Nieuwe stereo set - Linn - Naim - Arcam

Started by El Nino, June 16, 2018, 22:53:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

El Nino

Heb een tweede huis waar ik regelmatig ben voor werk en daar staat nu een B&W Zeppelin. Wil daar nu een redelijk goede Audio set neerzetten en heb de volgende wensen:
1) stereo voor muziek op een goed niveau
2) Streaming data (Apple Music of Spotify)
3) Bediening via ipad (ben afstandsbedieningen echt zat)
4) voorkeur voor 1 apparaat
5) budget max € 5,000 voor de AV receiver

Dus kom al snel uit bij een Arcam. Nu is de vraag of de AVR850 meerwaarde heeft tov de SR250?

Zijn er nog andere AV receivers die aan te bevelen zijn? Speakers ben ik nog niet uit, maar zit te denken aan een setje B&W 805D of 804D.




Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Alleen stereo?

Dan heb je ip geen 850 nodig



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

denoontje

#2
Je kunt ook kijken naar linn dsm als je alles in 1 wilt, majik serie.
Maar er zijn meer versterkers met netwerkspeler aan board.
Las gister bijv ook over de primare i35.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

El Nino

Ja alleen stereo, wil streaming data en verder zal er een playstation 4 aan gekoppeld worden.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

scoc

#4
Moet dan toch geen AV receiver zijn als het louter voor stereo is. Je kan ook kijken naar Naim laatste Uniti reeksen of Linn Majik DSM of ... Lyngdorf Tdai2170 met losse streamer.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

El Nino

Bedankt, hoeft idd geen AV te zijn.....maar wilde wel een streamer en versterker. Naim ziet er goed uit....ga ik eens verder naar kijken.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje


vik

#7
Ik bied deze hele mooie set aan voor een klant.

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167879.msg3157934#msg3157934

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=167880.0

De DSD 25 en Musicbook 55 (eindversterker) is een set.

Speelt de sterren van de hemel en de app en bediening is geweldig.  ;)




Quote from: El Nino on June 16, 2018, 22:53:04
Heb een tweede huis waar ik regelmatig ben voor werk en daar staat nu een B&W Zeppelin. Wil daar nu een redelijk goede Audio set neerzetten en heb de volgende wensen:
1) stereo voor muziek op een goed niveau
2) Streaming data (Apple Music of Spotify)
3) Bediening via ipad (ben afstandsbedieningen echt zat)
4) voorkeur voor 1 apparaat
5) budget max € 5,000 voor de AV receiver

Dus kom al snel uit bij een Arcam. Nu is de vraag of de AVR850 meerwaarde heeft tov de SR250?

Zijn er nog andere AV receivers die aan te bevelen zijn? Speakers ben ik nog niet uit, maar zit te denken aan een setje B&W 805D of 804D.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

El Nino

#8
Quote from: denoontje on June 17, 2018, 09:32:59
Je kunt ook kijken naar linn dsm als je alles in 1 wilt, majik serie.
Maar er zijn meer versterkers met netwerkspeler aan board.
Las gister bijv ook over de primare i35.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wanneer ik een Arcam SR250, heb ik dan dezelfde streamingsmogelijkheden als met een dedicated streamer zoals bijvoorbeeld de Naim Uniti?

Op de shortlist staan inmiddels:
Arcam SR250
Primare I35
Naim Uniti Nova

Dus....

Wil nl. graag een set BW 805 D plaatsen en weet niet of dit goed matched met de naim......
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Htdre

Voeg dan ook de Linn majik dsm toe. Dan heb je een compleet geheel denk ik. Allemaal goed, maar dan is het persoonlijk wat je wilt

denoontje

Mooi rijtje[emoji1303]




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dr Acoustat

Denk ook eens aan Hegel. Mooi spul...

El Nino

Heeft iemand hier een antwoord op wellicht:

Wanneer ik een Arcam SR250, heb ik dan dezelfde streamingsmogelijkheden als met een dedicated streamer zoals bijvoorbeeld de Naim Uniti?

Alvast bedankt!
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

denoontje

Volgens mij zijn er dan wel wat beperkingen in soort bestanden bij de Arcam (Alac en high res via bijv de nas).
Maar je krijgt er wel dirac voor terug en veel class g power.
Weet niet wat de laatste firmware upgrade nog heeft gebracht (ik moet nog updaten)...check dus even wat reviews voor laatste update op dit vlak.

Ik heb zelf primare met linn majik ds destijds omgeruild voor volledige linn majik set --. wat rustiger en vloeiende geluidsbeeld. Al is denk ik de nieuwe primare serie niet te vergelijken is met mijn oude  I31.

Voor streaming en stereo ben ik linn fan (mijn stereo is nu linn (akurate) , ht is Arcam (AVR850).

Linn heeft nu ook een ingebouwde roomcorrectie https://www.linn.co.uk/technology/space-optimisation. Maar speelt geloof ik geen dsd files en geen usb input.

