[Projector] Nec VT46 of Sanyo Z1

Started by -=Error323=-, May 2, 2004, 10:53:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-=Error323=-

hoi

ik volg dit forum toch al bijna een jaar op de voet en nu ben ik van plan om zelf een projector te kopen.
Ik ben nog student, dus het zal zeker een goedkopere projector worden.

momenteel heb ik 2 projectoren op het oog, waar ik dus een keuze uit moet maken.
Kunnen jullie me een beetje helpen?

Nec VT46:
http://www.projectorpeople.com/projectors/projspec.asp?itemid=8911&itmname=NEC+VT46

Sanyo Z1:
http://www.projectorpeople.com/projectors/projspec.asp?itemid=1155&itmname=Sanyo+PLV%2DZ1

de projector wil ik gebruiken om naar dvd te kijken op mijn kamer, deze is overigens niet overdreven groot:
3m45 op 3m85.
het is de bedoeling dat ik via computer dvds en andere zaken eventueel games, of divx projecteer op mijn muur.
mijn kamer is ook helemaal verduisterbaar.

alvast bedankt
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

Erik

het scheelt als je verteld wat je ermee wilt gaan doen, wat verwacht je ervan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

-=Error323=-

Quote from: Erik on May  2, 2004, 11:52:41
het scheelt als je verteld wat je ermee wilt gaan doen, wat verwacht je ervan.

ik heb de startpost veranderd. alle informatie staat erin.
als je nog dingen wilt weten, vragen maar...

thx
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

tan1415

Ik heb beide projectoren bekeken. IMO is de Z1 veel beter dan de VT46.
Een idee is om de TW10 te bekijken....die heeft een shortthrow lens. Zelfs van korte afstand een grote beeld te projecteren.

Vergelijk maar de Z1 en TW10 op projectorcentral en je ziet dat de TW10 instaat is om veel groter te projectoren. Misschien niet onbelangerijk in een kleine kamer.

Erik

z1 heeft ook relatief veel last van stof in de pj = groene vlekken op het beeld.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

-=Error323=-

Quote from: tan1415 on May  2, 2004, 23:27:32
Ik heb beide projectoren bekeken. IMO is de Z1 veel beter dan de VT46.
Een idee is om de TW10 te bekijken....die heeft een shortthrow lens. Zelfs van korte afstand een grote beeld te projecteren.

Vergelijk maar de Z1 en TW10 op projectorcentral en je ziet dat de TW10 instaat is om veel groter te projectoren. Misschien niet onbelangerijk in een kleine kamer.

is er een mogelijkheid om het stof uit de Z1 te halen?
en hoe zit het met de TW10 qwa kleuren? heb je die al kunnen vergelijken?

als ik eerlijk moet zijn, ik weet echt nergens een winkel zijn in of rond gent die projectors staan heeft of verkoopt, anders was ik zelf ook al eens gaan kijken.
misschien weten jullie er een zijn?

thx
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

Erik

Stof schijn je zelf, als je dapper bent met een spuitbusje perslucht te kunnen wegspuiten.

Er staat bovenin de groep projectors een lijst met mensen die hun PJ gratis demonstreren. Kijk eens of er een Z1/TW10 tussenstaat.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill