Ik zit een beetje in dubio.
Net heb ik met de projector nogmaals getest hoe groot het 150" scherm zal zijn als ik op de ideale positie zit.
Ook heb ik daarbij rekening gehouden met 50cm afstand van de muur vanwege het transparante scherm. Voor mijn gevoel is de afmeting goed. En ik zal er geen spijt van krijgen zeker met het oog op de toekomst, korte termijn 4k en lange termijn 8k.
Ik zit daarbij dan wel met de plaatsing van de speakers. Ik kan er ook voor kiezen om alleen de center achter het scherm te plaatsen, en de fronts in het zicht. Je zit dan alleen wel met de weerkaatsing van het licht te rotzooien. De zuilen zijn best diep 48,5 cm om ze achter het scherm te plaatsen, en dan moeten ze ook nog van de muur worden gezet. En direct tegen het scherm aan lijkt me ook niet tactisch. Dus dan hangt het scherm dadelijk wellicht 65cm van de muur af. Dat is best zonde van de ruimte.
Keuzes keuzes.
Alles wat ik tot nu toe heb gedaan is nog steeds goed. Maar de komende dagen (speaker config), en weken (overige ruwbouw HT) zijn cruciaal.
Ik wil mijn twee vrije weken maximaal benutten en flink resultaat boeken. De timmerman heeft tijd en staat ingepland, maar hij moet wel weten wat hij moet maken

In wall speakers heb ik ook van Klipsch gezien, het zal inderdaad ook schelen. Zeker qua inbouw diepte.
Dan moet ik daarvoor een luister afspraak maken om te zien of je het verschil hoort in kwaliteit.
Update: De vloer is klaar