scherm gaat soms random op zwart

Started by solitaire, May 18, 2018, 12:51:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Mijn scherm gaat soms random op zwart om direct daarna weer aan te gaan (met een melding van het scherm welke ingang gebruikt wordt). Na het opnieuw aangaan is er niets dat ik kan vinden veranderd aan de PC of in het scherm ... Ra ra wat is dit nou weer ? Iemand een idee ?

Scherm is een IIyama ProLite E2409HDS. De PC is een Win7 systeem.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kjelt

Heb ik ook soms last van, bij mij is de oorzaak een glitch van de displaydriver, eigenlijk een bug maar niets ernstigs maar je kunt eens kijken of er een driver update is voor je grafische chip.

solitaire

Ah, da's een goeie, daar ga ik nu naar op jacht.

Dank je !
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Heb de grafische driver geupdate (van een 2016 naar een recent april 2018 exemplaar). Nu afwachten of dat het probleem klein krijgt.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kjelt

Mocht dat niet helpen dan zou je ook eens kunnen kijken naar:
Als je een digitale ingang hebt (displayport of hdmi) dan heb ik ook wel eens gehoord dat het een spike van het spanningsnet kan zijn die even instraalt dus bv bij het gebruiken van een netschakelaar in de buurt, rolluiken e.d. maar dan zou alleen een beter afgeschermde kabel nut hebben. Overige ideeen heb ik nu even niet.

solitaire

De PC is sinds kort met een stevige afgeschermde verlengkabel (Belden19364) aangesloten, en achter een scheidingstrafo (Noratel iMEDe 1500). Ik hoop toch eigenlijk dat dat me voor de door jou genoemde zaken zal beschermen. Maar laten we het afwachten, tot nu toe gaat alles perfect.

Nou ben ik geen IT'er, maar ik heb het gevoel (...) dat de update er ook voor gezorgd heeft dat de PC zich minder snel iets aantrekt van een site met extreem veel externe links / reclame links zoals bv. een monoandstereo.com (voorheen bevroor m'n PC nog wel eens als ik een dergelijke site aanklikte). Maar wellicht haal ik zaken door elkaar ... iig. heb ik nog geen zwart scherm weer gezien !

Dank voor het meedenken Kjelt.
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Het probleem lijkt over; geen uitval van de monitor meer gehad na de driver upgrade :coffee:
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kjelt