Laserprojector

Started by Richard70…, June 20, 2018, 16:13:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Ik ben de laatste tijd een beetje aan het dubben om mijn tv er volledig uit te doen.
Mijn idee zou dan zijn om de wand waar de tv nu hangt opnieuw te laten stucen en dan met projectieverf te schilderen.
Zou dit goed plaatje geven met een laser projector?
Laser projector moet ik dan nog aanschaffen, heb momenteel een JVC x5000, en wil wel ongeveer de gelijke beeldkwaliteit behouden.
Kamer is goed te verduisteren, maar wel een wit plafond.
Iemand suggesties voor welke projector te gaan, waarbij Ik de JVC laser wel een beetje top much vond qua prijs.
Gr Richard
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

katwax

Bij mij is de TV al meer dan 2 jaar vervangen door een projector, eerst was dit door een VW-95 (die ik reeds had).
Door het doek te veranderen naar een Xtrem Daylight was ook mijn vrouw gelukkig, want telkens verduisteren was niet zo haar ding. Dit gaf een enorm verschil (ook wit plafond) zelfs als alles volledig donker is.

Daarna heb ik de VW-95 verkocht en een laser projector gekocht de Epson LS10000, omdat de TV niet gemist werd en er vaak gekeken werd met de projector. Echter heeft de VW95 een klassieke lamp die enkele nadelen heeft:
-lamp gaat constant degraderen per uur dat erbij komt, waardoor je beeld slechter wordt, bij het vervangen van TV door projector ging bij mij het aantal uren snel omhoog
-je moet vaker de lamp vervangen -> bijkomende kosten
-een lamp die wordt uitgezet moet eerst afkoelen voor je terug aanzet, dit heeft invloed op de levensduur blijkbaar
Deze nadelen zijn er niet bij laser, wel was deze projector aanzienlijk groter en zwaarder, dus moest ik mijn bevestiging aanpassen.

Nu jij spreekt over de muur schilderen, nu weet ik niet of je hiermee zelfde resultaat kan behalen als een Daylight scherm.

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

buckler

Ook ik heb de Epson LS10000 en ben er enorm gelukkig mee... ik zelf vind de ls10000 laser projector dynamischer qua beeld dan de lamp projectors maar ik maak ook gebruik van een Stewart Firehawk scherm wat dit ook wat bevorderd dus of dit een eerlijk statement is?.
Het niet wisselen van een lamp , de calibraties die niet verlopen en de enorme hoeveelheid (brand)uren die mogelijk zijn is echt een heerlijk gevoel vind ik.
Persoonlijk zou ik niet weten welke projector ik echt liever heb, ja natuurlijk de sony en jvc laser projectors maar die zijn vrijwel onbetaalbaar.
Ook ik kijk er af en toe tv op zoals voetbal of de formule 1 bv, heerlijk en prima te doen en ook in niet verduisterde omstandigheden gaat dit zeer goed.
Jij spreekt over een gestucte muur en of dit kan??? Ik denk als deze superstrak gestuct is en er die speciale projector verf op zit dat het zeker goed moet gaan maar hoe goed en wat het verschil tussen dat en een topscherm is kan ik niet zeggen om eerlijk te zijn.
Ik zou het simpelweg gewoon proberen en mocht het tegen vallen kan je altijd nog een scherm (oprol?) aanschaffen lijkt mij...

Als je een goed bod doet kan je mijn laser projector misschien wel overnmen... dan ga ik weer om een nieuwe  ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

bmateijsen

Wij hebben de Sony VW760 in onze showroom en dat vind ik echt een top laser projector, ook nog eens 4K. 8).

Flavio

Misschien is dit een optie:
https://www.soundandvision.com/content/hisense-laser-tv-4k-dlp-projector-review

Op een wand projecteren zou ik niet doen. Dan kan je beter een vast scherm monteren.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Richard70…

Quote from: bmateijsen on June 20, 2018, 19:03:28
Wij hebben de Sony VW760 in onze showroom en dat vind ik echt een top laser projector, ook nog eens 4K. 8).

Die vind ik ook mooi, maar de prijs iets minder😂
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

donaldk

Tja, dan houdt het op. Als je JVC blacks wilt, enzovoorts. Ook nog eens 4K. LG HU80KA. Coretronic heeft 4K versies van gewone en UST projectoren, maar de UST versie met 4K en MCL Red+Blue laser phosphor engine met P3 gamut heb ik nog nergens gezien, misschien bij de Chinese klanten die ook de 1080P blue laser-phosphor uitbrachten. Dell verkoopt de blue laser phosphor versie. Maar is ook iets van 5K. De commerciele markt wordt overgenomen door laser-phosphor, ook de kleinere machines en langzamer de education markt, maar als daar een deal doorgaat is dat vaak gelijk voor duizenden stuks.

De Optoma UHZ65 is momenteel 4,5K https://tweakers.net/pricewatch/1127011/optoma-uhz65.html

Die HD Epson is ook 4K of was dat voor projector met scherm?

donaldk

Quote from: Flavio on June 20, 2018, 20:26:57
Misschien is dit een optie:
https://www.soundandvision.com/content/hisense-laser-tv-4k-dlp-projector-review

Op een wand projecteren zou ik niet doen. Dan kan je beter een vast scherm monteren.

