NAD T777 v3

Started by maximus79, May 27, 2018, 13:53:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rkwinkel

Heb jarenlang NAD en nog nooit problemen gehad. Software blijft altijd risicovol Jep Marantz en Denon komen niet in de buurt van NAD kwa geluid.

xlr8

Primair is dat de hardware consistent vrij blijft van defecten, dat je jarenlang NAD hebt zonder een probleem maakt je tot 1 van de weinige lucky b's 😊

rkwinkel

Nee hoor, daar geloof ik niks van. Als een merk veel defecten heeft, dan is dar het einde van een merk.

CinéHome

Defecten zijn van alle merken. NAD en Arcam geven 5 jaar garantie, dat is alvast een geruststelling.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

Staaled

Ook al valt het onder garantie, (telkens) een defect valt nooit goed bij een klant.
Zo heeft de Arcam AVR600 ze in recent verleden zo goed als genekt en dealers een hoop werk bezorgd.
Terwijl het geluid overtuigde.

Ik beschouw XT32 als achterhaald ,ook met de app, ondanks dat ik Dirac nog niet eens heb gehoord.
Het is wel zeer toegankelijk, maar een bevredigend resultaat is er pas na (stevig) handmatig ingrijpen.
Ook ondersteunt het geen hi-res-audio.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

darkrunner

Die defecten tja Marantz heeft een hele reeks DOA problemen gehad slecht merk?

Ben wel blij dat ik op mijn Marantz ook 5 jaar garantie heb geeft toch wat meer rust.

CinéHome

Ik merk dat defecten vaak terug te leiden zijn tot een bepaald onderdeel dat uit een slechte 'batch' komt. En met de aankoop/productie-methodes van deze tijden, mag het niet verbazen dat dergelijke onderdelen vaak in heel veel merken terug te vinden zijn.
De HDMI perikelen van enkele jaren geleden, waren er bij zowat alle merken. Onkyo was 1 van de weinige die klanten terdege heeft geholpen met vervangen van (al dan niet) defecte boards. Toch was vooral Onkyo 'berucht' vanwege HDMI perikelen. Wat niet zo heel fair was natuurlijk.

Bepaalde onderdelen zitten in alle merken, ongeacht duur of goedkoop. Dus als er een problematisch onderdeel in zit, dan heeft het dure merk er evenzeer van te lijden. Maar een duur toestel wordt altijd scherper bekritiseerd, als zou dat toch niet stuk mogen gaan. Helaas. Niet alle onderdelen in een duur toestel zijn van hogere kwaliteit. Enkel diegene die het meeste verschil maken. Anders waren ze al helemaal niet betaalbaar.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

rkonings

#57
Ondertussen de 777V3 van Huub gekocht.
maar helaas zonder succes, ik krijg de set niet werkend.

Epson TW9400
Samsung TV
shield

hdmi out 1(4k): TV
hdmi out 2: epson
hdmi1 in:  shield

Beeld op beide.
zodra ik nu de TV uitzet, val het signaal weg op de epson.

Het lijkt als of het signaal, soort van aan/uit gaat.
Overigens doet het menu van de NAD direct op de beamer en tv, dat blijft werken.
alles CEC/ARC/etc staat uit.

hoe krijg ik dit opgelost?

update: ongekeerd
hdmi out 1(4k): Epson
hdmi out 2: TV
hdmi1 in:  shield

geeft geen oplossing.


Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

bmateijsen

Stroom moet echt van de tweede HDMI bron af... Dus geen standby of iets dergelijks...

rkonings

Er is toch maar één bron?, de shield.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

Tabcam

Dat aan/uit gaan klopt. Zodra er apparaten bijkomen/afgaan (bv tv uitzetten) wordt de gehele hdmi-handshake procedure opnieuw uitgevoerd. Meestal gaat het beeld dan tijdelijk op zwart. Ik kan eens kijken wat mijn Arcam doet met een extra monitor. Heb geen 4k monitor maar dat maakt het misschien alleen maar interessanter.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

rkonings

Klopt, die handshake had mijn oude epson TW2900 ook
Maar toen bleef alles werken.

De tv spanningsloos maken heeft geen effect.

