47 essential albums for audiophiles

Started by Starred, May 21, 2018, 17:41:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starred


Pjotr27

#1
Ja zeker, er zitten wel een paar leuke tussen, maar om dit nu 47 essential albums ever for audiophiles te noemen gaat wel heel ver. Heel veel pop, rock, nauwelijks jazz en helemaal al geen klassieke muziek. Veel albums zijn overgeproduceerd en klinken echt waardeloos. Het wordt tijd dat dit soort websites eens gaan luisteren naar echt goede opnames......
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Sirius666

Het is m.i. sowieso onzin en irrelevant. Ik zet geen album op omdat deze audiofiel verantwoord is maar omdat ik de artiest wil horen. Hoe dit is geproduceerd zal mij een worst wezen.

Quote from: Pjotr27 on May 21, 2018, 18:13:38
Ja zeker, er zitten wel een paar leuke tussen, maar om dit nu 47 essential albums ever for audiophiles te noemen gaat wel heel ver. Heel veel pop, rock, nauwelijks jazz en helemaal al geen klassieke muziek. Veel albums zijn overgeproduceerd en klinken echt waardeloos. Het wordt tijd dat dit soort websites eens gaan luisteren naar echt goede opnames......

Waardeloos omdat het niet jouw smaak is? Ik zit helemaal niet te wachten op jazz en klassiek. Laat ze daar maar een apart lijstje voor maken  :D Wie bepaalt overigens wanneer een opname (ver) bovengemiddeld is?

Starred

Quote from: Sirius666 on May 21, 2018, 18:40:09
Het is m.i. sowieso onzin en irrelevant. Ik zet geen album op omdat deze audiofiel verantwoord is maar omdat ik de artiest wil horen. Hoe dit is geproduceerd zal mij een worst wezen

Toch heb ik liever dat het goed geproduceerd is  ;)

Sirius666

#4
Quote from: Starred on May 21, 2018, 22:19:05
Toch heb ik liever dat het goed geproduceerd is  ;)

Dat is een mooie bijkomstigheid, eerlijk is eerlijk :D Ik moet zeggen dat het ook afhangt van de set die ik op dat moment heb staan. Sommige (metal) albums klinken werkelijk zó slecht dat het over mijn grens heen gaat. Dan wordt het koptelefoonwerk.

Peerless Monster

Hmmm eigenlijk zou ik ze allemaal moeten gaan luisteren nu... :)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Pjotr27

Quote from: Sirius666 on May 21, 2018, 18:40:09
Het is m.i. sowieso onzin en irrelevant. Ik zet geen album op omdat deze audiofiel verantwoord is maar omdat ik de artiest wil horen. Hoe dit is geproduceerd zal mij een worst wezen.

Waardeloos omdat het niet jouw smaak is? Ik zit helemaal niet te wachten op jazz en klassiek. Laat ze daar maar een apart lijstje voor maken  :D Wie bepaalt overigens wanneer een opname (ver) bovengemiddeld is?

Nee hoor, ze leggen alleen een claim neer die gewoon niet klopt. Als je de best klinkende (ik neem aan dat het daar om gaat) dan kan je het niet alleen afdoen met pop of rock. En bepalen wanneer een opname (ver) bovengemiddeld is? Dat is een kwestie van luisteren en met een team medeluisteraars discussiëren daarover. Blijft altijd zo dat je nooit alles kan horen en ook zeker muziek zult missen in dit soort lijstjes. Je zou een Top 2000 kunnen samenstellen waarbij mensen hun bestklinkende muziek mogen aanreiken. Als je genoeg respons krijgt komen de echt goed klinkende albums er vanzelf in terug.
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Contour

Ik vrees dat er van de 47 hierboven dan weinig overblijven.

chansig

Ik heb er best wel een aantal van die 47 die ik erg goed kan pruimen. Ben ik dan toch een audiofiel ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Sirius666

Quote from: Pjotr27 on May 22, 2018, 06:51:41
Nee hoor, ze leggen alleen een claim neer die gewoon niet klopt. Als je de best klinkende (ik neem aan dat het daar om gaat) dan kan je het niet alleen afdoen met pop of rock. En bepalen wanneer een opname (ver) bovengemiddeld is? Dat is een kwestie van luisteren en met een team medeluisteraars discussiëren daarover. Blijft altijd zo dat je nooit alles kan horen en ook zeker muziek zult missen in dit soort lijstjes. Je zou een Top 2000 kunnen samenstellen waarbij mensen hun bestklinkende muziek mogen aanreiken. Als je genoeg respons krijgt komen de echt goed klinkende albums er vanzelf in terug.

^^ dergelijke lijsten voor verschillende genres zou erg interessant zijn!

Wat ikzelf wel grappig en stuitend tegelijk vind is soms het verschil in kwaliteit bij hetzelfde album (remaster). 'Vroeger' kostte je dat knaken, nu kijk je dat even op internet na alvorens tot aanschaf over te gaan.