Ontwikkeld/gemaakt door de laser-phosphor ontwikkelaar die ook deelneemt in Cinionic. Maar de 4K was toch met scherm uiteindelijk $13K geworden?

donaldk

Quote from: bmateijsen on June 20, 2018, 19:03:28
Wij hebben de Sony VW760 in onze showroom en dat vind ik echt een top laser projector, ook nog eens 4K. 8).

De Sony 815 hoor ik ook goede verhalen over, maar nog wat prijziger en groter dan de genoemde JVC DLA-RS 4500/Z1

Kjelt

Ik weet niet wat je budget dan is maar een laserprojector met voldoende lumens kost nog steeds vrij veel.  Ik zou voorlopig de X5000 houden en afwachten wat er het najaar aan nieuwe projectoren uitkomt. Kan trouwens best zijn dat er dan nog steeds niet veel nieuws komt.

bmateijsen

Quote from: donaldk on June 20, 2018, 23:57:38
De Sony 815 hoor ik ook goede verhalen over, maar nog wat prijziger en groter dan de genoemde JVC DLA-RS 4500/Z1

Vast... maar die is toch wel echt kostbaar ;).

bmateijsen

Quote from: rdebruin on June 20, 2018, 20:32:21
Die vind ik ook mooi, maar de prijs iets minder😂


Ik denk dat als je nu voor een laser projector gaat, dat 4K eigenlijk wel een must is....

Richard70…

Quote from: bmateijsen on June 21, 2018, 10:25:41
Ik denk dat als je nu voor een laser projector gaat, dat 4K eigenlijk wel een must is....

Dat denk ik ook, alleen 15000€ vind ik toch een boel centjes😂
Dan kam ik zoals kjelt al aangaf waarschijnlijk beter eerst de JVC 5000 opmaken.
En dan over een jaar eens kijken of de instap 4K laser wat betaalbaarder is.
Ik hoop dat die dan rond 6k wel leverbaar moeten zijn.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Is er iemand die ervaring heeft met de speciale muurverven voor projectie.?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

bmateijsen

Quote from: rdebruin on June 21, 2018, 12:27:19
Dat denk ik ook, alleen 15000€ vind ik toch een boel centjes😂
Dan kam ik zoals kjelt al aangaf waarschijnlijk beter eerst de JVC 5000 opmaken.
En dan over een jaar eens kijken of de instap 4K laser wat betaalbaarder is.
Ik hoop dat die dan rond 6k wel leverbaar moeten zijn.


1 ding is zeker... het zal een keer goedkoper worden... ;)

Richard70…

Quote from: bmateijsen on June 21, 2018, 13:27:12
1 ding is zeker... het zal een keer goedkoper worden... ;)
Dat is een gerustelende gedachte😂
Heb jij ervaring met de speciale muur projectie verven?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

bmateijsen

Quote from: rdebruin on June 21, 2018, 14:26:32
Dat is een gerustelende gedachte😂
Heb jij ervaring met de speciale muur projectie verven?

Bij 1 klant, die had het zelf gedaan, maar niet egaal opgezet.

donaldk

#17
Quote from: bmateijsen on June 21, 2018, 10:25:07
Vast... maar die is toch wel echt kostbaar ;).

Ik verwacht iets goedkoper dan een paar VW5000s, maar dan zonder de 8 bits :o processing van de 5000. EN ja het is het compleet andere eind van het spectrum van de eerst genoemde LG 80. De grote ODM huizen Coretronic en Delta hebben een reeks laser-phosphor al dan niet met rode laser diode array erbij modellen, maar allemaal in de 5-10K (of meer) retail, zodra hun klanten (inclusief eigen merken DPI/Vivitek en Optoma) ze op de markt brengen.

LG is eigenlijk de enige die rond de 3K (euro prijs is?) zit, daarmee is het DE INSTAP 4K LASER. En ja dan ga ik er vanuit dat de beeldkwaliteit van een lamprojector, zeker een JVC, een stuk beter is en en voor 3K kun je heel wat lampen kopen, dus die gewoon gebruiken is ook een optie.

Richard70…

Het lijkt mij toch dat een spanscherm,bv een black diamond . Ook een soort verfbad heeft gehad.
Dan zou je toch zeggen dat je zoiets ook op een perfect gave muur zou moeten kunnen aanbrengen.
Of denk ik nu te simpel ?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

Te simpel
Kijk voor de grap naar een scherm onder een microscoop je schrikt wat je ziet :)

Een muur is nooit een alternatief.
We hebben in het verleden getest en getest zelfs met platen hout om het toch enigszins vlak te krijgen. Maar het bleef structuur geven en minder scherpte.

Prijs van de Sony kun je trouwens ook wel rond de 10k vinden. (hint :))
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 23, 2018, 09:13:44
Te simpel
Kijk voor de grap naar een scherm onder een microscoop je schrikt wat je ziet :)

Een muur is nooit een alternatief.
We hebben in het verleden getest en getest zelfs met platen hout om het toch enigszins vlak te krijgen. Maar het bleef structuur geven en minder scherpte.

Prijs van de Sony kun je trouwens ook wel rond de 10k vinden. (hint :))

Is dat zo?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Ik zou zeggen vraag het ons ;)
We hebben in de zomer leuke aanbiedingen.
Het wisselt wel wat, maar bij interesse gewoon even mailen met annewiek .
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bas Akkerman

Voor dit jaar komt dat echt nog wat te vroeg helaas. Maar wie weet komende zomer... ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten