Sony RX100 VI aangekondigd!

Started by Starred, June 5, 2018, 16:38:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Quote from: Kjelt on July 30, 2018, 23:15:40
kreeg nog €75 cashback van Sony na veel keren herinneringen sturen, ze vonden de prijs die betaald was eigenlijk al te laag  :tounge:
Zo dat is brutaal zeg. wel beloven maar niet nakomen. Welke MM was dat trouwens?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Die btw dagen zijn altijd rond eind januari... Nog even geduld dan maar?!

Je krijgt eind november ook nog black friday. Het is alleen niet gezegd dat specifieke merken en types aangeboden gaan worden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Quote from: Erik on July 30, 2018, 23:21:30
Zo dat is brutaal zeg. wel beloven maar niet nakomen. Welke MM was dat trouwens?
Eindhoven.
Maar ze zijn uiteindelijk wel over de brug gekomen hoor, ik had overal kopieen van op de NAS dus had ze zo weer tevoorschijn getoverd.

LittleNinja

Het is toch een Sony cashback? Dit heeft toch niets te maken met de MM?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Kjelt

Quote from: LittleNinja on July 31, 2018, 10:48:36
Het is toch een Sony cashback? Dit heeft toch niets te maken met de MM?
Klopt het was Sony die even lastig deed.

Erik

Quote from: LittleNinja on July 31, 2018, 10:48:36
Het is toch een Sony cashback? Dit heeft toch niets te maken met de MM?
haha nee ik wilde weten welke mm wel korting gaf. Adam weigert bv.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Kjelt on July 30, 2018, 23:07:17
Ik hoop stiekem op een btw vrije mm dag, daar heb ik de vorige toen ook gehaald.
Als je dapper bent kun je bij Toby deals bestellen kost daar 950 euro. Dat ga je niet redden met MM.
Zag wel dat Foka 100 euro gratis accessoires aanbiedt.
Voor de rest weinig aanbiedingen.


Zelf nog steeds aan twijfelen het is wel acht keer zoom maar staat nog ver weg van de goedkopere hv90 en tz100 met dertig en veertig keer zoom. Wel heel andere wereld.


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Tja ik zat laatst nog te kijken naar een paar korte filmpjes die ik had gemaakt in het voorjaar met de Mk3 dat is toch echt wel een scherp vloeiend plaatje dat dat ding neerzet. Vakantie is weer voorbij dus ik heb nog even de tijd om de knoop door te hakken  :D

Erik

#33
Nou hij is vandaag besteld ik ben benieuwd. Mijn superzoom 40x was gewoon niet scherp genoeg en meer geschikt als niet al te beste verrekijker met vastleg functie.
Met 200mm/280mm en 400mm hoop er weer een jaar of 5 tegen te kunnen

Nu nog hopen dat hij aankomt gezien de vele berichten dat koeriers graag pakjes laten verdwijnen. Worden even spannende dagen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Is ie ergens in de aanbieding ?  :)

Erik

Quote from: Kjelt on October 23, 2018, 14:23:54
Is ie ergens in de aanbieding ?  :)
yep hij was altijd wel in de aanbieding dan weer even niet, maar deze week nog eens honderd eraf en alleen vandaag nog eens 5 procent eraf dus toen maar besteld 960 euro is mooie prijs lager ga ik die niet vinden het komende jaar zelfs met MM niet maar daar verwacht ik sowieso geen BTW actie meer van.
Ik weet niet of link toegestaan is anders mail je maar voor de zaak.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Zover als ik weet hebben we geen fotozaken die sponsor zijn en anders de naam noemen mag altijd.  :)

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Bedankt Erik, ik hoop dat het allemaal goed gaat, ik vind dit nu niet zo'n betrouwbare winkel eerlijk gezegd.
Chinees met een UK portaal en veel klachten maar het zou fantastisch zijn als het allemaal goed gaat.

https://www.giga.de/extra/ratgeber/specials/eglobal-central-erfahrungen-ist-der-online-shop-serioes/

Erik

#39
We gaan het zien. Ik heb met CC betaald dus kan altijd nog geld laten storneren als het goed is of beter gezegd niet goed. Ze hadden ook PayPal maar die is onbetrouwbaar gebleken als het op geld terug neerkomt dus die optie maar geskipt
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bama

Quote from: Erik on October 23, 2018, 17:08:24
We gaan het zien. Ik heb met CC betaald dus kan altijd nog geld laten storneren als het goed is of beter gezegd niet goed. Ze hadden ook PayPal maar die is onbetrouwbaar gebleken als het op geld terug neerkomt dus die optie maar geskipt


En heb je de camera binnen gekregen?

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

Nog niet maar ik geloof dat hij ondertussen eindelijk onderweg is. Sowieso las ik dat je bij deze toko geen haast moest hebben. Dus ik reken op zeker nog een volle week minimaal
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Overigens wel irritant dat zowel mij Lightroom als dxo niet meer werken met de vi en dat ik nieuwe versies van deze software pakketten moet kopen alleen om opnieuw raw te mogen bewerken. Even niet aan deze extra kosten gedacht.

Dat kost ook weer paar honderd en een abonnement op adobe welke we allebei niet gaan doen.

Eens kijken of ik wat met dng conversie kan aanvangen en dan in LR classic Importeren.
En anders houden we het wel op jpg 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Dit zul je met elke nieuwe camera hebben.
Waarom niet voor 12.00 per maand Photoshop en Lightroom?

Hoeft geen honderden euro's te kosten.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Erik

Ik doe niet zo veel meer met RAW bewerking als vroeger, meeste is jpg tegenwoordig. En voor die vier tot max acht keer per jaar vind ik het wat duur, ook voor twaalf euro de maand. Gelukkig schijnt de jpg engine erg goed te zijn.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Nahpets

Quote from: Erik on November  3, 2018, 23:18:46
Eens kijken of ik wat met dng conversie kan aanvangen en dan in LR classic Importeren.
En anders houden we het wel op jpg
Vroegah kon je met de nieuwste versie van Adobe Camera Raw (die gratis was/is) de import en meest basale correcties doen. En die ondersteunt normaal gesproken de meeste recente canera's.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Erik

Ken ik niet zal eens kijken als hij binnen is.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Met alle respect
Veel geld uitgeven voor een camera en dan niet de RAW gebruiken omdat 12.00 per maand voor Lightroom en PS te duur is.....

Je zou ook luminar kunnen aanschaffen. Kun je het ook mee en dat is eenmalig 59.00 met gratis updates gebruik deze link https://goo.gl/LzuPp1 en je support ons werk ook.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

Je blijft maar hameren dat 12€ per maand niet veel geld is. Op jaarbasis 144€. Gedurende de levensduur vd camera snel 600€.

Andere mogelijkheid is Capture One gebruiken. Is gratis voor Sony camera's voor de (enigszins) gehandicapte versie.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.