor verstrooiing kunnen zorgen ?
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

RalphH

Lijkt mij zeer twijwelachtig en dan druk ik me nog voorzichtig uit. De vraag is ook of je moet willen verstrooien als je last van flutter hebt. Absorbtie is wellicht een beter uitgangspunt in onze betonnen woonkamers.
Met minerale wol erin en een doekje erover, kan ie wel dienst doen als absorber voor hoge tonen.

Dure oplossing, maar t kan.

Voor een laagoplossing moet je eerder aan dsp gaan denken. Pieken kun je in t laag mooi vlakken, scheelt vaak al stukken.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

RicooCardoo

Absorptie gaat ook zeker komen. Maar ik wou puur even weten of hier iets mee viel te behalen. Helaas niet, anders was het mooi meegenomen  :smile:

Bedankt voor het meedenken!

Earthshaker

Quote from: RalphH on June 25, 2018, 16:02:15
Lijkt mij zeer twijwelachtig en dan druk ik me nog voorzichtig uit. De vraag is ook of je moet willen verstrooien als je last van flutter hebt. Absorbtie is wellicht een beter uitgangspunt in onze betonnen woonkamers.
Met minerale wol erin en een doekje erover, kan ie wel dienst doen als absorber voor hoge tonen.

Dure oplossing, maar t kan.

Voor een laagoplossing moet je eerder aan dsp gaan denken. Pieken kun je in t laag mooi vlakken, scheelt vaak al stukken.

Ik heb in mijn ruimte de flutter weggewerkt met diffusers omdat ik al genoeg absorptie had toegepast. Dit was op advies van Toine. Het kan dus wel.

RalphH

Combi van absorbtie en diffusie schijnt te werken idd, maar doe even de aanname dat ricooo nog geen van beide heeft.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

bert stoltenborg

Quote from: Earthshaker on June 25, 2018, 18:26:34
Ik heb in mijn ruimte de flutter weggewerkt met diffusers omdat ik al genoeg absorptie had toegepast. Dit was op advies van Toine. Het kan dus wel.
Als je voldoende absorptie hebt, heb je geen flutter.  ;)
Ik bazel maar wat.

RicooCardoo

 :clapping:
Quote from: RalphH on June 25, 2018, 18:40:37
Combi van absorbtie en diffusie schijnt te werken idd, maar doe even de aanname dat ricooo nog geen van beide heeft.

Your correct! Op een klok,tv en spiegel na hangt er nog niks aan de muur...

Earthshaker

#12
Quote from: bert stoltenborg on June 25, 2018, 21:50:17
Als je voldoende absorptie hebt, heb je geen flutter.  ;)

Dat klopt, alleen klinkt je ruimte dan nogal dood.  ;)

RalphH

Geen last van. Ik hoor mn speakers ;)
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer