NAD M12/M50/M50.2/Bluos module

Started by fla-ts, June 1, 2018, 08:11:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fla-ts

Gezien "het grote NAD topic" niet meer actief is

even terug naar M50 versus MDC BluOs 2 module.
Ik bezit een M50 en een M12 (met hdmi module) en wil een stapje beter, de M50.2 zie ik niet zitten vanwege de ingebouwde hd's en het feit dat ik de cd afspeel en rip mogelijkheid nooit gebruik. Nu ben ik Roon aan het uitproberen, die heb ik geïnstalleerd op een externe SSD die aan de Synology Nas (6GB) gekoppeld is ... Roon + M50 werkt prima al is Roon wat wennen voor een verslaafde bluos gebruiker die ik ben.
Nu zit ik met het plan om een MDC module in de M12 te plaatsen om vervolgens de M50 van de hand te doen en Roon te gaan testen met toevoeging van een Metrum Ambre aan de M12.
Misschien, ik zeg wel misschien wordt die bewuste Ambre van Metrum wel mijn nieuwe (hoofd) streamer

scoc

Quote from: fla-ts on June  1, 2018, 08:11:56
Gezien "het grote NAD topic" niet meer actief is

even terug naar M50 versus MDC BluOs 2 module.
Ik bezit een M50 en een M12 (met hdmi module) en wil een stapje beter, de M50.2 zie ik niet zitten vanwege de ingebouwde hd's en het feit dat ik de cd afspeel en rip mogelijkheid nooit gebruik. Nu ben ik Roon aan het uitproberen, die heb ik geïnstalleerd op een externe SSD die aan de Synology Nas (6GB) gekoppeld is ... Roon + M50 werkt prima al is Roon wat wennen voor een verslaafde bluos gebruiker die ik ben.
Nu zit ik met het plan om een MDC module in de M12 te plaatsen om vervolgens de M50 van de hand te doen en Roon te gaan testen met toevoeging van een Metrum Ambre aan de M12.
Misschien, ik zeg wel misschien wordt die bewuste Ambre van Metrum wel mijn nieuwe (hoofd) streamer

Ik heb ook eerder mijn Nad M50 verkocht na 5 jaar en ik vond het een fantastisch toestel en heb lang getwijfeld om deze te verkopen. Ik ben over op Roon en ja dit is zeker wennen wat gebruik betreft. Ik gebruik momenteel een Intel Nuc als Roon core en tijdelijk ook als Endpoint (dat wil ik nog veranderen door Roon Ready endpoint in mijn nieuwe versterker).

Nu de Nad M50 was beter als streamer dan de Intel Nuc met Roon core maar dit lijkt me maar normaal gezeien het prijsverschil factor 5x. Maar stel de Nad M50 100% was dan is mijn huidige Intel Nuc met Roon core toch zeker 75%.

Wat ik in je verhaal niet helemaal snap is. Wanneer je de MDC bluos module toevoegt heb je een Roon Ready endpoint en heb je geen aparte Metrum streamer nodig.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050