ervaringen met de Oppo Sonica dac/streamer/pre

Started by mijkie, May 15, 2018, 17:56:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

de titel zegt het eigenlijk al, is er iemand die deze aan de tand gevoeld heeft ?

Lijkt mij een mooi apparaat, mooie dac, goede streamer, als ik de reviews lees en voor mij bijkomend voordeel, dat het nog een voorversterker is ook  ;D

Lekker compact, alles-in-1 apparaat
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

solitaire

#1
Niet echt 'aan de tand gevoeld' maar wel in huis gehad en kunnen vergelijken.

Ik zoek een DAC/pre-amp/HP-amp icm. mijn Pioneer eindversterker en computer/Foobar. Streamen ken ik alleen uit het woordenboek (nou ja iig. doe ik er thuis niets mee :)). Een paar weken geleden heb ik kort kunnen vergelijken tussen SMSL T1, Oppo Sonica, Sony TA-ZH1ES en mijn L'Audiophile buizen pre-amp en Audiomagus Aeolus magiDAC (er was geen tijd ze in mijn 'grote' set te laten spelen). Hoofdtelefoons aanwezig op dat moment waren geleende Audeze EL8 (gesloten), Grado GS1000i en mijn Shure SRH940 en Philips N6330 (= AKG K240 Sextett). De spulletjes lopen nogal uiteen kwa sound signatuur, geen van de spullen die ik op bezoek had voldoen 100% aan mijn wensenpakket, en ik ben nog niet toe aan aanschaf ('k wil eerst de hoofdtelefoon uitgezocht hebben).

Een luisterverslag heb ik niet, maar de Oppo beviel mij het best, hoewel in mijn ogen (oren) de weergave soms iets te veel 'plastic' (weergave super glad gestreken wat muzikaliteit aantast) en wat weinig substantie (wel dynamiek, maar geen slam ... tikje inhoudsloos) was. Wat het met de Sony was weet ik niet echt, maar per hoofdtelefoon, en erger, per muziekgenre/opname wisselde het weergavekarakter sterk. De goedkope SMSL kon echt gewoon meekomen in weergave, maar het ontbreken van opties (nodig om in mijn setup te funktioneren) maakte dat ik verder niet veel tijd in dit product heb gestoken.

Geen echt luisterverslag dus, maar vragen staat vrij ;)



edit/  ... sorry dit betrof ook een HA-1 en geen Sonica ...
Hinterm Horizont geht's weiter.

mijkie

Ik wil hem gebruiken als voorversterker/streamer icm een paar actieve speakers, hoofdtelefoon aansluiting zal ik niet gebruiken 
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

mijkie

ik vind dit een mooie optie voor hier maar, ook een Cambridge Audio CXN, beide mooie alles-in-1 oplossingen !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

solitaire

Staat ook goed bekend die CX-serie. Ze bouwen mooie dingen daar bij CA (Edge serie lijkt me ook prachtig, maar heb ik nog niet kunnen beluisteren). Als het je biedt wat jij zoekt een mooie keuze lijkt me.
Hinterm Horizont geht's weiter.

mijkie

Ik zoek in de dac een mooi gelaagd geluid, open maar, niet analitysch

Ik denk dat beide apps goed zijn, de cxn heeft meegeleverde AB en bij de Oppo moet je m meebestellen
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6