SACD branden

Started by paulkokkie, June 2, 2018, 12:47:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

paulkokkie

Is het mogelijk om sacd-iso bestanden te branden op cd/dvd en zoja welk programma heb ik daar dan voor nodig?
Met Burn lukt het niet.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

HAL

Is rippen en branden als DTS cd een optie?

paulkokkie

Quote from: HAL on June  2, 2018, 13:16:19
Is rippen en branden als DTS cd een optie?
Ik weet eerlijk gezegd niet of mijn Marantz cd speler dat aankan, maar kan ik altijd proberen, welk programma gebruik ik daar dan voor?
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

HAL

Quote from: paulkokkie on June  2, 2018, 13:19:23
Ik weet eerlijk gezegd niet of mijn Marantz cd speler dat aankan, maar kan ik altijd proberen, welk programma gebruik ik daar dan voor?

Rippen met xld naar WAV en dan branden als audio-cd. Je speler moet dan wel digitaal zijn aangesloten. http://tmkk.undo.jp/xld/index_e.html

HAL

Ik lees nu dat het niet mogelijk is om een sacd op een MAC te lezen. Het kan dus niet zomaar.

paulkokkie

#5
Ik heb ook Windows op die Mac draaien, maar daar heb ik het provleem dat de superdive als vm wordt gezien.

En ik moet dual-layer schijfjes hebben.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)


Fox

Ik brand ze gewoon op een DVD met Nero

https://www.techwalla.com/articles/how-to-burn-an-sacd

* overigens wel eerst de ISO uitpakken

TopGun2010

Er zijn nog genoeg iso's te vinden op usenet. Zelf een copy maken van een originele sacd is volgens mij niet mogelijk. Dat kon in het verleden alleen met een oude xbox. Mijn Denon cd speler kan wel dsf files afspelen, vanuit een iso maak ik dsf files en deze brand ik op dvd.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Fox

Quote from: TopGun2010 on June 25, 2018, 07:45:11
Er zijn nog genoeg iso's te vinden op usenet. Zelf een copy maken van een originele sacd is volgens mij niet mogelijk. Dat kon in het verleden alleen met een oude xbox. Mijn Denon cd speler kan wel dsf files afspelen, vanuit een iso maak ik dsf files en deze brand ik op dvd.

is wsl een beperking van het model, want mijn Denon DMB-2012 BD-speler kan het wel.... en natuurkijk mij Oppo ook