Allen dank voor jullie reacties

De keuze voor deze wandbekleding is naast de akoestische gedachte, mede voortgekomen omdat ik anders één muur had moeten stucen.
Het betreft 10 mm standaard vloerbedekking. Dit had ik helaas al besteld en is niet meer te annuleren.

Ik volg het idee van @Jep. Zaterdag komen twee vrienden helpen. De ruimte is qua basis ingericht (bank, dressoir, hokker) en zeven luidsprekers. Mijn plan is om vanaf de luisterpositie met zijn drieën te starten met vier audio momenten. 2 x filmscene en 2 x muziek. Dan plaatsen we één gedeelte provisorisch door deze met twee latten, hoog en midden met staalspijkers en ondersteuning (eea strak tegen de muur). Dan is één wand voor 2/3 deel bedekt. Vervolgens wederom de vier audio momenten. Daarna wand twee voor 2/3 deel bedekken, luisteren en dan mogelijk definitief bevestigen. Het zal dus om beleving gaan en ik begrijp dat daar verschillend over gedacht wordt. Meten brengt extra kosten met zich mee en vrouw lief was niet heel blij met de opmerking dat vloerbedekking misschien toch niet zon goed idee is (vanuit kostenperspectief)

De wanden worden overigens nog aangekleed met twee of meer platen van hard materiaal. Dit zal ook voor reflectie zorgen. Maar goed, eerst eens kijken hoe zaterdag uitpakt.
@Jep ik ga hier naar kijken maar op een later moment. De achterwand wil ik graag bespannen met zwart doek maar dat doe ik dan icm het plaatsen van een scherm. Evt. kan ik dan een deel van het plafond meenemen.