speakers voor symfonisch metal gezocht

Started by Worf, June 12, 2018, 19:34:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

noot87

Ik ben niet bekend met alle subwoofers. Misschien heeft Q acoustics zelf ook iets wat doet wat je zoekt.

Verder heb ik zelf in het kort deze ervaringen:
REL ziet er mooi uit, maar betaal je wat meer voor.
BK en SVS zijn hier op het forum geliefd. BK (XLS400) heb ik gehad, was ik tevreden over (prijs kwaliteit).
Heb nu Rythmik (F12) en dat vind ik weer een stap beter, maar daar is wat lastiger aan te komen.
Arendal is ook geliefd op het forum, heb ik zelf nooit gehoord, maar de verhalen klinken goed.
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Sirius666

Tweedehands: 1 of 2 Rel Quake's. Geen hoogstandjes maar als aanvulling zeker prima te doen! Zo laag hoeft het toch niet te gaan

Nieuw/tweedehands: 1 of 2 stuks BK 200XLS. Dat speelt al een stuk meer de pannetjes van het dak.

Worf

Werd nog getipt voor de XTX 99.36. Ken ze niet. Wat is het klankkarakter? En toch ook nog even luisteren naar een MA silver 200.

activ

Je bedoel vast XTZ. Dat klinkt goed, wel wat fris.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Erik66

#79
Ik heb na een lange zoektcht deze keuze gemaakt voor mijn metal wat varieert van Iron Maiden en Candlemass tot Leviathan en Xasthur en zelfs Kate Bush klinkt geweldig.
Monitor Audio Silver RX6, ik weet niet of ze nog leverbaar zijn zetten een breed en diep geluidsbeeld neer zeker na inspelen en klinken levendiger dan de andere speakers toen in de luisterruimte van RAF.
In samenwerking met een REL Q100 voor net dat beetje meer gevoelsbas (je merkt pas dat ie aanstaat als je hem uitzet) heel subtiel ingesteld, en aangesloten op een Denon PMA2000 IV.
Ik heb wel de achterste poortjes dicht, en 30 cm van de muur wat altijd weer opvalt is het drumgeluid en gitaar dat komt echt goed naar voren
gitaar klinkt soms zo goed dat het lijkt of er in het midden nog een virtuele Marshall staat.
Hiervoor heb ik gehad o.a. Celestion Ditton 66, BNS, JBL, Jean-Marie Reynaud Trente en nog een aantal
maar nu ben ik gelukkig niet langer op zoek naar weer wat anders.

MechanicalAnimal

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Erik66

#81
..nu alweer discontinued..
Ik zou trouwens niet gaan voor al te neutraal klinkende speakers wordt al snel saai in het geluidsbeeld
en voor metal heb je body, dus kast nodig.

wim bruins

Luidsprekers die alles goed kunnen weergeven zullen er wel zijn maar of die in een gemiddelde huiskamer tot hun recht komen is een ander verhaal.

Vind het ook altijd lastig om alle muziek goed te laten klinken.
Het begint al met het opstellen van de luidsprekers.
Luister ik bv Herman van veen op popmuziek.
Kan niet beide even goed laten klinken met dezelfde opstelling.

Laagweergave bij sommige muzieksoorten precies goed.
Laagweergave bij sommige muzieksoorten weer te weinig.  :confused: 

Groter luidsprekers aanschaffen voor meer laag is dan weer het probleem omdraaien.

Probeer altijd een middenweg te vinden maar 100 procent word het nooit.

   




     

chansig

Goed metende speakers dat is 1. En de mazzel hebben dat je ruimte meewerkt. Dan maakt het echt niet uit of je pop, kinderliedjes, klassiek of metal draait.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

DofN

Quote from: wim bruins on July  1, 2018, 11:13:28
Luidsprekers die alles goed kunnen weergeven zullen er wel zijn maar of die in een gemiddelde huiskamer tot hun recht komen is een ander verhaal.

     

Die komen iig beter uit in een gemiddelde woonkamer dan luidsprekers die slecht zijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MechanicalAnimal

Staat een setje rs6 te koop hierzo

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=168839.0

Net ff anders maar misschien waard om te kijken indien  niet te gek ver weg
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Erik66

De RX6 (2010) is de opvolger van de RS6 (2005).

Worf

Zag dat Kef ook een vernieuwde serie heeft. Iemand bekend met de q750? Geen mooie speaker om te zien trouwens.