Sterker nog, de shield alleen aan de nad passthrough naar de tv
Geeft ook handshake issues.
3 nieuwe kabels en alle andere kabels hier in huis
Levert geen oplossing.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

rkonings

Ook al gelezen... daar komen ze er ook niet uit.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

B-art

NAD support mailen dan maar dus
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

rkonings

 Ik vrees dat dat weinig gaat helpen maar idd morgen gelijk doen.
Marantz 7013, MA Gold&Silver; Shield; Epson Tw9400

H&C Hifi

Vandaag ook door een klant gebeld die elders een 758V3 heeft gekocht en ten einde raad was..

Ook software issues, ARC werkt helft van de tijd niet, toestel vergeet instellingen...  reset bied geen optie..  :turn:



CinéHome

 :yawnee:
Quote from: HcHifi.nl on May  8, 2019, 12:20:24
Vandaag ook door een klant gebeld die elders een 758V3 heeft gekocht en ten einde raad was..

Ook software issues, ARC werkt helft van de tijd niet, toestel vergeet instellingen...  reset bied geen optie..  :turn:
Het toestel vergeet enkel instellingen, wanneer de klant is vergeten ze vast te leggen.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

H&C Hifi

Quote from: MichelDW on May  8, 2019, 12:29:25
:yawnee:Het toestel vergeet enkel instellingen, wanneer de klant is vergeten ze vast te leggen.

dat is gebeurd, uiteraard  ::)

rkwinkel

Tip om de NAD cs te benaderen, deze biedt prima ondersteuning. Wellicht moet het apparaat terug voor reparatie

xlr8

Quote from: HcHifi.nl on May  8, 2019, 12:20:24
Vandaag ook door een klant gebeld die elders een 758V3 heeft gekocht en ten einde raad was..

Ook software issues, ARC werkt helft van de tijd niet, toestel vergeet instellingen...  reset bied geen optie..  :turn:

Ah! die heeft jou ook al gebeld ?   ;D

rkwinkel

Quote from: HcHifi.nl on May  8, 2019, 12:31:14
dat is gebeurd, uiteraard  ::)

Waarom post je dit ? Daar is de klant toch niet mee geholpen. Je had ook NAD kunnen bellen om een oplossing te vragen. Zelf had ik ook problemen met mijn NAD en ben toen naar Klubben gegaan en deze hebben mij prima geholpen.

CinéHome

Het vastleggen van settings is niet intuïtief, dat is waar.
'Pijltje naar rechts' is de 'enter' functie. Niet de centrale 'ok' toets. Heb ik ook even op gevloekt. :blush:
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
Specialist in "high mid end" hifi aan "real world" prijzen :-) & Home to A*Brand NewBox speakers & subs
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston,  Denon, Marantz, M&K Sound, Dali, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.
PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.

H&C Hifi

Quote from: rkwinkel on May  8, 2019, 13:35:52
Waarom post je dit ? Daar is de klant toch niet mee geholpen. Je had ook NAD kunnen bellen om een oplossing te vragen. Zelf had ik ook problemen met mijn NAD en ben toen naar Klubben gegaan en deze hebben mij prima geholpen.

De klant is uiteindelijk wel geholpen, toestel gaat terug en er komt een andere oplossing.
hoe is het bij jou opgelost ? omruiling ? andere software ?

Het was om aan te geven dat er nog altijd software dingetjes zijn bij dit merk, dat heb je inmiddels zelf ook ervaren.
Dat het netjes word opgelost is natuurlijk een feit, dat is mijn inziens ook heel normaal bij apparatuur in een dergelijke prijsklasse.

rkwinkel

Inderdaad, Klubben heeft mij netjes geholpen, maar heb ook contact gehad met NAD zelf. Dit is de eerste keer dat ik een software probleem heb met NAD. Ik heb dit merk toch echt al een aantal jaren, redelijk probleemloos. Bij mij hebben ze gewoon de firmware opnieuw erop gezet. Elk merk heeft software- of hardware  problemen, daar is NAD geen uitzondering op. Dit kan ook niet anders aangezien het eigenlijk hele dure computers zijn.