Nieuwe video: Head-fi Spotlight Luxman DA-150 en Audeze LCD2C

Started by bmateijsen, June 8, 2018, 14:23:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

Vandaag hebben we weer een nieuwe head-fi spotlight on-line gezet. Dit maal de Luxman DA-150, die wordt gebruikt als DAC en hoofdtelefoonversterker geccombineerd met de Audeze LCD2C hoofdtelefoon. De Luxman DA-150 is een 'little gem' die niet alleen als DAC maar ook als hoofdtelefoon versterker erg leuk is. Fan van de Audeze LCD2C zijn we al een hele tijd en de combinatie met de Luxman is zo ontzettend fraai.

Als jullie bepaalde producten willen zien in een nieuwe video, laat het dan weten in de opmerkingen hieronder! Veel plezier!

https://www.youtube.com/watch?v=xJ5qAe4DHJI

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Ik zie wel dat ik een domme fout heb gemaakt met de prijs: die is 1800 euro voor de DA-150.

Bas Akkerman

Ik dacht al, die is in prijs verlaagd...

Nog een kleine tip/idee. Je gaat in de video over naar andere onderwerpen. Dat is soms wat abrupt. Misschien is een overgang in de video (bijvoorbeeld tekst, wat staat er in de toekomst nog op stapel) wat duidelijker. Voor de rest, stoer om dit zo te doen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on June  8, 2018, 16:40:06
Ik dacht al, die is in prijs verlaagd...

Nog een kleine tip/idee. Je gaat in de video over naar andere onderwerpen. Dat is soms wat abrupt. Misschien is een overgang in de video (bijvoorbeeld tekst, wat staat er in de toekomst nog op stapel) wat duidelijker. Voor de rest, stoer om dit zo te doen.

Goede tip... ik probeer het op een wat losse manier te doen. Maar het is niet altijd een one-take. :D

B-art

Heb interesse in dit apparaat en moet mijn Lehmann linear, tentlabs bdac en musical fidelity vlink 192+ gaan vervangen. Heeft iemand al ervaring met dit apparaat en kan deze aanbevelen? Wordt pas in mei, dus heb nog even om te kijken en te vergelijken. Is dit een upgrade tov de separates?

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

Bas Akkerman

Ik vind de Luxman echt heel goed. Mooi kleurrijk, evenwichtig en krachtig zonder uit de bocht te vliegen. Waar wil je hem voor gebruiken?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

B-art

Zowel als hoofdtelefoonversterker en als dac in mijn stereoset met de laptop en Qobuz als bron. Ik heb de tentlabs destijds uitgekozen omdat er totaal geen stress in de muziek is, geen scherpe s klanken of iets dergelijks. Mooi analoog geluid. De Luxman moet vergelijkbaar zijn. Hilversum is voor mij een beetje ver weg om even eerst te beluisteren dus moet afgaan op reviews van anderen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Een upgrade naar een tentlabs bdac mk3 is ook een optie. Heeft nu namelijk een hoofdtelefoonaansluiting. Ik kan alleen nergens vinden of deze in tegenstelling tot de mk2 nu wel een asynchrone in plaats van een adaptieve usb uitgang heeft en ook 24/192 aan kan i.p.v. 16/44. Iemand een idee?
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Antwoord al gevonden:

https://audio-creative.nl/recensie-2/tentlabs-b-dac-digital-analoog-converter/3/

Helaas nog steeds een adaptieve usb 16/44. Is dus geen upgrade. Heb net van Magnahifi begrepen dat ook de duurdere bdac+ niet asynchroon is. Tijd om de Luxman te beluisteren.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

Antwoord van Tentlabs over de Mk2 en Mk3 bdac

In het USB stuk is niets veranderd in de MK3. Alle data wordt in de b-DAC herklokt, de discussie tussen synchroon of asynchroon is daarmee feitelijk niet van toepassing voor b-DAC.

hartelijke groet,
-
Guido
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

B-art

De Luxman DA150 heeft geen analoge ingangen zie ik nu, zoals op de DA250. Dan heb ik er ook niets aan want ik wil via de tape-loop van mijn versterker mijn platenspeler, tuner en cd-speler er ook op kunnen aansluiten.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

bmateijsen

Quote from: B-art on January 10, 2019, 15:30:17
De Luxman DA150 heeft geen analoge ingangen zie ik nu, zoals op de DA250. Dan heb ik er ook niets aan want ik wil via de tape-loop van mijn versterker mijn platenspeler, tuner en cd-speler er ook op kunnen aansluiten.

Dat klopt, de DA250 heeft dat weer wel.

B-art

De burson niet, de nieuwe musical fidelity m6s niet, de tentlabs bdac mk3 ook niet. Zijn er nog alternatieven? Of wordt het toch de DA250? Dat wordt dan doorsparen.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note