lexicon mc 12b hd

Started by watergeluid, May 15, 2018, 18:58:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

watergeluid

Ik heb een lexicon mc 12B hd processor, nu komt er ineens uit alle audio uitgangen alleen maar een onzettend hard en vervormd geluid, is er iemand die er een oplossing voor heeft?.
Ik heb de software opnieuw geinstalleerd maar dat lost het probleem niet op.
Software versie MC-12 HD V2.00.
Is er een bedrijf dat er verstand van heeft?

bmateijsen

Heb je dit probleem op zowel de analoge ingangen als de digitale ingangen? Het lijkt mij namelijk een probleem met het digitale ingangen board.

Als je het met analoge ingang ook hebt, is dit omdat je bass-management doet en misschien EQ. Wanneer je de fronts op large zet, kiest voor stereo en een analoge ingang (evt. analog troughput), dan zou je geen vervorming mogen horen.

Bedrijf voor reparatie is Audio Service in Elst. www.audioservice.nl

Groet,

Bjorn

watergeluid

Probleem op alle ingangen, ik werk niet met bass management, zelfs als ik alle aansluitingen behalve mijn analoge tuner eruuit trek blijft de vervorming.

bmateijsen

Quote from: watergeluid on May 16, 2018, 09:23:30
Probleem op alle ingangen, ik werk niet met bass management, zelfs als ik alle aansluitingen behalve mijn analoge tuner eruuit trek blijft de vervorming.

Dus met de analoge tuner heb je geen probleem?

Lees mijn aanbeveling hierboven nog een keer ;).

watergeluid

Zelfs met de analoge tuner als enige aangesloten blijft de vervorming,

bmateijsen

Quote from: watergeluid on May 16, 2018, 11:39:36
Zelfs met de analoge tuner als enige aangesloten blijft de vervorming,

Dan lijkt het mij in ieder geval goed om er iemand naar te kijken die ook onderdelen kan bestellen en de schema's heeft. Breng hem dus naar Audio Service.
Of neem contact op met de importeur Reference Sounds.

watergeluid

Heb de importeur gebeld, deze verwees me naar Jan Schouten Audioreparatie in Heiloo,  de processor is opgestuurd

bmateijsen

Quote from: watergeluid on May 17, 2018, 16:46:40
Heb de importeur gebeld, deze verwees me naar Jan Schouten Audioreparatie in Heiloo,  de processor is opgestuurd

Ook een prima reparatiedienst!

watergeluid

Heb goede hoop, doet ook ontspanningsmassage lijkt me prettig als je iemand je dure audiospullen toevertrouwd.

watergeluid

lexicon terug van reparatie, werkt weer goed een betrouwbaar reparatieadres.

JBnl

En wat was er precies defect ?

watergeluid

van de voeding zijn de elco's vervangen, de printen zijn steviger gemonteerd, hoop dat de processor weer een tijd meegaat ben erg tevreden over het geluid en beeld.