Bluesound node 2 externe dac

Started by audio_stabilo, May 19, 2018, 00:24:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

audio_stabilo

Vandaag kreeg ik van iemand de tip om eens een externe dac tussen de node 2 te zetten. Nu gebruik ik de node 2 gewoon analoog... dus de dac van de node.

Ik heb de externe dac op een andere input gedaan van mijn versterker zodat ik kan switchen en verschillen kan waarnemen. De dac die er tussen staat is een north star dac 32. Ding wat toen 2000 euro kosten. Mag je wel wat van verwachten. Ik ben blij dat ik hem geleend heb want ik kan geen enkel verschil waarnemen. Hoe kan dit? Je zou toch zeggen dat het iets moet doen?

Ik heb zowel optisch als coaxiaal gedaan. Op sommige websites staat dat bluesound niet echt high end is... in welk opzich dan ? Als je er een externe dac op gooit gaat het geluid geen eens omhoog.
???

Deleted User

Quote from: audiogek on May 19, 2018, 00:24:57

Ik heb de externe dac op een andere output gedaan van mijn versterker zodat ik kan switchen en verschillen kan waarnemen.

Misschien werkt een INPUT van je versterker beter?

audio_stabilo

#2
Quote from: jazzman on May 19, 2018, 06:56:49
Misschien werkt een INPUT van je versterker beter?

Aangepast :) foutje. Maar een antwoord zou leuker zijn i.p.v. kijken naar foutjes in een tekst ;)

Ralf67

Maakt je vraag wel een stuk duidelijker .

Maar de dac van de Node 2 is denk ik lang zo slecht nog niet.

Zo heb ik een tijdje geleden diverse dacs vergeleken met die in de Oppo 93.

Probeer eens een wat recentere dac te lenen, er is veel veranderd sinds de Northstar.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on May 19, 2018, 08:52:53
Maakt je vraag wel een stuk duidelijker .

Maar de dac van de Node 2 is denk ik lang zo slecht nog niet.

Zo heb ik een tijdje geleden diverse dacs vergeleken met die in de Oppo 93.

Probeer eens een wat recentere dac te lenen, er is veel veranderd sinds de Northstar.

Oké dankje. Met welke dacs heb je vergeleken ? Hoorde je verschil ?

Ralf67

Gebruik hier bv de volgende dacs.

MacBook via Audioquest Dragonfly.

iPod Classic op Wadia 170i dockingstation op de interne dac van de Denon x4300.

Deleted User

Quote from: audiogek on May 19, 2018, 07:50:26
Aangepast :) foutje. Maar een antwoord zou leuker zijn i.p.v. kijken naar foutjes in een tekst ;)
Foutje in de tekst??? Misschien was je zo stom en gek geweest om het daadwerkelijk op een output aan te sluiten. Al je posten lezende sta ik daar niet zo raar van te kijken...

audio_stabilo

#7
Quote from: jazzman on May 19, 2018, 08:59:52
Foutje in de tekst??? Misschien was je zo stom en gek geweest om het daadwerkelijk op een output aan te sluiten. Al je posten lezende sta ik daar niet zo raar van te kijken...

Al je post lezende ? Vertel ? Ben wel benieuwd wanneer ik iets verkeerd aan heb gesloten

Als ik hem op een output aan had gesloten had ik geen geluid gehad en dit topic niet begonnen waarom ik geen verschil hoor :)

Ralf67

Hoe lever je de muziek aan , naar de Node 2 ?

AirPlay , of streamen vanaf NAS ?

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on May 19, 2018, 09:03:31
Hoe lever je de muziek aan , naar de Node 2 ?

AirPlay , of streamen vanaf NAS ?

Streamen met Tidal en vanaf mijn nas

Ralf67

Probeer eens diverse modernere dacs uit , en kijk wat je sound is.

Ga zelf ook op zoek naar een dac voor mijn Node streamer.

audio_stabilo

Quote from: Ralf67 on May 19, 2018, 09:12:51
Probeer eens diverse modernere dacs uit , en kijk wat je sound is.

Ga zelf ook op zoek naar een dac voor mijn Node streamer.

Oké dankje wel. Je ik heb ook de node 1 gehad. Daar hoorde ik wel verschil

DofN

Quote from: audiogek on May 19, 2018, 00:24:57
Ding wat toen 2000 euro kosten. Mag je wel wat van verwachten. Ik ben blij dat ik hem geleend heb want ik kan geen enkel verschil waarnemen. Hoe kan dit? Je zou toch zeggen dat het iets moet doen?



Ik vind het niet zo mal hoor. :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

audio_stabilo


DofN

Het is een oude discussie, maar op wat klankkleurverschillen tussen de meeste (wat modernere) DAC's na zijn verschillen tussen DAC's onhoorbaar voor menselijke oren.