Zowel Arcam als Linn hebben spotify connect.

Naim zelf geen ervaring mee






Dr Acoustat

Streaming bij Arcam is een beetje een ondergeschoven kindje. De mogelijkheden zijn erg beperkt, zeker in vergelijking tot bijna willekeurig welke concurrentie. 48 kHz is het maximum. Flac, DSD, etc.. is volgens mij allemaal niet mogelijk. Vorig jaar nagevraagd op de Arcam stand op de High End in München. Ik heb toen maar besloten te wachten op een volgende generatie apparatuur van Arcam.

denoontje

Quote from: Dr Acoustat on July 25, 2018, 17:54:19
Streaming bij Arcam is een beetje een ondergeschoven kindje. De mogelijkheden zijn erg beperkt, zeker in vergelijking tot bijna willekeurig welke concurrentie. 48 kHz is het maximum. Flac, DSD, etc.. is volgens mij allemaal niet mogelijk. Vorig jaar nagevraagd op de Arcam stand op de High End in München. Ik heb toen maar besloten te wachten op een volgende generatie apparatuur van Arcam.
Flac kan wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

El Nino

Quote from: Dr Acoustat on July 25, 2018, 17:54:19
Streaming bij Arcam is een beetje een ondergeschoven kindje. De mogelijkheden zijn erg beperkt, zeker in vergelijking tot bijna willekeurig welke concurrentie. 48 kHz is het maximum. Flac, DSD, etc.. is volgens mij allemaal niet mogelijk. Vorig jaar nagevraagd op de Arcam stand op de High End in München. Ik heb toen maar besloten te wachten op een volgende generatie apparatuur van Arcam.

Dan gaat Arcam van het lijstje en gaat McIntosh erop..., belangrijk is de match met B&W speakers...... Weet uit een ver verleden dat Primare en B&W goed samen gaan. Met Naim en Linn moet ik dit verder uitzoeken, want heb geen ervaring hiermee.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Dr Acoustat

Flac klopt maar tot 48 kHz:

As for the Arcam's "extras" menu—well, it's short, some might say refreshingly so. The AVR850 can stream audio via wired Ethernet (or a plugged-in USB drive) but only up to a 48-kHz sample rate—which means the convenience of music-server delivery of MP3, WMA, FLAC, WAV, and AAC files is on offer (not DSD), but not the quality, real or imagined, of hi-res audio files.

Gekopieerd van:
Read more at https://www.soundandvision.com/content/arcam-avr850-av-receiver-review

Daarom werd ik er niet vrolijk van.

El Nino

#18
Afgelopen week een eerste luistersessie gehad:

1) Linn Majik DSM met Exakt box en Majik 140 luidsprekers
2) Linn Akurate DSM Katalyst en 2200 versterker met Wilson Benesch Square 3 en Square 5

Heb dus een aantal zaken uit de openingstopic bijgesteld:
1) Niveau van de set moet toch wel op een vergelijkbaar niveau uitkomen als m'n TAG McLaren met B&W
2) Dus budget bijstellen  >:D
3) 2 apparaten is op zich geen probleem

Was onder de indruk van de Linn - nooit eerder beluisterd - het was rustig, gedetailleerd, gelaagd en zuiver. Verschil tussen de Majik en Akurate is significant groot (prijs ook navenant). De square 3 van WB kon me echt bekoren....muziekaal, stil is stil, loep zuiver en een mooi gecontroleerd laag. Het hoog was mooi gebalanceerd (geen schel geluid, wat bij de B&W tweeters nog wel eens bij een bepaalde opname kan voorkomen).

Verschil tussen square 3 en 5 vond ik niet zo groot in vergelijking met de stap van Majik 140 naar Akurate met square 3. De laatste heeft ook een mooie footprint voor in de kamer waarin hij komt. Linn app werkt goed en gemak van een streamer tov een loopwerk is echt dag en nacht (ja ik weet het ben een tijdje stil blijven staan)......

Wil nu nog de WB Geometry Vector beluistren icm de Linn Akurate.... Ben onder de indruk van de WB luidsprekers.

Wil ook nog een Naim NDX-2 met NAP 300 DR gaan beluisteren op een set B&W 804D3's. Ben benieuwd wat dat doet.....Dus in de komende weken nog wat huiswerk te maken..... Wel weer erg leuk om een nieuwe set-up te configureren, zonder dat ik m'n TAG set weg hoef te doen.... :thumbs-up:
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

mradem

Quote from: El Nino on October  4, 2018, 00:27:58
Afgelopen week een eerste luistersessie gehad:

1) Linn Majik DSM met Exakt box en Majik 140 luidsprekers
2) Linn Akurate DSM Katalyst en 2200 versterker met Wilson Benesch Square 3 en Square 5

Heb dus een aantal zaken uit de openingstopic bijgesteld:
1) Niveau van de set moet toch wel op een vergelijkbaar niveau uitkomen als m'n TAG McLaren met B&W
2) Dus budget bijstellen  >:D
3) 2 apparaten is op zich geen probleem

Was onder de indruk van de Linn - nooit eerder beluisterd - het was rustig, gedetailleerd, gelaagd en zuiver. Verschil tussen de Majik en Akurate is significant groot (prijs ook navenant). De square 3 van WB kon me echt bekoren....muziekaal, stil is stil, loep zuiver en een mooi gecontroleerd laag. Het hoog was mooi gebalanceerd (geen schel geluid, wat bij de B&W tweeters nog wel eens bij een bepaalde opname kan voorkomen).

