foto's uploaden onmogelijk

Started by solitaire, June 1, 2018, 14:42:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

foto uploaden op het 'markt' board ... OK, goed ... als 'de beveiliging' dit toestaat :devil:

nu overkomt me dat al voor de zoveelste keer

niets gaat over welke limiet dan ook, alles is JPG

het zit schijnbaar in de naamgeving van de bestanden:
goed zijn
DSC00743
DSC00753
DSC01613-
DSC01619-
DSC01624-
DSC01628-

niet door de beveiliging komen
DSC00746
DSC00745 (is exact dezelfde foto als DSC00746)
DSC01421-

ook het stuk voor stuk proberen toe te voegen dmv. 'verander' werkt niet

als ik de twee probleem-foto's hernoem als a (was DSC00743) en b (was DSC01421-) gaat het uploaden goed ...


ik heb het er wel mee gehad eigenlijk :angel:


edit/PS   bij het plaatsen van foto's ... zorg dat je je tekst safed, anders ben je alles kwijt .... (en nu ben je alsnog de opmaak zoals je die voor ogen had kwijt ...)
Hinterm Horizont geht's weiter.

J.A.F._Doorhof

Geen idee.
Maar geef ze eens unieke namen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

StefaanD

#2
test met naamgeving

[edit]dacht even dat alles in één pot op de server werd bewaard, maar dat is niet zo. Misschien wel binnen een gebruikersmap. Geen idee eigenlijk hoe SMF zijn bijlages eigenlijk fysiek bewaard.
[/edit]

solitaire

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  1, 2018, 15:36:50
Geen idee.
Maar geef ze eens unieke namen.

?

iedere naam in gebruik is een unieke naam
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#4
Quote from: StefaanD on June  1, 2018, 15:38:13
test met naamgeving

[edit]dacht even dat alles in één pot op de server werd bewaard, maar dat is niet zo. Misschien wel binnen een gebruikersmap. Geen idee eigenlijk hoe SMF zijn bijlages eigenlijk fysiek bewaard.
[/edit]

[lekker geslapen, nu bezig langzaam wakker te worden, en in mijn hoofd gaat plots een lampje branden]


Het zou dus kunnen zijn dat ik ooit eerder op dit forum een foto als bijlage heb geupload met een zelfde naam ? En dat die daarom nu tegengehouden worden ... (nu snap ik ook wat Frank waarschijnlijk bedoeld).

Theoretisch zou dat kunnen, mijn camera geeft iedere nieuwe foto natuurlijk een unieke naam, maar om verschillende redenen hernoem ik sommige in het proces van selecteren/editten tbv. uploaden. Maar het geven van een al bestaande naam zou met zoveel foto's / namen (13400 grofweg, vlgs mijn PC, waarvan maar een ieniemienie aantal geplaatst op dit forum) wel erg toevallig zijn ...


OK, dat wetende (ik ga er toch maar even van uit dat dit de reden van het euvel is) zal ik hiermee rekening gaan houden vanaf nu ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

StefaanD

Dat zou het inderdaad kunnen zijn, maar zou het zelf eens verder moeten testen om dit te bevestigen/ontkennen.

Zal in ieder geval zo zijn dat bijlages fysiek worden bewaard ipv in de database van het forum. Mijn testje was gewoon een foto geleend van iemand anders en deze nogmaals opgeladen, en dat werkt zonder problemen, dus mijn vermoeden was dan dat de bijlages per gebruiker bewaard worden maar helemaal zeker ben ik dit niet.

Probleem wat je ondervonden heb, heb ik hier zelf nog niet voorgehad ... maar zoveel foto's plaats ik nu ook weer niet  :smile:

J.A.F._Doorhof

Iemand anders kan bv ook die naam gebruikt hebben bv. Volgens mij hernoemd het forum de foto's niet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

solitaire

twee foto's met hezelfde file format en dezelfde fil name uploaden kan wel ....

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=168787.msg3158150#msg3158150
Hinterm Horizont geht's weiter.

pieper

Ik heb hetzelfde probleem het lijkt compleet willekeur wat wel kan en wat niet
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

wil

Er gaat echt iets niet lekker met het posten van afbeeldingen...

