"live"

Started by buizesmurf, June 1, 2018, 21:39:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

buizesmurf

Het hifi virus is weer aan het kriebelen.Ik heb al een mooie set,maar ik heb een zolderruimte ongeveer 70m2 groot die niet benut word.Is al redelijk aangekleed en staat zo goed als leeg.
Ik speel met de gedachte om eens met hoorns wat uit proberen,vooral om dat life gevoel.
WAF factor speel geen enekel rol hier.
Zijn er hier mensen met hoornluidsprekers?
Met buizeversterkers heb ik al alvaring,maar nog nooit in combinatie met hoors.
graag u ervaringen.Ik ga vooral voor zelfbouw,die ik zelf niet bouw.....
Dus alles sugesties,ervaringen zijn welkom.....

Rowdy

Trianglel luidsprekers i.c.m. buizenversterkers wordt meestal als zeer aangenaam gezien.

KayaRahnee

Quote from: Rowdy on June  1, 2018, 21:45:23
Trianglel luidsprekers i.c.m. buizenversterkers wordt meestal als zeer aangenaam gezien.

Als ik het goed begrijp zoekt buizesmurf het meer in zelfbouw hoornluidsprekers.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Rowdy

Vroeger stond in Elektuur Luidspreker Special zelfbouw in van Electro Voice.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Roksan

KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

take5

Quote from: buizesmurf on June  1, 2018, 21:39:35
Ik heb al een mooie set,maar ik heb een zolderruimte ongeveer 70m2 groot die niet benut word.Is al redelijk aangekleed en staat zo goed als leeg.
Ik speel met de gedachte om eens met hoorns wat uit proberen,vooral om dat life gevoel.
WAF factor speel geen enekel rol hier.

Man man wat een luxe!! Ga je deze prachtige gelegenheid ook aangrijpen om de akoestiek zo goed mogelijk aan te pakken? Ik ben (naast jaloers) heel benieuwd wat je ervan gaat maken. 70m2!!

chansig

Je gaat dan ook veel live opnames draaien ? Of wat bedoelen "we" eigenlijk met live gevoel ?

Wel een mooi project...ga het ook volgen. Foto's zijn verplicht. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

buizesmurf

Quote from: take5 on June  2, 2018, 09:41:21
Man man wat een luxe!! Ga je deze prachtige gelegenheid ook aangrijpen om de akoestiek zo goed mogelijk aan te pakken? Ik ben (naast jaloers) heel benieuwd wat je ervan gaat maken. 70m2!!

Inderdaad,ik heb veel geluk.
hieronder de stereo set vandaag
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166597.msg3112421#msg3112421
Na vele jaren en een verhuis uitgerijpt.Zeer mooie weergave.Alleen de ruimte is redelijk beperk.2.80x4. Met studio opnames is alles ok.Maar om echt live gevoel te hebben heb je naast een goede weergave ook de ruimte nodig.Dus dacht ik waarom niet eens met hoorns proberen.Alleen totaal geen ervaring ermee.
Heb ook lang home cinema gehad,maar sinds de verhuis is die blijven staan en overgenomen door mijn zoon.Maar eigenlijk doen we dat samen,alleen niet bij mij thuis.
Nu heb ik een zolderverdieping vrij.....

buizesmurf




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

buizesmurf

Dit is de zolderruimte.Alleen staat er pal in het midden een steunbalk


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Staaled

De live sensatie is eerder een gevolg van geringere dynamische compressie en lage vervorming bij hoge volumes.
Hoorns kunnen dat , maar een hybride systeem kan dat net zo goed vervullen.

Kijk een in de PA hoek om een idee te krijgen in deze.
Zoals :
http://aureabylw.com/models/aurea-26-dsp/
www.jtrspeakers.com
www.danleysoundlabs.com
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

buizesmurf

Eerst wat info verzamelen.Hopelijk kan ik er na de vakantieperiode aan beginnen.
Aan de ruimte zelf wil ik niet al te veel veranderen,buiten mischien vloerkleed en paar akoestische aanpassingen indien nodig...en het is een hobby...liefhebbers die links of rechts nog wat hebben liggen i.v.m. hoorns...laat maar weten...o ja beperkt budget....


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

solitaire

Geen idee hoever je al een overzicht hebt wat er verkrijgbaar is en wat daarvan voor jouw gebouwd kan gaan worden, maar BD-design zit gewoon in Nederland en heeft kant-en-klare producten zowel als custom-made ontwerpen. Geen gekke plek om tijdens je zoektocht eens te bezoeken denk ik.

http://www.bd-design.nl/contents/en-us/d196_DIY.html

Verder is er zo veel, geen idee waar ik moet beginnen je vrij algemene vraag te beantwoorden :yin-yang:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Xander32

Voor het betere live gevoel;    https://www.ticketswap.nl


::)  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirk

Quote from: buizesmurf on June  2, 2018, 10:16:24
Inderdaad,ik heb veel geluk.
hieronder de stereo set vandaag
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=166597.msg3112421#msg3112421
Na vele jaren en een verhuis uitgerijpt.Zeer mooie weergave.Alleen de ruimte is redelijk beperk.2.80x4. Met studio opnames is alles ok.Maar om echt live gevoel te hebben heb je naast een goede weergave ook de ruimte nodig.Dus dacht ik waarom niet eens met hoorns proberen.Alleen totaal geen ervaring ermee.
Heb ook lang home cinema gehad,maar sinds de verhuis is die blijven staan en overgenomen door mijn zoon.Maar eigenlijk doen we dat samen,alleen niet bij mij thuis.
Nu heb ik een zolderverdieping vrij.....
imo is een live gevoel niet afhankelijk van een grote(re) ruimte, wel van een keten en vooral de speakers die dat kunnen weergeven (zie reply Staaled) + in de eerste plaats een ruimte die dergelijke dynamiek & volumes aan kan...en net dàt heeft weinig tot niets met de afmeting as such te maken
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Staaled

#16
Ik zou deze https://www.kv2audio.com/products/esr-series/esr215.html  er nog aan willen toevoegen.

Hoorns zijn weer erg audiofiel en voordat je het weet wordt je een buizenversterker aangesmeerd omdat het allemaal niet zo hard hoeft en intiem en betrokken moet klinken :yawnee:

Denk ook na over krachtige subs en mogelijk midbassmodules. Valt daar een gat in output zakt het geheel in elkaar.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Staaled

#17
Ha , ik let helemaal niet op de forumnaam van TS of zijn huidige set. :D

Gaarne verduidelijking mbt je idee over live. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

buizesmurf

Alvast bedankt voor de vele tips..

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

buizesmurf

Quote from: KayaRahnee on July 30, 2018, 11:40:56
Misschien vind je deze wel wat:
https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m1307494225-unieke-zelfbouw-backloaded-horns.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

Mooi,maar heb eerlijk gezegd geen luistervaring met zulk een speakers.Zijn er in onze regio in provincies Limburg,Anwerpen of vlaams-brabant liefhebbers van hoornspeakers?