Verschil tussen square 3 en 5 vond ik niet zo groot in vergelijking met de stap van Majik 140 naar Akurate met square 3. De laatste heeft ook een mooie footprint voor in de kamer waarin hij komt. Linn app werkt goed en gemak van een streamer tov een loopwerk is echt dag en nacht (ja ik weet het ben een tijdje stil blijven staan)......

Wil nu nog de WB Geometry Vector beluistren icm de Linn Akurate.... Ben erg onder de indruk van de WB luidsprekers.

Wil ook nog een Naim NDX-2 met NAP 300 DR gaan beluisteren op een set B&W 804D3's. Ben erg benieuwd wat dat doet.....Dus in de komende weken nog wat huiswerk te maken..... Wel weer erg leuk om een nieuwe set-up te configureren, zonder dat ik m'n TAG set weg hoef te doen.... :thumbs-up:

De 2e Linn set is inderdaad een geweldig mooie. Wellicht dat de nieuwe Linn Selekt dsm nog een mooi alternatief is om de kosten iets te drukken tov de Akurate?

denoontje

Ben benieuwd wat het gaat worden.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

El Nino

#21
Quote from: mradem on October  4, 2018, 07:05:30
De 2e Linn set is inderdaad een geweldig mooie. Wellicht dat de nieuwe Linn Selekt dsm nog een mooi alternatief is om de kosten iets te drukken tov de Akurate?

Dank je, heb inderdaad begrepen dat deze eraan komt. Was nog niet beschikbaar, want deze aankondiging was van heel recent.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

blue-eyes

Quote from: El Nino on October  4, 2018, 00:27:58
Afgelopen week een eerste luistersessie gehad:

1) Linn Majik DSM met Exakt box en Majik 140 luidsprekers
2) Linn Akurate DSM Katalyst en 2200 versterker met Wilson Benesch Square 3 en Square 5

Heb dus een aantal zaken uit de openingstopic bijgesteld:
1) Niveau van de set moet toch wel op een vergelijkbaar niveau uitkomen als m'n TAG McLaren met B&W
2) Dus budget bijstellen  >:D
3) 2 apparaten is op zich geen probleem

Was onder de indruk van de Linn - nooit eerder beluisterd - het was rustig, gedetailleerd, gelaagd en zuiver. Verschil tussen de Majik en Akurate is significant groot (prijs ook navenant). De square 3 van WB kon me echt bekoren....muziekaal, stil is stil, loep zuiver en een mooi gecontroleerd laag. Het hoog was mooi gebalanceerd (geen schel geluid, wat bij de B&W tweeters nog wel eens bij een bepaalde opname kan voorkomen).

Verschil tussen square 3 en 5 vond ik niet zo groot in vergelijking met de stap van Majik 140 naar Akurate met square 3. De laatste heeft ook een mooie footprint voor in de kamer waarin hij komt. Linn app werkt goed en gemak van een streamer tov een loopwerk is echt dag en nacht (ja ik weet het ben een tijdje stil blijven staan)......

Wil nu nog de WB Geometry Vector beluistren icm de Linn Akurate.... Ben onder de indruk van de WB luidsprekers.

Wil ook nog een Naim NDX-2 met NAP 300 DR gaan beluisteren op een set B&W 804D3's. Ben benieuwd wat dat doet.....Dus in de komende weken nog wat huiswerk te maken..... Wel weer erg leuk om een nieuwe set-up te configureren, zonder dat ik m'n TAG set weg hoef te doen.... :thumbs-up:


Kan ik beamen. Draai hier met Akurate DSM en Akurate 2200 (XLR aangesloten), beiden Katalyst. Op WB Vector.... Erg mooi! Staat als een huis, loepzuiver, strak. Breed beeld, etc. etc.

Je zit gewoon naar muziek te luisteren i.p.v. denken aan hifi termen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

El Nino

Goed voorbeeld doet goed volgen...., was destijds met de TAG set ook al.... ;)

De vector is een speaker uit een andere modellijn van Wilson Benesch, dus ben benieuwd naar het klankverschil met de square serie.
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

blue-eyes

Ik ben ingestapt op de Vector, ik ken de Square niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey