Vraag Office 365

Started by Teejoo, June 10, 2018, 11:36:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Wie heeft er ervaring met office 365?

Ik wil het eigenlijk koppelen aan 2 pc's: mijn vaste thuis en mijn laptop voor als ik in het buitenland ben.

Ik hoop dat het dan mogelijk is om Outlook en bepaalde mappen te synchroniseren op beide apparaten (via de cloud).

Werkt dat zoals ik denk? En gaat dat met 1 account?

Dirk

"ervaring" in die zin dat ik op m'n werk Outlook heb draaien op een oude XP machine.
en diezelfde mailbox kan ik hier op m'n Mac thuis ook (gesynchroniseerd) raadplegen via Office 365 webmail...als dat voor jou tenminste een werkbare oplossing is.
als je 2 Microsoft machines hebt draaien wordt het dus wslk enkel maar makkelijker ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Teejoo

#2
Quote from: Dynky on June 10, 2018, 11:55:30
"ervaring" in die zin dat ik op m'n werk Outlook heb draaien op een oude XP machine.
en diezelfde mailbox kan ik hier op m'n Mac thuis ook (gesynchroniseerd) raadplegen via Office 365 webmail...als dat voor jou tenminste een werkbare oplossing is.
als je 2 Microsoft machines hebt draaien wordt het dus wslk enkel maar makkelijker ;)
Ik gebruik 2 windows 10 pro apparaten, dus dan ga ik ervan uit dat ik het niet via de webbrowser hoef te doen.
Maar werkt dat dan met je volledig Outlook omgeving (mappen, contacten etc)? Ik heb een combi van Ziggo en G-mail adressen/accounts.

pameijer

Het synchroniseren van email is tegenwoordig niet echt meer nodig. Als je gewoon IMAP als protocol gebruikt ipv POP3 om je email met de server te synchroniseren blijft al je email gewoon op de mailserver van je provider staan. Of het nou Ziggo, Gmail, Hotmail of wat dan ook is. Met POP3 haal je echt de mail van de server en verplaats je het naar je lokale postvak. Dit moet je nooit meer doen. Met IMAP synchroniseert de client gewoon met de mailserver en maakt het niet uit op hoeveel apparaten je je mail wilt bekijken, op je tablet, telefoon, laptop, PC, whatever.

En ja, Outlook 365 is daar prima geschikt voor.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

abbcdcg

Quote from: Teejoo on June 10, 2018, 11:36:58
Wie heeft er ervaring met office 365?

Ja, zowel zakelijk als privé. Voor privé heb ik een Office 365 Home licentie, goed voor 5 PC's.

Quote from: Teejoo on June 10, 2018, 11:36:58
Ik wil het eigenlijk koppelen aan 2 pc's: mijn vaste thuis en mijn laptop voor als ik in het buitenland ben.

Wherever you are, Oude Pekelaar of New York, mits online verbinding.


Quote from: Teejoo on June 10, 2018, 11:36:58
Ik hoop dat het dan mogelijk is om Outlook en bepaalde mappen te synchroniseren op beide apparaten (via de cloud).

Werkt dat zoals ik denk? En gaat dat met 1 account?

Wherever you are, Oude Pekelaar of New York, mits online verbinding.

Quote from: pameijer on June 10, 2018, 13:41:51
Het synchroniseren van email is tegenwoordig niet echt meer nodig. Als je gewoon IMAP als protocol gebruikt ipv POP3 om je email met de server te synchroniseren blijft al je email gewoon op de mailserver van je provider staan. Of het nou Ziggo, Gmail, Hotmail of wat dan ook is. Met POP3 haal je echt de mail van de server en verplaats je het naar je lokale postvak. Dit moet je nooit meer doen. Met IMAP synchroniseert de client gewoon met de mailserver en maakt het niet uit op hoeveel apparaten je je mail wilt bekijken, op je tablet, telefoon, laptop, PC, whatever.

En ja, Outlook 365 is daar prima geschikt voor.

Dit dus.  ^^ , je data blijft hiermee op de server staan.


Ik gebruik zelf zowel zakelijk als privé een Exchange server, privé volstaat een IMAP server prima.