JeroenGRT

Probeer anders eens een Harbeth luidspreker te beluisteren, heeft geen last van (te) veel hoog, en metal klinkt hier prima.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Hoeksel

Draai zelf al jaren metal op een Tannoy D500, een oudje, maar klinkt wat mij betreft goed. Zijn wel groot en bij mij staan ze eigenlijk in een iets te kleine ruimte. Ze moeten wegens de baspoort achter wel wat van de muur af staan. Enige nadeel vind dik juist de basweergave (te veel) maar met de meegeleverde schuimpjes in de baspoorten en voldoende ver van de muur heb ik dat op orde gekregen. Ze zijn tweedehands goed te koop.

Pallenmans

#90
Quote from: Hoeksel on July 15, 2018, 15:09:53
Draai zelf al jaren metal op een Tannoy D500, een oudje, maar klinkt wat mij betreft goed. Zijn wel groot en bij mij staan ze eigenlijk in een iets te kleine ruimte. Ze moeten wegens de baspoort achter wel wat van de muur af staan. Enige nadeel vind dik juist de basweergave (te veel) maar met de meegeleverde schuimpjes in de baspoorten en voldoende ver van de muur heb ik dat op orde gekregen. Ze zijn tweedehands goed te koop.

Hier ook veel Symfonische Metal /Rock alles met veel bombast klinkt hier geweldig met veel detail en zeker niet vermoeiend met de tannoy's
:headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Sonus faber sonetto 5 / gato dia 250 / Roon / Project draaitafel / kabels RIcabel

INIURIA

Een subwoofer is hier bij metal ondanks de ruim bemeten speakers, een mooie aanvulling gebleken. Kan het niet onderbouwen maar het lijkt alsof de speakers zelf ontlast worden. Met name bombastische stukken worden minder wollig. Mocht je geen sub willen dan zou ik in ieder geval voor vloerstanders met grote conussen gaan.

Ralf67

mijn ervaring is dat zwarte luidsprekers wat donkerder klinken  8)

Worf

#93
Q acoustics en Tannoy zijn afgevallen. Wil nu PMC horen en toch ook verschillende modellen van dynaudio. Aangezien het niet echt "hifi weer"is zal het nog wel even duren.

Sirius666

Quote from: Worf on July 21, 2018, 10:30:22
Q acoustics en Tannoy zijn afgevallen. Wil nu PMC horen en toch ook verschillende modellen van dynaudio. Aangezien het niet echt "hifi weer"is zal het nog wel even duren.

Wat vond je tegenvallen en welke modellen heb je geluisterd? Dat is wellicht interesante info voor evt andere meelezers. Metal is zeker een problematisch dingetje in hifiland.

KayaRahnee

Mag het ook tweedehands zijn?
Het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van meerdere factoren en er is zoveel keuze, onmogelijk om alle speakermerken te kennen ... maar deze wou ik je toch niet onthouden, zeker het beluisteren eens waard.
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1285713236-master-audio-slam.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Sirius666

Quote from: KayaRahnee on July 21, 2018, 12:52:31
Mag het ook tweedehands zijn?
Het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van meerdere factoren en er is zoveel keuze, onmogelijk om alle speakermerken te kennen ... maar deze wou ik je toch niet onthouden, zeker het beluisteren eens waard.
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1285713236-master-audio-slam.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Dat is een mooi stel zeg! Ben stiekem toch wel benieuwd hoe een stevige pot black/death daarop klinkt. Of op een willekeurige 'high end' set.

tdbakker

Quote from: Worf on July 21, 2018, 10:30:22
Q acoustics en Tannoy zijn afgevallen. Wil nu PMC horen en toch ook verschillende modellen van dynaudio. Aangezien het niet echt "hifi weer"is zal het nog wel even duren.
Ook al eens Usher gehoord?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Worf

#98
Quote from: KayaRahnee on July 21, 2018, 12:52:31
Mag het ook tweedehands zijn?
Het is allemaal zo persoonlijk en afhankelijk van meerdere factoren en er is zoveel keuze, onmogelijk om alle speakermerken te kennen ... maar deze wou ik je toch niet onthouden, zeker het beluisteren eens waard.
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1285713236-master-audio-slam.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Er is inderdaad teveel. Maar deze is bij mij in de buurt ☺. Kan deze eens beluisteren. Vele jaren geleden een Master Four gehoord. Groot en duur.Maar klonk uitstekend voor mij.
Als die tweeter van Tannoy XT6F en XT8F niet zo bright waren was het een perfecte speaker voor mij.

Sirius666

Quote from: Worf on July 22, 2018, 13:42:56
Er is inderdaad teveel. Maar deze is bij mij in de buurt ☺. Kan deze eens beluisteren. Vele jaren geleden een Master Four gehoord. Groot en duur.Maar klonk uitstekend voor mij.
Als die tweeter van Tannoy XT6F en XT8F niet zo bright waren was het een perfecte speaker voor mij.

Iets waar teveel van is kan je toch afknijpen? Ik zou mij pas zorgen maken bij te weinig hoog/mid/laag ;)