NAD T777 v3

Started by maximus79, May 27, 2018, 13:53:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fluissie

#25
? Dus alle hters die geen apparatuur met dirac hebben zouden hierop moeten overstappen want dit is het allerbeste

Ok ok Nice :notify:

xlr8

Quote from: HcHifi.nl on May  1, 2019, 12:15:42
Voor niet heel meer dan de prijs van de NAD 777 V3 koop je ook de Denon AVC-X8500H...

Dat is toch een machine die veel completer is en nooit software issues heeft, ook op stereo durf ik de competitie wel aan  ;)

+1

Alles van NAD wat ik hier in huis heb gehad is vroegtijdig stuk gegaan of zelfs DOA.
Marantz / Denon zelden of nooiit issues... ben dus goed nad gegaan met dat merk en heb geleerd van het predikaat  Niet Altijd Defect  :unhappy:

scoc

Denon en Marantz zouden hun toestellen aanzienlijk beter kunnen maken met Dirac. Zij zijn de enigen die nog hardnekkig blijven vasthouden aan Audyssey. Waarschijnlijk krijgt D&M  de licentie hiervoor zo goed als gratis maar dan nog is het spijtig dat men daar niet eindelijk van afstapt.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Tabcam

Quote from: fluissie on May  1, 2019, 19:20:08
Nogal een "bold" statement ....

Het is niet alleen mijn eigen ervaring, ik heb nog geen enkel review gelezen waarin men Audyssey boven Dirac stelt. Erger nog, de meeste reviewers zeggen vaak dat Audyssey voor film goed is maar dat ze het voor stereo vaak uitzetten. Dat lees ik niet over Dirac. Dit wordt vaak ook als een verbetering voor stereo/muziek beschreven.

Mocht iemand in t oost'n wonen, ik durf de uitdaging wel aan. NAD heeft wat mij betreft de goede keuze gemaakt met Dirac. Duurder maar veel beter.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

maximus79

Quote from: fluissie on May  1, 2019, 19:57:41
? Dus alle hters die geen apparatuur met dirac hebben zouden hierop moeten overstappen want dit is het allerbeste

Ok ok Nice :notify:
Waar zeg ik dat?[emoji38] Succes verder.[emoji1303]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

xlr8

Quote from: scoc on May  1, 2019, 20:26:02
Waarschijnlijk krijgt D&M..

D&M is historie, al een lange tijd overgenomen door Sound United  :)

Tabcam

Quote from: fluissie on May  1, 2019, 19:57:41
? Dus alle hters die geen apparatuur met dirac hebben zouden hierop moeten overstappen want dit is het allerbeste

Ok ok Nice :notify:
Nee hoor, niks moet, heel veel mag! Trinnov is trouwens nog beter of nog beter, BACCH4MAC als je alleen muziek speelt zijn (nog) veel beter (en duurder :tongue2:). Tevens kan je ook je akoestiek zo verbeteren dat Dirac niet veel meer brengt.

Voor mijzelf, ik mag niet al te veel aan de akoestiek doen (waar is mijn broek gebleven :nopompom:) en dan is Dirac echt een uitkomst.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

rkwinkel

Quote from: HcHifi.nl on May  1, 2019, 19:08:55
Zodra je weet wat je doet (en eerlijk weten de meeste dat niet echt) kun je beide systemen ontzettend goed laten spelen.
Dat heeft gewoon te maken met ervaring en kunde van diegene die het systeem instelt.

Das helemaal waar, maar daarom zijn er dus programma's als audessey en Dirac. Maar zowel met Maranz of NAD mag je jezelf gelukkig prijzen

H&C Hifi

Quote from: scoc on May  1, 2019, 20:26:02
Zij zijn de enigen die nog hardnekkig blijven vasthouden aan Audyssey.

Audyssey is met de huidige app echt niet zo verkeerd als hier word gesteld en je hoeft er geen ''geleerde'' voor te zijn om er mee overweg te kunnen.
Dirac is toch een systeem wat echt niet voor iedereen is weggelegd.

En nog steeds is het handig dat je niet gebonden bent aan een externe server, je Marantz / Denon kun je ook zonder internet inmeten.


Nu kun je bij ons ook gewoon terecht voor je NAD of Arcam, maar ik ga zeker niet lopen verkondigen dat dit de heilige graal is... elk apparaat heeft zijn voor en tegens.

rkwinkel

Dat zal best, maar het is net als met auto's. Het rijdt allemaal, maar een volkswagen is geen BMW. Andere materialen, hogere prijsklasse.
Een Volkswagen rijdt prima, maar een BMW toch net ff anders. De een zal zeggen het is niet beter maar anders, terwijl het gewoon beter is. Dit is hetzelfde bij hifi merken.


H&C Hifi

#36
Quote from: rkwinkel on May  3, 2019, 14:03:38
Dat zal best, maar het is net als met auto's. Het rijdt allemaal, maar een volkswagen is geen BMW. Andere materialen, hogere prijsklasse.
Een Volkswagen rijdt prima, maar een BMW toch net ff anders. De een zal zeggen het is niet beter maar anders, terwijl het gewoon beter is. Dit is hetzelfde bij hifi merken.

In mijn optiek en met de ervaringen die de jaren hebben gebracht is dat niet de juiste vergelijking.
Enkel Dirac maakt het apparaat niet.. wel is het een stukje fraaie software.

Een volkswagen word veel verkocht wellicht maar kwa degelijkheid geen Japanner.., ook een BMW red dat niet.
Moest ik kiezen tussen een Lexus of een BMW kocht ik zonder te twijfelen de Lexus.

rkwinkel

Jep, maar dan praat je dus over auto's uit dezelfde klasse. Hetzelfde geldt ook voor apparatuur. Je pay for what you get, gaat in de meeste gevallen wel op.

fluissie

#38
Quote from: rkwinkel on May  3, 2019, 14:47:54
Jep, maar dan praat je dus over auto's uit dezelfde klasse. Hetzelfde geldt ook voor apparatuur. Je pay for what you get, gaat in de meeste gevallen wel op.

Zeker niet mee eens......

Weet je mijn verhaal niet meer van een bezoek aan een member die voor een onnoembaar bedrag aan apparatuur had staan getuned en wel en het klonk gewoon NIET

We waren met 2 man en allebij zeiden we op de terug weg
Dat we blij waren dat we naar onze aanzienlijk goedkopere setjes konden

Ik geloof veel meer in akoestiek en de match met je speakers en amp , meer als in merk of inmeet apparatuur

Enne bij ons op t werk loopt ook zo'n benw 'figuur' ,
Bijna alles al kapot gehad aan dat ding  :laugh: :laugh:

H&C Hifi

Quote from: rkwinkel on May  3, 2019, 14:47:54
Jep, maar dan praat je dus over auto's uit dezelfde klasse. Hetzelfde geldt ook voor apparatuur. Je pay for what you get, gaat in de meeste gevallen wel op.

We hebben het toch ook over toestellen uit een redelijk vergelijkbare prijsklasse ?

Een X8500 is voor Japanse begrippen wel de top kwa receivers..


rkwinkel

Quote from: fluissie on May  3, 2019, 14:56:11
Zeker niet mee eens......

Weet je mijn verhaal niet meer van een bezoek aan een member die voor een onnoembaar bedrag aan apparatuur had staan getuned en wel en het klonk gewoon NIET

We waren met 2 man en allebij zeiden we op de terug weg
Dat we blij waren dat we naar onze aanzienlijk goedkopere setjes konden

Ik geloof veel meer in akoestiek en de match met je speakers en amp , meer als in merk of inmeet apparatuur

Enne bij ons op t werk loopt ook zo'n benw 'figuur' ,
Bijna alles al kapot gehad aan dat ding  :laugh: :laugh:

Dat dingen stuk gaan of slecht zijn ingeregeld kan gebeuren. Maar voor de meeste zaken geldt het principe dat alle waar naar zijn geld is. Speakers zijn natuurlijk ook een belangrijk onderdeel en dit moet inderdaad wel matchen.

rkwinkel

Quote from: HcHifi.nl on May  3, 2019, 15:01:36
We hebben het toch ook over toestellen uit een redelijk vergelijkbare prijsklasse ?

Een X8500 is voor Japanse begrippen wel de top kwa receivers..

Das idd een mooie receiver

Lucky.L

Quote from: HcHifi.nl on May  3, 2019, 12:52:32
Audyssey is met de huidige app echt niet zo verkeerd als hier word gesteld en je hoeft er geen ''geleerde'' voor te zijn om er mee overweg te kunnen.
Dirac is toch een systeem wat echt niet voor iedereen is weggelegd.




Dat is ook de reden dat ik niet aan Dirac wil beginnen,omdat ik niet afhankelijk wil zijn van iemand die er wel verstand van heeft.
Ik wil weer een andere receiver kopen ivm de app . Ik twijfel alleen tussen de 4500 of de 6300 [atmos is bij mij een no go,ook niet in de toekomst.
Quote from: HcHifi.nl on May  3, 2019, 14:26:32
In mijn optiek en met de ervaringen die de jaren hebben gebracht is dat niet de juiste vergelijking in mijn optiek.
Enkel Dirac maakt het apparaat niet.. wel is en een stukje fraaie techniek.

Een volkswagen word veel verkocht wellicht maar kwa degelijkheid geen Japanner.., ook een BMW red dat niet.
Moest ik kiezen tussen een Lexus of een BMW kocht ik zonder te twijfelen de Lexus.
Daarom rij ik al jaren zonder problemen een Lexus  ;D!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

rkwinkel

Quote from: Lucky.L on May  3, 2019, 15:21:23
Dat is ook de reden dat ik niet aan Dirac wil beginnen,omdat ik niet afhankelijk wil zijn van iemand die er wel verstand van heeft.
Ik wil weer een andere receiver kopen ivm de app . Ik twijfel alleen tussen de 4500 of de 6300 [atmos is bij mij een no go,ook niet in de toekomst. Daarom rij ik al jaren zonder problemen een Lexus  ;D!

das een hele dure Toyota toch ?

Tabcam

Quote from: fluissie on May  3, 2019, 14:56:11
Zeker niet mee eens......

Weet je mijn verhaal niet meer van een bezoek aan een member die voor een onnoembaar bedrag aan apparatuur had staan getuned en wel en het klonk gewoon NIET

We waren met 2 man en allebij zeiden we op de terug weg
Dat we blij waren dat we naar onze aanzienlijk goedkopere setjes konden
Gebeurd vaak genoeg en ik denk dat we hier best veel tijd aan optimaliseren besteden. Wel heeft niet iedereen hetzelfde optimalisatiedoel, ik wil b.v. dat echt heel veel soorten muziek echt goed én film goed genoeg moet klinken. Iemand anders wil graag vooral dat akoestische muziek zo realistisch mogelijk klinkt. En ook blij met de nuchtere wetenschappelijke aanpak. Die verklaart echter niet alles waardoor we kunnen blijven posten. Lekker hoor, al die vrijheid  :headbanging: :pompom: :clapping:!

Quote from: fluissie on May  3, 2019, 14:56:11
Ik geloof veel meer in akoestiek en de match met je speakers en amp , meer als in merk of inmeet apparatuur
Helemaal eens dat je oren, ruimte, speakers en (voor)versterker het meeste van wat je hoort bepalen! Zou ook zeker die als eerste proberen zoveel mogelijk te optimaliseren. Het is echter wel mijn ervaring dat ik zelf veel gemakkelijker een veel beter resultaat krijg met Dirac. Ik heb dan ook geen sub om te integreren maar hoor echt een veel beter geluid met Dirac. Met Audessey heb ik ook lang niet zoveel ervaring, maar met Dirac waren de eerste paar metingen al raak.

Quote from: fluissie on May  3, 2019, 14:56:11
Enne bij ons op t werk loopt ook zo'n benw 'figuur' ,
Bijna alles al kapot gehad aan dat ding  :laugh: :laugh:
Duurder betekent niet altijd betrouwbaarder. Als ze zich op kwaliteit richten vaak wel. Helaas heb je altijd wel een keer een 'maandagochtend'product.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Lucky.L

Quote from: rkwinkel on May  3, 2019, 15:30:25
das een hele dure Toyota toch ?
Klopt en een hele goeie,nooit geen problemen!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

rkwinkel

i know, mooi merk

Tabcam

Quote from: Lucky.L on May  3, 2019, 15:42:52
Klopt en een hele goeie,nooit geen problemen!
nooit geen = wel problemen  :tongue2:.

Heb ook een Lexus maar heb wel accuproblemen en een kapotte sleutel (plastic viel uiteen na dertien jaar, maar de auto kon nog wel gestart worden :headbanging:) gehad. Erg, nee dat kan ik niet zeggen. Heb ook een gewone Toyota gehad en nul problemen, maar die was een stuk jonger.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

rkwinkel

Lexus heeft een andere doelgroep dan Toyota. De doelgroep voor Marantz en Denon is weer anders dan de doelgroep van NAD of Arcam. Dit merk je in de kwaliteit en prijs. Heb echt nog geen Marantz of Denon gehoord zonder modificatie die maar in de buurt komt van de merken uit het hogere segment. Das ook niet zo gek, want de onderdelen zijn van een lagere kwaliteit. Daarom kosten deze merken ook een stuk minder. Een BMW is ook duurder dan een Toyota.

B-art

#49
Quote from: xlr8 on May  1, 2019, 20:17:07
+1

Alles van NAD wat ik hier in huis heb gehad is vroegtijdig stuk gegaan of zelfs DOA.
Marantz / Denon zelden of nooiit issues... ben dus goed nad gegaan met dat merk en heb geleerd van het predikaat  Niet Altijd Defect  :unhappy:

Mijn ervaring: Geluid van NAD: perfect, moet echt veel meer betalen voor zelfde geluid bij ander merk. Gaat alleen inderdaad wel heel snel kapot. Software issues, etc. Nooit weer dus.
musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note