Powerline adapters, zijn deze "hoorbaar" ?

Started by Malignant, June 1, 2018, 07:39:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Malignant

Achter in de tuin bij ons is het wifi bereik gewoon echt ruk, en helaas krijg ik het niet helemaal lekker met een repeater in de keuken er bij.

Singaal is benodigd om de Sonos correct te laten werken en eventueel een beetje te surfen ofzo.
Geen zware dingen verder.

Heb al heel wat oplossingen bedacht, maar ik denk dat het als het volgt gaat worden.

Gezien ik toch nog het stopcontact in de overkapping moet verplaatsen wou ik een Powerline Wifi AP in een IP65 kast hangen buiten.
Op deze manier heb ik in de tuin een WifI AP waar alles als het goed is mee moet werken. En omdat het in een IP65 kast zit kan ik het gewoon het hele jaar laten hangen.

Waar ik alleen nog een beetje mee zit is, ga je "last" krijgen van een Powerline adapter op de AV installatie ?

Zoals het er nu uit ziet zal de Powerline adapter op dezelfde groep ( misschien wel het zelfde stopcontact ) er in gaan als waar de AV apparatuur op aangesloten zit.
En omdat er een signaal op de stroom lijn komt te staan wat er eigenlijk niet hoort ben ik heel erg benieuwd wat hier de uitwerking van is.

Zijn er mensen die het hebben ?
Ik ben zo bang dat ik het ga horen of zien, omdat je toch een extra singaal toe gaat voegen wat er door de apparaten wel uitgefilterd gaat worden.
Maar ik neem aan dat de "kwaliteit" van je stroom er niet op vooruit gaat.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Sopper

Ik heb 3 devolo's in huis
Mijn switch die mijn apparatuur bedraadt is zelfs direct aangesloten op een devolo
Nog nooit enig verschil kunnen waarnemen in audiokwaliteit
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

W.Otter

3 devolo 1200+ gehad maar kunnen geen enorme bandbreedte aan. Theoretisch geven ze zo'n 900mbit door op dezelfde stroomgroep. Echter met het streamen van grote bestanden 'stikt' de devolo.

Ik ben overgestapt op een mesh netwerk. Ik heb gekozen voor ubiquiti amplifi HD

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Sopper

Quote from: W.Otter on June  1, 2018, 08:19:26
3 devolo 1200+ gehad maar kunnen geen enorme bandbreedte aan. Theoretisch geven ze zo'n 900mbit door op dezelfde stroomgroep. Echter met het streamen van grote bestanden 'stikt' de devolo.


Vreemd, ik heb werkelijk nog nooit een hick up gehad, ook niet met films van 80 GB vanaf NAS op zolder
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Malignant

Zoals al aangegeven, qua capaciteit zal het allemaal wel meevallen.
Het streamen van radio via de sonos of lossless via de NAS zal het zwaarste zijn.

Waar ik me zorgen om "maakte" was of het hoorbaar was of niet.

Moeten de adapters trouwens in dezelfde groep zitten of maakt dat ook niet uit ?
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

Sopper

Quote from: Malignant on June  1, 2018, 10:51:01

Waar ik me zorgen om "maakte" was of het hoorbaar was of niet.

Moeten de adapters trouwens in dezelfde groep zitten of maakt dat ook niet uit ?

We zouden een hele discussie kunnen beginnen of je verschil kunt horen in 110001101001, maar laten we dat niet doen. De data komt aan en dat er ook stroom door dezelfde draad loopt maakt niets uit, althans bij mij niet.

Ik heb de eerste adapter in de meterkast stopcontact, vlakbij mijn ziggo router.
De 2e in de huiskamer en de 3e op de slaapkamer. Dat zijn zeker niet dezelfde groepen, dus dat werkt.
Volgens mij wordt het wel geadviseerd...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

myself

De hoogfrequente 'ruis' die poweradapters veroorzaken zit door je hele stroom netwerk en gaan dus ook je versterker in.
Of je versterker daar gevoelig voor is, is afh van je versterker en of je dit kan horen op je set.

Uitproberen dus. Ik ben iig blij dat ik overgestapt ben op wired netwerk 2 jaar geleden voor die ene aansluiting waar ik de poweradaptors voor nodig had


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Sopper

Quote from: myself on June  1, 2018, 13:53:20
De hoogfrequente 'ruis' die poweradapters veroorzaken zit door je hele stroom netwerk en gaan dus ook je versterker in.
Of je versterker daar gevoelig voor is, is afh van je versterker en of je dit kan horen op je set.

Uitproberen dus. Ik ben iig blij dat ik overgestapt ben op wired netwerk 2 jaar geleden voor die ene aansluiting waar ik de poweradaptors voor nodig had


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Bijzonder verhaal... zelfs de meest crappy powersupply van een versterker zou deze hoogfrequente "ruis" eruit moeten filteren
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

myself

Quote from: Sopper on June  1, 2018, 20:30:47
Bijzonder verhaal... zelfs de meest crappy powersupply van een versterker zou deze hoogfrequente "ruis" eruit moeten filteren
Je gebruikt het juiste woord: 'zou'

En zie bijv dit artikel: https://www.essentialsound.com/power-cable-technology.htm


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

Sopper

Quote from: myself on June  1, 2018, 21:27:59
Je gebruikt het juiste woord: 'zou'

En zie bijv dit artikel: https://www.essentialsound.com/power-cable-technology.htm


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Sorry, wat een onzin, dat is gewoon marketing verkooppraat.
Maar goed, ieder z'n ding...

Back on topic: gewoon proberen dus; bij de meeste is er geen waarneembaar verschil in geluidskwaliteit.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

myself

Input vanaf wat andere forums: http://forums.naimaudio.com/topic/do-powerline-adaptors-effect-hi-fi-sound-quality?reply=41128645007322485

In het kort: als je ook een platenspeler aan je set hebt hangen, gebruik dan zeker geen powerline adapters. In de andere gevallen gewoon testen.

Ik ben blij dat ik ze niet meer heb. Ik weet ook zeker dat ik op mn slaapkamersetje boven echt geen verschil ga horen


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Stereo: Linn Selekt Edition dual mono Organic + Klimax Twin, Arcam CD33T, B&W 802D3
HT: Sony A84J (65"), Arcam AVR300 + DV79, VU+ Ultimo 4K, Rel strata II
LS.kabel: Crystal Cable Ref. Diamond, Digitaal: Siltech, Chord, Analoog: Crystal Ref. Diamond, Stroom: Crystal Cable Reference/AQ Blizzard, Vibex, Kemp powerstrip

W.Otter

Nee ik hoorde het niet

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Sopper on June  1, 2018, 08:59:47
Vreemd, ik heb werkelijk nog nooit een hick up gehad, ook niet met films van 80 GB vanaf NAS op zolder
Das bijzonder, hier een splinternieuw huis met dito bedrading, zelfde groep maar 4k bdmv vond ie niet leuk. Bedraad rechtstreeks daarentegen was geen probleem

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF