Review: Epson EH-TW9300 / EH-TW9300W - Zeer uitgebreid

Started by Mediasluis, April 2, 2017, 23:07:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mediasluis

Epson is eind vorig jaar binnen gekomen met een projector serie die videoland deed opschudden. De specificaties waren veelbelovend en ik keek er dan ook naar uit om deze projectors zelf te mogen aanschouwen.
Terwijl de andere merken elk jaar met een nieuwe release kwamen, bleef Epson maar weg met hun nieuwe opvolger en kon op een gegeven moment niet meer meekomen met de concurrentie. Nu zijn ze terug en slaan meteen hard toe ook. Ja Epson heeft een hoop verandert aan deze opvolgers van de TW7200 en TW9200 serie, want het betreft hier dan ook echt een serieuze upgrade en zorgt ervoor dat de concurrentie nu ook echt met iets nieuws moeten gaan komen in plaats van een paar % meer toename in licht of een beetje soepelere videobewerking. Voor het mooie bedrag dat je voor deze Epson EH-TW9300 neerlegt krijg je een bak met licht in combinatie met een zeer diep zwart in het beeld. Tevens ook een zeer goede lens en dat moet ook wel want deze projectors hebben de mogelijkheid om in de nieuwe 4K Ultra HD standaard van nu te kunnen projecteren door middel van de 4K Enhancement compleet met HDR mogelijkheid dat er ook aan toegevoegd is. Dit alles in met een beeldbewerking van 10Bit en een kleurschakering van 1.07 Miljard kleuren.
Vanuit de doos zie je niet meteen hoe mooi en diep het beeld kan zijn wat deze projectors kunnen weergeven. Beide series zijn er flink op vooruit gegaan, maar dat zie je pas goed nadat deze zijn gekalibreerd in de ISF standaard. Deze nieuwe line-up van Epson plaatst zich ontzettend mooi tussen de Sony VPL-HW serie projectors en de instapper van JVC  in. Zo heb je voor elk budget nu een mooie opklimmende keuze in de wereld van serieuze videoprojectie. Zeg nou zelf,... de beleving van een film zal op je TV nooit zo´n impact hebben als met een levensgrote videoprojectie in je eigen bioscoop thuis.

Wat mijn bevindingen zijn bespreek ik in deze uitgebreide review met foto's en metingen waar ik zo'n beetje elk deel ven deze projector behandel, hier in het reviewgedeelte bij Mediasluis:
http://www.mediasluis.nl/review/epson-eh-tw9300-eh-tw9300w
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

frank74


mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Koiboy

Heldere uitgebreide review, dat is zeker weer veel werk geweest. Prettig ook om een vergelijking met Sony en JVC te lezen.
(En....gelukkig maak je nu maar sporadisch reclame voor je ISF-calibratieservice)

Mediasluis

Bedankt voor de complimenten.
Ik ben blij dat de review bevalt.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Mijn review is bijgewerkt op verschillende onderwerpen.
Waaronder het gedeelte over Garantie.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

pameijer

Zou je nu deze in je huis plaatsen of toch de LS10500? Prijsverschil wel meegenomen uiteraard!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Mediasluis

#7
Als je zo'n bedrag wilt uitgeven, dan zou ik voor de prijs van een LS10500 toch mooi een JVC DLA-X7500 nemen.
Toch zou ik zeker wel met een TW9300 kunnen leven, als dat mijn budget was.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

williams

Wederom een zeer mooie en uitgebreide review . :pompom:
Ik kijk nu al uit naar de review van de x5500
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Erik

Een zeer goede review! Lekker uitgebreid ook. Op hoe breed heb je getest en je bevindingen gedaan qua hoeveelheid licht?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mediasluis

De Ansi Lumen zijn van Foot Lambert omgerekend t.o.v. het formaat en gain van het scherm.
Uiteindelijk kijk ik hier op een HD Progressive 0.9 van 270 cm breedte en of op een HD Progressive 0.6 van 230cm breedte.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

Mediasluis

Epson zal met dit model waarschijnlijk nog wel even doorgaan, maar JVC heeft zijn instapper intussen 2x vernieuwd en nu in prijs verlaagt. Daarom heb ik deze review wat aangepast in het vergelijk gedeelte met JVC.
De review van de vorige JVC DLA-X5500 heb ik hier op het HT forum nooit gelinkt, maar is wel te vinden hier: http://www.mediasluis.nl/review/jvc-dla-x5500-jvc-dla-rs420
Met de komst van Sony's Native 4K projector onder de €5000 en JVC's antwoord hierop met een verbeterde e-Shift5 en soepeler Frame Interpolatie en prijsverlaging op de DLA-X5900 en DLA-X7900, is de focus voor velen dus ook gericht naar deze giganten.

Toch blijf ik mij als ik de projectors allemaal vergelijk telkens weer verbazen met wat Epson hier heeft neergezet, zeker voor de prijs die je ervoor betaald.
Voor diegene met een beperkt budget, blijft de Epson EH-TW9300 onmisbaar en nog steeds een ontzettend mooie projector. Dit met zijn 4K Enhancement inclusief heldere HDR weergave (na kalibratie) en de ontzettend heldere 3D weergave, dat er na ISF-kalibratie echt supergoed uitziet.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

twido