Sony RX100 VI aangekondigd!

Started by Starred, June 5, 2018, 16:38:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


Erik

#1
Zit net de reviews te kijken, leuk ding zeg.  Benieuwd hoe ver je kan inzoomen als je clear image zoom gebuikt. Gok het dubbele
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Wow, hebben!  ;D
De iets beperkte zoom is inderdaad wat me wel eens negatief opvalt bij mijn Mk3.
Groothoek mis ik zelden, heel soms bij gebouwen maar zoom inderdaad wel.
Zou mooi zijn als dat nu opgelost is en dan dezelfde processor als bij de A7 tja nu de prijs nog......

Starred


Kjelt

Pittig maar was te verwachten.
De Mk3 is qua prijs helemaal ingestort zie ik, 500 nieuw dus misschien 250-300 2e hands , dik 900 bijleggen. Eens goed over nadenken....

Erik

#5
Ik las 1300 euro. Wel een mooie handzame alleskunner voor op reis
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#6
Quote from: Kjelt on June  5, 2018, 22:27:40
Wow, hebben!  ;D
De iets beperkte zoom is inderdaad wat me wel eens negatief opvalt bij mijn Mk3.
Groothoek mis ik zelden, heel soms bij gebouwen maar zoom inderdaad wel.
CIZ al eens geprobeerd? Scheelt enorm.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Robinmull112

Mooie camera! Jammer van de hoge prijs.
Iemand die toevallig ervaring heeft met de Panasonic TZ100 of TZ200?
Bowers & Wilkins 804 D3- HTM1 D3 - DB2D - CCM 663RD | Yamaha CX-A5100 | Rotel RMB-1585 | LG OLED65C8 | Panasonic TX-P50ST60 | Oppo BDP-203 | Audioquest Rocket 88 - Water- King Cobra - Mackenzie - Sub-X  |

Kjelt

Quote from: Erik on June  6, 2018, 00:36:44
CIZ al eens geprobeerd? Scheelt enorm.
Nee help me even dat is een soort van digitale zoom ofzo ?
Om eerlijk te zijn denk ik dat ik 50% van de features van de Mk3 nog niet heb gebruikt  :tounge2:

Erik

#9
Quote from: Kjelt on June  6, 2018, 09:19:44
Nee help me even dat is een soort van digitale zoom ofzo ?
Om eerlijk te zijn denk ik dat ik 50% van de features van de Mk3 nog niet heb gebruikt  :tounge2:
Ja klopt je hebt CIZ clear image zoom waarbij Sony het in de camera doet dwz een verbeterde digitale zoom doet die bijna net zo goed zou moeten zijn als optische zoom. Dat verdubbelt je bereik al ik ga dan van 3,6 naar 7,2x zoom.
En je kan daarover heen nog eens een digitale zoom gooien dan verdubbel die nog eens naar 14x zoom.

Ik heb ooit eens getest met beide aan en thuis zelf een crop uitvoeren en via Lightroom vergroot maar ik kwam niet eens in de buurt van wat Sony klaarspeelde.

Zo ook eens in Hamburg wat foto's gemaakt s nacht van gebouwen aan de overkant van dat grote meer bij het station. Ik kon of vijf km omlopen voor een foto of de zoom gebruiken de zoom heeft me niet teleurgesteld met 14x zoom. Sony gebruikt gewoon hele goede technieken.
Echte zoom is natuurlijk beter maar CIZ doet het best erg goed. Je ziet altijd een schuifje zodra je inzoomt waar optische zoom ophoudt en digitaal begint, dus ook al staat CIZ en digitale zoom aan aan je hoeft het niet perse te gebruiken.
Als deze camera ook nog eens kan verdubbelen of zelfs verviervoudigen... Naar 400mm en zelfs eventueel naar 800mm, wauw! Zeker met vier stops stabilisatie.
Leuk speelgoed scheelt je weer een grote camera met een koffer aan lenzen meesjouwen. Alleen die prijs amai...
Zelfs met een MM btw actie of in DL kopen nog steeds te groot bedrag. Maar wel weer eens een echte stap na vijf generaties subtiele veranderingen.
Anders zou ik voor de MK3 gaan betaalbaar en goed.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Teebee

Ben juist terug van roadtrip West coast, en mijn RX100 III heeft 70% van alle foto's gemaakt.