Nu gaan een hoop mensen reageren dat dit onzin is en dat ze wel verschillen horen en dat hun luidsprekers zo goed zijn enzo. De verschillen tussen DAC's worden schromelijk overdreven. Er is best wel goede informatie over te vinden:

http://www.diyaudio.com/forums/digital-line-level/314762-dac-blind-test-audible-difference-whatsoever.html

https://www.whathifi.com/forum/hi-fi/dac-blind-test

https://www.tomshardware.com/reviews/high-end-pc-audio,3733-19.html

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Sirius666

Quote from: audiogek on May 19, 2018, 09:23:13
Je maakt me nieuwschierig :)

Wat don hierboven zegt. In het geval van de Node 2 zal het een en ander wellicht tussen de oren zitten dat de dac beter kan....omdat het m.i. geen optisch fraaie dac is.

Ik heb thuis een Behringer UMC202hd, was voor m'n dochter (gebruik microfoonversterker) maar ik heb 'em zelf al een tijd in gebruik als dac/pre. Ideaal, spotgoedkoop, klein en deze heeft al meerdere externe (hifi)dacs overleefd. Weergave is simpelweg goed.

Het gemekker over output/input is onzin. Je openingspost was m.i. duidelijk genoeg. Jazzman duikt wel vaker direct op posts van jou.....

audio_stabilo

Quote from: Sirius666 on May 19, 2018, 10:37:57
Wat don hierboven zegt. In het geval van de Node 2 zal het een en ander wellicht tussen de oren zitten dat de dac beter kan....omdat het m.i. geen optisch fraaie dac is.

Ik heb thuis een Behringer UMC202hd, was voor m'n dochter (gebruik microfoonversterker) maar ik heb 'em zelf al een tijd in gebruik als dac/pre. Ideaal, spotgoedkoop, klein en deze heeft al meerdere externe (hifi)dacs overleefd. Weergave is simpelweg goed.

Het gemekker over output/input is onzin. Je openingspost was m.i. duidelijk genoeg. Jazzman duikt wel vaker direct op posts van jou.....

Klopt. Heb hem ook niet meer gehoord daarna ;)
Vind het inderdaad wel best dan met de bluesound alleen

Sirius666

Quote from: audiogek on May 19, 2018, 10:54:02
Klopt. Heb hem ook niet meer gehoord daarna ;)
Vind het inderdaad wel best dan met de bluesound alleen

De zgn grote verschillen waar bij tijd en wijlen over wordt gerept zorgen ervoor dat producten worden gekocht en daarna blijven rouleren aangezien de koper geen verschil hoort en het product in de verkoop gooit (uiteraard wel inclusief lofuitingen :D).

DofN

<grijns>. Vooral de berichtjes in de overgangsperiode waarin het nieuwe product X gekocht is en het oude product Y nog verkocht moet worden is geinig. Want te enthousiast kan je niet zijn want dan zou het oude product slecht zijn, maar dat moet nog wel goed verkocht worden. Maar is ie goed en wel weg dan gaan de sluizen open.

Ik heb trouwens een erg goede SQBT met BOTW voeding te koop voor weinig <serieus>. De interne DAC is ook goed, al gebruikte ik die niet. Deze streamer en DAC laten niets liggen. Ik gebruik nu een Daphile-NUC-streamer. Ook heel leuk.

NB: loftuitingen is een nog leuker woord met de t erin!

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

JGvH

Je praat over aangesloten op mn versterker, heb je de Kef ls50 wireless niet meer?

Siddartha

Het is sowieso lastig te vergelijken omdat er volumeverschillen -kunnen- zijn. Over het algemeen vinden iets dat harder klinkt, ook beter klinken en andersom. Dus je moet zeker weten dat het volume exact gelijk is (op een db meter).
Verder denk ik inderdaad dat de verschillen in dacs vrij klein zijn.
Bluesound is volgens mij van NAD toch? Dus denk dat het wel goed zit met de dac (geen idee welke erin zit overigens).
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Lodewijk

Haha, vertel dat maar eens aan iemand met een dac van een paar duizend euro, dat de klankverschillen met eentje van 100euro miniem zijn. Versterkers, cd spelers, streamers zelfde verhaal. Het levert amusante topics op, dat wel:-)

audio_stabilo

#22
Quote from: Lodewijk on May 19, 2018, 22:10:09
Haha, vertel dat maar eens aan iemand met een dac van een paar duizend euro, dat de klankverschillen met eentje van 100euro miniem zijn. Versterkers, cd spelers, streamers zelfde verhaal. Het levert amusante topics op, dat wel:-)

hahaha

JGvH

@audiogek, en?? Heb je de Kef ls50 wireless nog?

audio_stabilo

#24
Quote from: JGvH on May 20, 2018, 08:21:29
@audiogek, en?? Heb je de Kef ls50 wireless nog?

Nee. Kwam aansluitingen te kort en miste toch het grootsere geluid. Is dat zo van belang dan ?  ;)