Projectie op de muur

Started by millon, June 2, 2018, 12:44:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

millon

Ik overweeg TV en films te gaan kijken met een projector en dan direct op de muur.
Zijn de huidige muurverven voor projectors goed genoeg om een redelijk beeld te krijgen in een half donkere kamer?
Of ontkom ik niet aan een vast scherm?

En gaat een zwart kader veel meerwaarde geven?

Ik wil dan de TW650 of een duurdere Short trow projector plaatsen.
Schermgrote circa 100inch

https://youtu.be/_8Db_L-H1N0

https://youtu.be/D5bf10yJD3M

HJ

Een redelijk beeld krijg je met normale verf al, ik heb geen ervaring met speciale projectie verf.
Met een goed scherm zal het beeld sowiso mooier zijn maar er hangt dan altijd een scherm of een casette aan de muur.

Zorg er wel voor dat de muur mooi vlak is.

Als je ruimte niet goed donker is krijg je ook geen goed plaatje. immers, het donkerste zwart in het plaatje is hetgene je ziet als de lamp heen licht geeft...


Verstuurd vanaf mijn telefoon.


HJ

Is je ruimte echt Half donker? Beste investering zou imo gordijnen etc zijn (indien mogelijk)

In jouw geval zou je de muur mss beter grijs kunnen maken om betere zwart waardes te krijgen omdat je niet goed kunt verduisteren.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.


millon

Quote from: hans. on June  2, 2018, 13:00:40
Is je ruimte echt Half donker? Beste investering zou imo gordijnen etc zijn (indien mogelijk)

In jouw geval zou je de muur mss beter grijs kunnen maken om betere zwart waardes te krijgen omdat je niet goed kunt verduisteren.

Verstuurd vanaf mijn telefoon.

Ik heb al ervaring met een 1200lumen projector, maar dan moet de kamer echt donker zijn.

Een grijze muur overweeg ik zeker.
De projectorverf is wel erg duur!

https://youtu.be/jvqhOna5umk

millon

Als je toch naar deze uitgebreide test kijkt, is verf niets.

Wie weet welk merk en type de winnaar is?
Duur?

https://youtu.be/fTej3rprFG4

jossie

#5