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | Pro-Ject Phono Box MkII
Funk BS2 | Nordost Blue Heaven | Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

mijkie

Hier vandaan gaat het ook verre van soepel, ik plaats mijn foto's daarom ook via Tapatalk, dat gaat vlekkeloos .....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

J.A.F._Doorhof

Geen idee
Wat voor melding krijg je ?
Als het via tapa wel goed gaat kan het iets met je browser zijn.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AudioEnZo

#12
Via Tapatalk wordt het op de servers van Tapatalk gezet, niet op de HTForum server, dus dat kan het verschil zijn.

mijkie

Quote from: AudioEnZo on August  2, 2018, 11:45:20
Via Tapatalk wordt het op de servers van Tapatalk gezet, niet op de HTForum server, dus dat kan het verschil zijn.

daar heb ik geen sjoege van, t gaat beter als via t forum zelf  ;D
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

stevieB

Heeft er al iemand een sluitende oplossing; wil graag wat spullen gaan aanbieden op het forum, maar krijg met geen mogelijkheid een foto gepost  :embarassed: :embarassed:

Dank voor input... :withstupid:

Gr StevieB
Under construction.....

donaldk

#15
testje.

Edit,deze ging wel, het is dus niet dat permissies voor de hele categorie verkeerd staan, of zoiets dergelijks.

stevieB

Quote from: donaldk on August 12, 2018, 13:17:10
testje.

Edit,deze ging wel, het is dus niet dat permissies voor de hele categorie verkeerd staan, of zoiets dergelijks.

Mooie foto: maar hoe krijg je de foto in 6kb gepropt??? Ik heb de zoekfunctie gebruikt en de helpfunctie doorgespit maar kom niet het gewenste antwoord tegen. Zou jij/of iemand mij hiermee op weg willen en kunnen helpen?

Gr StevieB
Under construction.....

donaldk

#17
Geen idee, wist niet dat het zo klein was. Plaatje heb ik niet zelf gemaakt.

Forum past het plaatje aan, want deze was 350-400 kilobyte en niet de 45 die er hier bij vermeld wordt.

stevieB

Quote from: donaldk on August 12, 2018, 15:23:24
Geen idee, wist niet dat het zo klein was. Plaatje heb ik niet zelf gemaakt.

Forum past het plaatje aan, want deze was 350-400 kilobyte en niet de 45 die er hier bij vermeld wordt.

Bedankt voor je input; heb het nu via een progje op internet verkleind en dat werkt wel! Hoewel omslachtig...het werkt!  O0

Gr StevieB
Under construction.....

J.A.F._Doorhof

Er is een max grote.
Maar we hebben die behoorlijk hoog gezet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

solitaire

Van pure ellende host ik foto's extern. Uploaden op HTf is een puinhoop: zonder opgaaf van reden onmogelijk of wel mogelijk maar in hand-stand oid.

Kom eindelijk eens met een goede uitleg of een goede werkwijze, want dit is pre-historisch.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kjelt

Vertel eerst maar eens wat jij doet.
Honderden andere users hebben er geen problemen mee.
Met je iphone een 20Mpixel foto schieten en uploaden werkt niet, ze moeten een beetje redelijke grootte hebben ivm de hostingkosten.

J.A.F._Doorhof

Ik upload ook zonder problemen
We hebben de grote onlangs zelfs aangepast. Maar 20mp of zelfs 4mp is natuurlijk te groot.

Ik zit op meerdere fora en de meeste hanteren gewoon limieten. Zelfs fotografie fora.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

solitaire

Zal mijn toon eerst eens aanpassen: had gisteren meer dan 8uur in de trein gezeten, een trein met technische problemen (remmen sloegen steeds aan ... erg onprettig als je 150km/u oid. rijdt ...), kwam thuis en ik kon weer eens niet uploaden ... had het even helemaal gehad.

Maar goed geslapen vannacht, en kan er weer tegen :)

De uploads van gisteravond zijn
- rond 600kB groot
- JPG
- uniek naamgegeven
- gestript van EXIF

Lees deze thread en deze klachten zijn niet uniek voor mij. Sinds enkele maanden zit ik uitgebreid op alternatieve audio-fora en posten gaat 100% vlekkeloos, net als incidentele uploads elders op WWW.
Daarnaast is het lachwekkend hoeveel foto's in handstand op dit forum terechtkomen, tot grote frustratie van Jean et Alleman (soms zet ik er wel eens een paar recht, om maar aan te geven dat dat probleem mij dan weer niet treft).
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kjelt

#24
Resolutie?
Gaan alle fotos fout of sommigen ?

Ik heb er zelf nooit last van moet ik zeggen, save ze wel als max 1280 breed als jpg via PaintShopPro gewoon om ruimte te besparen.
De software voor dit forum is van een 3de partij, we kunnen eigenlijk alleen maar steeds de nieuwere versie installeren , aan de software zelf knutselen zit er niet in, en misschien maar goed ook anders is het dadelijk helemaal kapot  :D

Maar aan de error log te zien ben je niet de enigste , gaat zeker 5 keer per dag bij iemand verkeerd.  :(