Te mooi om waar te zijn?

Started by paulkokkie, April 1, 2018, 11:00:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sirius666

#50
Quote from: psycho-tr on May 21, 2018, 19:59:46
Coolblue is leuk tot garantie om de hoek komt kijken.

De sony is top

Zonder de details van jouw ervaring is bovenstaande niet geheel sjiek. Coolblue heeft juist een goede naam op dit gebied.

MechanicalAnimal

Quote from: modde239 on May 22, 2018, 11:46:40
Hier ook erg goede ervaringen met Coolblue....heb toen een chromebook voor mijn zus gekocht.....net voor het einde van de 2 jaar garantie raakte deze defect...mijn zus mocht voor hetzelfde bedrag een nieuwe uitzoeken en kreeg weer 2 jaar garantie op de nieuwe...dat vind ik top service....

die "topservice" is gewoon zoals het hoort (toch?).

Neemt niet weg dat je erg blij bent als een bedrijf gewoon netjes en adequaat zijn verplichtingen nakomt.

Quote from: Sirius666 on May 22, 2018, 12:14:26
Zonder de details van jouw ervaring is bovenstaande niet geheel sjiek. Coolblue heeft juist een goede naam op dit gebied.

^^
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Jumping Jack

Quote from: MechanicalAnimal on May 22, 2018, 13:04:52
die "topservice" is gewoon zoals het hoort (toch?).

Nee, tenzij het in NL anders is geregeld, geldt er geen nieuwe garantie op een vervangtoestel (idem voor een herstelling en een nieuw onderdeel). Wettelijke garantie is er enkel bij de koop-verkoop van een goed, en een herstelling of vervanging is een dienst.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

paulkokkie

Quote from: psycho-tr on May 21, 2018, 19:59:46
Coolblue is leuk tot garantie om de hoek komt kijken.

De sony is top
Als je die uitspraak baseert op je eigen ervaringen
zou je dat natuurlijk met ons kunnen delen wat er precies is gebeurd.

NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

MechanicalAnimal

#54
Quote from: Jumping Jack on May 22, 2018, 13:39:24
Nee, tenzij het in NL anders is geregeld, geldt er geen nieuwe garantie op een vervangtoestel (idem voor een herstelling en een nieuw onderdeel). Wettelijke garantie is er enkel bij de koop-verkoop van een goed, en een herstelling of vervanging is een dienst.

Thanks, weer wat geleerd ^^
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Jumping Jack

Tot uw dienst.

Ik heb enkel nog uw adresgegevens nodig voor facturatie.  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mokumer45

Bij een reparatie wordt wel degelijk vaak garantie gegeven op de reparatie. Zelf ondervonden.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

MechanicalAnimal



Quote from: Jumping Jack on May 22, 2018, 21:25:01
Tot uw dienst.

Ik heb enkel nog uw adresgegevens nodig voor facturatie.  :D


Constructieweg 8
8305 AA Emmeloord


  :D



Quote from: Mokumer45 on May 22, 2018, 21:27:50
Bij een reparatie wordt wel degelijk vaak garantie gegeven op de reparatie. Zelf ondervonden.

Dat is iets heel anders dan de volle mep garantie weer op een vervangend toestel he
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Jumping Jack

In principe loopt de oorspronkelijke garantietermijn gewoon verder (eventueel verlengd met de periode waarin het goed binnen was voor reparatie bv), maar fabrikanten of winkels kunnen daar uiteraard verder in gaan...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

DB628

Heb ook hele goede ervaringen met Coolblue. Onze steengrill ging na 1 jaar kapot, direct een nieuwe. Helaas ook deze ging weer kapot en hop weer een gloednieuwe. Gelukkig doet deze het wel inmiddels langer dan 1 jaar ;-)

Lucky.L

Quote from: paulkokkie on April 12, 2018, 13:08:02


Het enige vreemde wat ik tot nu toe heb ervaren is werken met de CI+ module. Wanneer je alle kanalen hebt ingescand en je wilt de lijst aanpassen naar je eigen wensen, bv, Eurosport op 38 en niet op 20, dan lukt dat niet.
Tenzij je bij de installatie voor een ander land kiest, bv Luxemburg, dan lukt het ineens wel.
Op het Sony forum wordt ook gesproken over Ziggo die dat herindelen van je zenderlijst blokkeert.


Bij Ziggo digitaal kan je idd niet de zenders veranderen!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

paulkokkie

Quote from: Lucky.L on May 23, 2018, 11:22:28
Bij Ziggo digitaal kan je idd niet de zenders veranderen!
Ja hoor, ik wel.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

Lucky.L

Zou niet weten hoe,maar bedankt voor de "tip" !
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

paulkokkie

Quote from: Lucky.L on May 23, 2018, 14:26:51
Zou niet weten hoe,maar bedankt voor de "tip" !
Ik denk dat je slim genoeg bent om dat zelf te bedenken, maar ik vertel het je hoe ik het gedaan heb.
Bij de installatie heb ik het land op Luxemburg gezet, kan ook een ander land zijn, daarna handmatig het netwerk id en de freq. invullen en klaar.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)