4K TV en FullHD Beamer

Started by tommiedepommie, June 13, 2018, 19:33:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tommiedepommie

Goedendag,

ik heb onlangs een nieuwe 4K Samsung TV gekocht die momenteel via een splitter is aangesloten op een Sony STR-DH810 receiver.
Op diezelfde splitter is ook een Optoma HD beamer aangesloten zodat ik of TV of via de beamer kan kijken.
Op de Sony versterker (die max 1080p is) zijn een satelliet ontvanger Vu+ Uno 4K en een 4K shield aangesloten.
Om het geheel op te krikken naar 4K compatible, heb ik gekeken naar een vervangende versterker nl: Sony STR DH860 (wel 4K passthrough).

Als ik de TV-uitgang van de versterker met hdmi 2.0 kabel koppel aan een nieuwe 4K HDMI splitter, vervolgens met een hdmi 2.0 kabel naar de TV ga en met een 1.3/1.4 hdmi kabel (15mtr) naar de beamer, gaat dit probleemloos werken of loop ik tegen compatibiliteits-problemen aan?

alvast hartelijk dank voor het meedenken.

grt tom

ppeter

Als je toch een nieuwe receiver wil aankopen, raad ik aan eentje te nemen met 2x hdmi out.
Zo kan je al je bronnen aansluiten op de hdmi in, en schakelen tussen tv/beamer.
Altijd beter dan met een splitter te moeten werken.
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * Focal Chora 826 - Chora Center - Chora 806 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * Apple TV 4K 2022 *
 ** iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro ** Apple Watch Ultra **

Problemtullip

Bij mij is de situatie andersom, mijn PJ is 4K maar de TV is Full HD.

Het probleem waar je waarschijnlijk tegen aan gaat lopen is dat de versterker automatisch terug valt op de laagste resolutie die in je HDMI chain zit. Oftwel als je PJ is aangesloten zal je enkel 1080P  op je output krijgen. Zodra je deze los trekt en je start dat je "sessie" op dan zal de versterker naar 4K schakelen.

Zelf heb ik een onkyo TR656 waarbij is dit probleem ervaar.

Indien je ook je projector wil vervangen in de toekomst, en ik lees dat je 15 M moet overbruggen is je enige optie een optische HDMI kabel  :clapping:
https://www.ruconnected.nl/optische-hdmi-kabel/?gclid=EAIaIQobChMI992Gv8vS2wIVB_hRCh3JIws9EAQYASABEgL-zvD_BwE

Succes!