Oppo geeft roze/paars beeld

Started by solitaire, May 24, 2018, 09:45:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solitaire

Een paar dagen geleden heb ik in een duffe bui geprobeerd mijn Oppo (type 101) te bedienen. De Oppo wordt via zijn eigen AB bediend, de TV via een universele AB. Gisteren zette ik hem weer aan en alles wat ik te zien krijg is de beeldweergave die je verwacht, alleen alles is nu paars/roze ... Tijdens opstarten van de Oppo krijg je een normaal welkomsbeeld, echter schakelt over op paars/roze wanneer hij doorgaat via het menu en naar resume-movie.

Een beeldinstelling dacht ik, maar 'k heb de instellingen nu zo'n beetje alle nagelopen en kan niets vreemds ontdekken. Verder heb ik de kabel (Audioquest Pearl) goed aangedrukt (aan alletwee kanten). Instellingen van m'n TV (Samsung UE46F8000) kan ik niet aangepast hebben, aangezien die funkties niet op de universele AB zitten.

Heeft iemand een idee van het probleem (en de oplossing ...) ?
Hinterm Horizont geht's weiter.

Pjotr27

Defect in je kabel? Probeer eens een andere HDMI kabel...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mijkie

Andere ingang van je tv

Alles zou ik testen, beide apparaten langere tijd spanningsloos, zoiets
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kwabbernoot


vik

Maak eens een screen shot van je video settings menu Oppo.

Wat gebeurt er tijdens de film als je drukt op Source direct (remote Oppo)?


Quote from: solitaire on May 24, 2018, 09:45:00
Een paar dagen geleden heb ik in een duffe bui geprobeerd mijn Oppo (type 101) te bedienen. De Oppo wordt via zijn eigen AB bediend, de TV via een universele AB. Gisteren zette ik hem weer aan en alles wat ik te zien krijg is de beeldweergave die je verwacht, alleen alles is nu paars/roze ... Tijdens opstarten van de Oppo krijg je een normaal welkomsbeeld, echter schakelt over op paars/roze wanneer hij doorgaat via het menu en naar resume-movie.

Een beeldinstelling dacht ik, maar 'k heb de instellingen nu zo'n beetje alle nagelopen en kan niets vreemds ontdekken. Verder heb ik de kabel (Audioquest Pearl) goed aangedrukt (aan alletwee kanten). Instellingen van m'n TV (Samsung UE46F8000) kan ik niet aangepast hebben, aangezien die funkties niet op de universele AB zitten.

Heeft iemand een idee van het probleem (en de oplossing ...) ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Fox

#5
Lijkt op een HDMI communicatie.

Heb ik ook wel eens, maar wordt opgelost door de speler opnieuw op te starten.

Je kan ook proberen om een factory reset te doen.


J.A.F._Doorhof

Zet even je HDMI op rgb of ycrcb en kijk wat er gebeurt
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

solitaire

#7
bedankt voor alle reactie !

Andere kabel (die van de STB, een kabel die dus prima werkt) op een andere ingang gezet: geen verschil (note: weergave van welkomsscherm was aldoor al prima, dus er kan wel goed signal worden gegeven / ontvangen)

source direct geeft een pop-up op de TV dat deze de setting niet ondersteund

heb colour space op RGB en alle mogelijke andere opties gezet, en geen geeft een neutraal beeld



dan maar een factory reset ? hoe voer ik die uit ?


PS/ wat een crime om foto's te plaatsten de laatste week (?), ze komen niet door de beveiliging, dan ben je je tekst kwijt, kan je opnieuw beginnen, en dan foto voor foto dmv. 'veranderen' toevoegen ... heb nog een foto, maar krijg hem niet geplaatst: Color Space 'auto' / Deep Color 'off'
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Quote from: Kwabbernoot on May 24, 2018, 10:16:09
Terug in de kast zetten?  ::)

dank voor de tip ... de speler reageert nu echter niet meer op de AB ...

:D   dank voor de grap Kwabbernoot ... als dingen niet lopen zoals geplant is een grapje om even de sfeer te breken altijd welkom
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

#9
heb een factory reset gedaan, maar helaas is er niets verbeterd

nog even twee foto's, nml. het opstartscherm dat perfect is en dan de menupagina vanaf waar alles roze word (excuses voor de slechte pix ...)
Hinterm Horizont geht's weiter.

Job

#10
Ziet eruit alsof een 4:2:2-monitor een 4:4:4-signaal binnenkrijgt.
Ik zou kijken onder Video Output Setup -> Color Space, en even checken dat die op auto staat, of anders even verzetten naar YCbCr 4:2:2. Color Depth op auto of 8-bit.

rexp

Heb ik ook gehad... bij mij was de oorzaak juist de Auto setting van de Color Space (Setup > Video Setup > HDMI Options > Color Space). Die heb ik nu op RGB Video gezet, en geen last meer van.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

solitaire

Jemig, Frank gaf vanmiddag al de tip ... rexp kwam er net weer mee ... dan toch maar weer even proberen ... RGB Video geeft een vreemde bruin grijze menu pagina, die ik vanmiddag aanzag voor een foute setting (maar nu bruin/grijs ipv. roze/paars) ... nu heb ik hem op RGB Video laten staan en een disc afgespeeld, en blijkt het probleem over ... pppffff ... had ik vanmiddag maar beter gekeken :-[

Frank, rexp, heel erg bedankt voor de verlossende tip :worship:
Hinterm Horizont geht's weiter.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike