Primare i32 by pass met Primark 30.5

Started by audio_stabilo, May 23, 2018, 21:48:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Ik wil misschien binnenkort ook weer surround voor films. Nu zit er op de oppo 205 allemaal mooie uitgangen waar de eindversterker op kan. Ik wil uiteraard ook fatsoenlijk stereo luisteren. Hier is de i32 voor. MAAR ik wil graag bi  amp eens testen.

Is het volgende mogelijk? Hoge tonen op de i32.... lage tonen op 2 aansluitingen van de 30.5. Surround op de andere 3 op de eindversterker.

Wat ik mij nu afvraag... als ik de i32 op by pass zet moet ik van 'in 5' van de i32 naar de eindversterker gaan... pakt die dan de  hoge tonen ook mee naar de eindversterker waar het laag gedeelte van de speakers op zit? Of ben ik verplicht om de grond gewoon volledig aan te sluiten op de eindversterker en op de i32 niks meer

Dus de vraag in het kort...i32 wordt eindversterker waar het hoog op zit... laag op de 30.5. Van Primare by pass aansluiting naar oppo. Pakt de oppo dan van de i32 by pass de hoog en laag van beide verstekers. Dus doet de pre out waar de 30.5 op zit mee naar de oppo

audio_stabilo

Weet iemand dit ? Want ik kan hem straks halen

Ralf67

Nieuwe poging tot surround ?

Wat ga je met de LFE doen, moet je toch weer een subwoofer aanschaffen.

Dus DSP, of direct op de Oppo 205.

Je kan ook aan een Primare 5.1 processor denken, dus met 5.1 in en 5.1 uit.

DSP doet de Oppo dan.

Ralf67

Ik zou de versterker gewoon halen , en gaan testen.

audio_stabilo

Dat begrijp ik maar kan het bi ampen op stereo dan behouden blijven?

Ralf67

#5
Als je de actieve LS50 erop aansluit , heb je toch geen eindversterker  nodig?

Of loop ik achter ?

Maar waarom niet eenvoudig testen met splitters, de bekende y interlink.

audio_stabilo

#6
Ik heb gewoon weer een versterker met speakers aangezien ik aansluitingen tekort kwam. Maar nu heb ik nog geen antwoord op mijn vraag :)

Ik wil mijn speakers bi ampen met de i32 en de 30.5. Hoge tonen op i32 lage tonen op 30.5.
Vraag is dus als ik van de by pass aansluiting op de i32 naar de front uitgang van de oppo ga of hoog en laag dan beide gepakt wordt aangezien het laag weergave gekoppeld zit via de pre out van de i32 naar de 30.5 en dan dus via de i32 by pass aansluiting naar de oppo

Ralf67

Nogmaals mijn advies is halen die amp

audio_stabilo

Heb nog geen oppo waar op ik het kan testen

Ralf67

#9
Ik wel, ga ik daar weer verder mee  8)

Maar de 205 is een mooie machine.