Teejoo

Quote from: pameijer on June 10, 2018, 13:41:51
Het synchroniseren van email is tegenwoordig niet echt meer nodig. Als je gewoon IMAP als protocol gebruikt ipv POP3 om je email met de server te synchroniseren blijft al je email gewoon op de mailserver van je provider staan. Of het nou Ziggo, Gmail, Hotmail of wat dan ook is. Met POP3 haal je echt de mail van de server en verplaats je het naar je lokale postvak. Dit moet je nooit meer doen. Met IMAP synchroniseert de client gewoon met de mailserver en maakt het niet uit op hoeveel apparaten je je mail wilt bekijken, op je tablet, telefoon, laptop, PC, whatever.

En ja, Outlook 365 is daar prima geschikt voor.
Ik heb tot nu toe Imap bewust niet gebruikt op mijn telefoon omdat ik dacht dat als ik iets op mijn telefoon verwijderde dat dit ook op de server gebeurde, en hij dus ook voor andere clients weg verdwijnt . Of klopt dat niet?

Tussen de PC en laptop zou dat idd geen probleem zijn. Maar neemt hij dan ook mijn hele mappenstructuur over uit Outlook?




Teejoo

Quote from: abbcdcg on June 10, 2018, 14:16:12
Ja, zowel zakelijk als privé. Voor privé heb ik een Office 365 Home licentie, goed voor 5 PC's.

Ik zie idd dat de licentie van 1 naar 5 springt, dus 5 it is.

Nog even over het syncen van mappen in Explorer? Gaat dan dat via OneDrive?

pameijer

Quote from: Teejoo on June 10, 2018, 16:28:45
Ik heb tot nu toe Imap bewust niet gebruikt op mijn telefoon omdat ik dacht dat als ik iets op mijn telefoon verwijderde dat dit ook op de server gebeurde, en hij dus ook voor andere clients weg verdwijnt . Of klopt dat niet?

Tussen de PC en laptop zou dat idd geen probleem zijn. Maar neemt hij dan ook mijn hele mappenstructuur over uit Outlook?
Ja dat klopt, handig toch? Op je foon kun je instellen dat je alleen mails van de laatste maand, 2 maand, of wat dan ook wil syncen. Dan loopt hij niet vol.

En ja, de mappenstructuur wordt ook gewoon overgenomen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Teejoo

Quote from: pameijer on June 10, 2018, 16:37:53
Ja dat klopt, handig toch? Op je foon kun je instellen dat je alleen mails van de laatste maand, 2 maand, of wat dan ook wil syncen. Dan loopt hij niet vol.

En ja, de mappenstructuur wordt ook gewoon overgenomen.
Voor mijn telefoon vind ik dat minder handig omdat ik die veel sneller opschoon. Maar voor beide PC's is dat wel wat ik wil!




pameijer

Quote from: Teejoo on June 10, 2018, 17:52:08
Voor mijn telefoon vind ik dat minder handig omdat ik die veel sneller opschoon. Maar voor beide PC's is dat wel wat ik wil!
Tsja, dat moet je dus gewoon niet doen! Als je IMAP instelt als protocol dan worden de mails van die je op je foon verwijdert gewoon overal verwijdert. En als je POP3 instelt op je foon dan trekt hij gewoon de mails van de server zodat die nooit meer op je PC's komen. 't Is kiezen of delen...
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Raphie

#10
Idd IMAP en POP NIET door elkaar gebruiken.
POP is een antiek protocol.
Met IMAP blijft alles gewoon op de server en kan je je client device als browser zien om je mail te raadplegen. Met een locale cache voor als je niet online bent.

Het concept dat je mail op ieder device individueel "ophaalt" en lokale mailtjes overal weer "verwijderd" is echt achterhaald.
JBL PRX Power!

Teejoo

Quote from: pameijer on June 11, 2018, 20:27:37
Tsja, dat moet je dus gewoon niet doen! Als je IMAP instelt als protocol dan worden de mails van die je op je foon verwijdert gewoon overal verwijdert. En als je POP3 instelt op je foon dan trekt hij gewoon de mails van de server zodat die nooit meer op je PC's komen. 't Is kiezen of delen...
Dat klopt niet helemaal. Ik haal het nu via Pop ook op meerdere toestellen op. Dat gaat door aan te vinken dat de mail op de server blijft staan voor een x-aantal dagen.

Maar desondanks bedankt voor alle input mbt de mail.