Maar de IV is mij veel te duur geworden  :nopompom:

Starred

Quote from: Teebee on June 11, 2018, 13:00:19
Ben juist terug van roadtrip West coast, en mijn RX100 III heeft 70% van alle foto's gemaakt.

Maar de IV is mij veel te duur geworden  :nopompom:

Het gaat heel snel, dit gaat namelijk al over de 6 en niet de 4  ;) ;D

Kjelt

#12
 ;D
Ik zat verleden jaar toen ik de III kocht te twijfelen maar de IV (4 dus) was mij de meerprijs niet waard.
Nu met de VI (6 dus) is dat toch anders, die superprocessor icm met 200mm zoom, begint echt wel te kriebelen.
Sensor is nog wel hetzelfde gebleven dacht ik of is die ook geupgrade ?

Erik

Zelfde maat zelfde pixels dus nauwelijks verschil als dat er al was.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#14
Quote from: Kjelt on June 11, 2018, 13:25:41
;D
Ik zat verleden jaar toen ik de III kocht te twijfelen maar de IV (4 dus) was mij de meerprijs niet waard.
Nu met de VI (6 dus) is dat toch anders, die superprocessor icm met 200mm zoom, begint echt wel te kriebelen.
Sensor is nog wel hetzelfde gebleven dacht ik of is die ook geupgrade ?

Als jij hem nou koopt kun je ons straks vertellen of het je FF kan vervangen :D
Toch geld zat jij :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Quote from: Erik on June 11, 2018, 16:17:24
Als jij hem nou koopt kun je ons straks vertellen of het je FF kan vervangen :D
Toch geld zat jij :D
ik?  :nowink: iedere dag gaat de wekker om 6.45 niet omdat ik dat nou zo fijn en leuk vind  :D

Erik

Frank ga jij deze nog reviewen?
Staat me bij dat je z'n voorganger ook hebt bekeken en getest.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Klopt.
Heb de III en IV gehad
De III zelf langere tijd gebruikt.

Het zijn super leuke camera's voor erbij in mijn geval. Het zijn camera's die gewoon fantastische foto's maken.

Ik was niet van plan hem te reviewen op dit moment.  Maar kan Sony vragen me een sample te sturen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Kjelt

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 30, 2018, 08:57:25
Maar kan Sony vragen me een sample te sturen.
:thumbs-up: ben erg benieuwd of het de dubbele prijs vd III waard is voor fotografie.

LittleNinja

Let wel.. met CIZ kun je alleen in JPEG schieten..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

#21
Voor wie een MK6 toch net even te duur vind (1300) de MK5 is nu tijdelijk in prijs verlaagd 800 soms zelfs 750. En de mk3 zag ik voor 500.
Zelf erg tevreden met mijn mk1, afgelopen weekend meegenomen naar een meerdaags buiten festival en het is zo fijn om niet met kilo's aan camera en lenzen te lopen met dit weer. Ook even de mobiel er naast gebruikt maar dat leverde voornamelijk levenloze en weinig detailrijke foto's en video's op.
Ik mis alleen wel wat meer zoom, de 8x optische zoom zou hier erg helpen aangezien ik niet meer vooraan kan staan. 3,6 zoom is toch wat weinig al helpt de CIZ erg goed naar bijna 8x.
Dus voor mij is de mk6 wel eens kanshebber als ik nog wat geld overheb, de kwaliteit van de lenzen is zoveel beter dan de concurrentie met softere lenzen en kleinere sensor.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ik hoop stiekem op een btw vrije mm dag, daar heb ik de vorige toen ook gehaald.

Erik

#23
Quote from: Kjelt on July 30, 2018, 23:07:17
Ik hoop stiekem op een btw vrije mm dag, daar heb ik de vorige toen ook gehaald.
Scheelde 16 procent he. Dat zou al wat helpen. Wel even zoeken welke MM daaraan meedoet. Al blijft 1100 nog steeds een serieus bedrag.
Heb nog even goedkope zooms overwogen die aan zelfs tot 50x zoom. Maar beter gaan voor goede foto's, dan foto's waar je later toch niet tevreden mee bent. Al kan ik niet uit ervaring praten over goedkope zoom camera's.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Ja inderdaad 16% terwijl ze 4% duurder waren dan de bekende online fotozaken zoals konijn en express  ;) kreeg nog €75 cashback van Sony na veel keren herinneringen sturen, ze vonden de prijs die betaald was eigenlijk al te laag  :tounge: